مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. آبان 1393 - 23:12   |   کد مطلب: 14363
کی از نمایندگان اصلاح‌طلب بهارستان مجلس تلویحا با تایید “گزینه اصلی نبودن نیلی احمدآبادی” گفت: من به عنوان رییس فراکسیون اهل سنت مجلس به نیلی رای می‌دهم اما من به تنهایی؟ خب دولت هم حمایت کند حالا یا مهره اصلی یا فرعی. چرا باید این فرهنگ را در مجلس ایجاد کند؟ مهره اصلی خود را معرفی می‌کرد و با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس همکاری می‌کرد تا شاهد یک حرکت زنده در مجلس می‌شدیم.
نیلی

به گزارش صدای دانشجو به نقل ازجهان، عابد فتاحی، نماینده ارومیه در مجلس و از چهره‌های اصلاح‌طلب بهارستان در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: به عنوان رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی، اعلام می‌کنم که به وزیر پیشنهادی رای می‌دهم. اما نه به دلیل اینکه شناختی از آقای نیلی احمدآبادی دارم، بلکه این رای را به حسن روحانی تقدیم می‌کنم. به اعتبار شخصی که ایشان را معرفی کرده است. اما متاسفانه در چند روز اخیر بعد از معرفی وزیر پیشنهادی علوم شاهد صحنه‌هایی بوده‌ایم که باورنکردنی است. واقعا دولتی‌ها در این مورد کم کاری می‌کنند. معاونت‌های پارلمانی کم‌کاری می‌کنند. من به آقای نصیری قیداری کاری ندارم. غیر از آقای نصیری کسی تاکنون با ما تماسی نگرفته است. آیا دولت حمایت ما را نمی‌خواهد؟ اصلا چنین سستی تاکنون ندیده‌ام. با اینکه یکی از طرفداران دولت هستم، البته نه به عنوان وکیل الدوله بلکه به عنوان نماینده‌یی که منافع ملت را در دولت یازدهم تامین می‌کنم، یک‌بار مجبور می‌شوم این انتقاد را بیان کنم. با این شیوه مدیریت روحانی در ارتباط با مجلس باید گفت که دولت وی با نمایندگان خیلی فاصله گرفته است. نمی‌دانم چه دلیلی دارد در حالی که در مجلس نهم اکثریت مجلس با دولت همکاری می‌کنند اما نمی‌دانم چرا اینها اینقدر با نمایندگان سرد هستند. شاید مخالفین دولت به ۵۰ نفر هم نرسد. ولی شما با دویست نفر باقیمانده چرا نباید ارتباط بگیرید؟ من به‌شدت به این سیاست دولت انتقاد دارم. این را هم اعلام می‌کنم که مردم تشنه اصلاحات بودند، تشنه این‌گونه مدیریت دولت روحانی نبودند. چرا این مسائل را به سر ما می‌کوبند. جالب اینجاست که شش ماه گذشته و نمی‌دانم این چه سیاستی است که افراد وابسته به اصلاح‌طلب نسبت به حمایت از این دولت تحت فشار قرار دارند. چرا باید این‌گونه باشد.

وی افزود: وزیری معرفی کرده‌اند که می‌خواهد برای اخذ رای اعتماد وارد صحن شود. آن‌وقت نه با فراکسیون‌ها و نه با کمیسیون‌ها رایزنی نکردند. من به عنوان رییس فراکسیون اهل سنت مجلس به نیلی رای می‌دهم اما من به تنهایی؟ خب دولت هم حمایت کند حالا یا مهره اصلی یا فرعی. چرا باید این فرهنگ را در مجلس ایجاد کند؟ مگر ما قرار داشتیم مسیر احمدی‌نژاد را برویم؟ مهره اصلی خود را معرفی می‌کرد و با فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس همکاری می‌کرد تا شاهد یک حرکت زنده در مجلس می‌شدیم. الان وضعیتی شده که نماینده‌ها شوخی می‌کنند و می‌گویند نه موافق و نه مخالفی صحبت نکند و رای‌گیری کنیم. این ناشی از برنامه‌ریزی غلط دولت است. در تاریخ ۱۰۰ ساله مجلس این حرکت دولت بی‌سابقه است. آیا انتظار از دولت این بود؟ از حجت‌الاسلام مجید انصاری و مدیرانی که در صندلی‌های خانه ملت به نام دولت نشسته‌اند انتقاد شدیدی دارم. اطمینان می‌دهم به تمام اصلاح‌طلبان که اگر اینها بر اسب غرور سوار شدند مردم به راحتی از اینها چشم‌پوشی می‌کنند.

به گفته فتاحی “اتفاقا در مورد استیضاح جنتی هم امضا جمع کردند. دولت نه تنها خودش حمایت نمی‌کند بلکه اجازه نمی‌دهد ما حمایت کنیم و این سبب می‌شود که شرایطی ایجاد شود که قابل پیش‌بینی نیست. امکان دارد که راست و چپ دولت را بزنند. من که اینقدر به نفع دولت کار می‌کنم خودم را در معرض خطر می‌بینم. حداقل یکی از اینها بگوید که ما نمی‌خواهیم وزیر پیشنهادی ما رای بیاورد. ما تحت فشاریم. بسیاری از مدیران استانی اعم از استانداران و فرمانداران جواب تلفن ما را هم نمی‌دهند مگر اینکه مدیران دولتی بازمانده از دوره احمدی‌نژاد باشند. آقای روحانی، علاقه‌یی به سیاست ندارید و نمی‌خواهید در آینده نقش سیاسی در ایران داشته باشید؟ بگویید تا ما میدان را برای این کشور باز کنیم. این کشور نه متعلق به اصولگرایان است و نه متعلق به اصلاح‌طلبان این کشور متعلق به ایرانیان اصیل است. یعنی ۷۷ میلیون ایرانی. من احساس خطر می‌کنم. این‌طور وزیر معرفی می‌کنند؟”

دیدگاه شما

آخرین اخبار