مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. آبان 1393 - 0:51   |   کد مطلب: 14407
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی گفت:خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که نام وزارتخانه‌های ضعیف علنی نشده و وزارت فرهنگ و ارشاد در این جرگه قرار گرفته است.
سلطانی صبور

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، عطاء‌الله سلطانی‌صبور با تأکید بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی در جامعه، از نقش اثرگذار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا سخن راند و اظهار کرد: طی ارزیابی انجام شده توسط خود دولت، سه وزارتخانه بهداشت و درمان، وزارت امور خارجه و وزارت نفت به عنوان وزارتخانه‌های قوی معرفی شده است.

وی گفت: خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که نام وزارتخانه‌های ضعیف علنی نشده و وزارت فرهنگ و ارشاد در این جرگه قرار گرفته است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از چالش‌های موجود در برخی مباحث فرهنگی سخن گفت و ادامه داد: هنوز به تفاهم کامل در بین بینش‌های مختلف دست نیافته‌ایم که همین امر سبب دشواری در ارزیابی‌ها می‌شود.

این مقام مسئول از نقش مهم شورای فرهنگ عمومی در تقویت مباحث فرهنگی جامعه خبر داد و افزود: البته تصمیمات این شورا، ضمانت اجرایی ندارد که همین امر کارآیی این شورا را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

سلطانی‌صبور در تشریح این مطلب گفت: شورای فرهنگ عمومی در مناطقی که بین دستگاه‎های اجرایی هماهنگی در امور فرهنگی وجود داشته، موفقیت کسب کرده در غیر این صورت به موفقیت چندانی دست نیافته است.

وی با بیان اینکه تصمیمات شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد، خواستار در نظر گرفتن قانون برای این امر شد.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی بازنگری در شورای فرهنگ عمومی را باعث پیشبرد بهتر امور دانست و گفت: تصمیمات ائمه جمعه به عنوان روسای شورای فرهنگ عمومی باید ضمانت اجرایی داشته باشد تا آنها با مطالبه‌گری از دیگر اعضا، زمینه هدایت بهتر جامعه به سمت مسائل فرهنگی را مهیا کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار