مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. بهمن 1394 - 21:54   |   کد مطلب: 16908
تنها دو روز مانده به پخش فیلم های جشنواره فجر براساس برنامه قبلی در برخی استان ها، سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد به یک باره تغییر کرد و از لغو این برنامه خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از نافع؛ همدان نیز یکی از استان هایی است که قرار بود 2 روز دیگر، میزبان این رویداد هنری مهم شود و پیش از این، مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد همدان از اکران 14 مورد از فیلم‌های جشنواره فجر در همدان خبر داده و گفته بودند که از 16 بهمن هر روز 2 فیلم در 3 سانس به روی پرده می‌رود.

این درحالیست که فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، امروز اعلام کرده که سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اکران نشدن فیلم‌‎ها در استان‌ها است و احتمال اینکه اکران‌ها پس از جشنواره انجام شود، وجود دارد.

معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز به خبرنگار ما گفت: اکران شدن یا نشدن فیلم های جشنواره فجر در همدان مشخص نیست.

مجید فروتن افزود: در حال رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و درباره اینکه فیلم ها نمایش داده می شود یا نه فعلا نمی توانم چیزی بگویم.

حال اینکه چرا 2 روز مانده به پخش فیلم ها و درحالیکه مردم همدان با شادمانی انتظار اکران این فیلم ها پس از یک وقفه یک ساله را می کشیدند؛ وزارت ارشاد چنین سیاستی را در پیش گرفته، موضوعی است که باید مسئولان مربوطه به آن پاسخ دهند.

آیا توقف پخش فیلم های فجر در استان ها آن هم در دهه مبارک فجر به معنی ناامید و غمگین ساختن مردم، رسانه ها و هنرمندان بومی و فرهنگ دوستان نیست؟

تغییر موضع و تصمیم ناگهانی یک وزارتخانه مهم در حوزه فرهنگ و هنر کشور موضوعی است که نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت چرا که بی تردید برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر که مهمترین رویداد سینمایی کشور به شمار می رود از مدت ها پیش آغاز شده و این تغییر ناگهانی ناشی از بی تدبیری این وزارتخانه است.

جای بسی تأسف است برای مسئولان رده بالای این وزارتخانه که مدام بر ایجاد شور و نشاط در بین مردم حرف می زنند، اما به راحتی پا بر احساسات مردم گذاشته و به یک باره و بدون هیچ توضیحی از تغییر برنامه و سیاست کاری خود خبر می دهند.

این اتفاق نشان از بی توجهی مسئولان این وزارتخانه به احساسات مردم و ضعف و ناهماهنگی در تصمیم گیری و برنامه ریزی دارد که البته مصداق این بی تدبیری وزارت فرهنگ دولت تدبیر و امید! در  طرحی پوستر جشنواره فیلم فجر نیز به وضوح مشهود بود.

یادداشت از سمیه مظاهری

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار