مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 10. آبان 1393 - 22:46   |   کد مطلب: 14387
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بو‌علی‌سینا، آیت الله مهدوی کنی را یک سیاستمدار پارسا دانست.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی

به گزارش صدای دانشجو حجت الاسلام والمسلمین "مصطفی رستمی" شنبه 10 آبان در مراسم یادبود حضرت آیت الله مهدوی کنی، با تاکید بر اینکه هیچ چیز فقدان یک عالم را جبران نمی کند، تصریح کرد: این مراسم ادای دین به مقام علم و عالمان بوده که همه آن ها مورد احترام و تکریم هستند، حتی اگر مکتب و اعتقادی به دین مبین اسلام نداشته باشند.

وی از جمله اقدامات آیت الله مهدوی کنی را برقراری کلاس های درس قبل از اذان صبح و سحرگاه، ورود به حوزه علم و تاسیس فضاهای علمی، احیاء مدرسه مروی، بنای کادر تربیت متدین و تحصیلکرده، تاسیس کانون های پربرکت و موثر علمی برشمرد و گفت: ایشان فضای حوزه و دانشگاه را فضا و سنگر اصلی جامعه می دانست.

وی در ادامه یکی دیگر از اقدامات این عالم بزرگ را تشکیل مکان هایی برای اجرای نمایش های مذهبی در دهه های 30 و 40 عنوان و تصریح کرد: این مبارز سیاسی به علت فعالیت های تبلیغی در دوران ستم شاهی به زندان افتاد و آخرین مبارزی بود که از زندان آزاد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بوعلی سینا از جمله مسئولیت های آیت الله مهدوی کنی را در دولت موقت وزیر و نخست وزیر امام (ره) دانست و یادآور شد: فعالیت های ایشان همواره با تقوای سیاسی همراه بود و هیچ یک از اقداماتش در زمینه های سیاسی خارج از دین و تقوا نبود.

وی آیت الله مهدوی کنی را قوتی برای نظام اسلامی خواند و ادامه داد: تقوای ایشان به گونه ای بود که همه به ایمانش اذعان داشتند به طوریکه امام خمینی(ره) به ایشان فرموده که من به شما ارادت داشته، دارم و خواهم داشت.

حجت الاسلام رستمی در پایان یکی از محورها و آموزه های امام حسین(ع) و پیروانش را تکلیف مداری دانست و افزود: داشتن معیارهای با هدف و اهل سلم و حرب بودن از جمله تکلیف مداری حضرت سیدالشهدا(ع) است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار