مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. آبان 1393 - 20:46   |   کد مطلب: 14469
حرکت با سرعت غیرمجاز راننده یکی از سرویس های مدارس همدان حادثه آفرید.
سرویس مدارس

به گزارش صدای دانشجو به نقل از خبرنگار صبح الوند، ظهر چهارشنبه 93/08/21 یکی از خودروهای تاکسی بی سیم شهر همدان که اتفاقا سرویس مدرسه نیز می باشد به دلیل سرعت غیر مجاز و انجام حرکات نمایشی در منطقه استادان تصادف کرد.

هر چند نحوه مدیریت و ساماندهی سرویسهای مدارس از زمانی که مقرر شده به صورت یکپارچه صورت بگیرد دارای نواقصی بوده، اما اقدامهای مثبت فراوانی انجام شده که بر هیچ کس پوشیده نیست.

با این حال و با توجه به حجم بالای کار در کلانشهری چون همدان مواردی از ایرادات مربوط به این موضوع در شهر به چشم می‌خورد که اصلاح آنها هر چند از دغدغه‌های متولیان است، اما به نظر می‌رسد عواملی در بروز آنها دخیل هستند که بی‌گمان با همکاری جدی‌تر شهروندان و دستگاه‌های متولی این کاستیها نیز برطرف خواهد شد.

یکی از مواردی که بیشتر از سایر کاستیها به چشم می‌خورد سوار کردن بیشتر از حد مجاز دانش آموزان در یک سرویس است، حتی در برخی موارد مشاهده شده است 2 دانش آموز دختر مقطع راهنمایی و یا دبیرستان در صندلی جلوی خودرویی نشسته‌اند که راننده مرد دارد.

دانش آموزان مقاطع ابتدایی هم برخی اوقات با سرویسهایی تردد می‌کنند که تعداد هم سرویسهایشان بیش از حد مجاز است، البته ذکر این نکته ضروری است که اغلب و شاید اکثر این موارد را در سرویسهایی می‌توان دید که فاقد برچسب مخصوص سرویس مدارس هستند و البته این احتمال وجود دارد که برخی از سرویسها به دلیل داشتن مسافر بیش از حدمجاز عمداً از الصاق برچسب خودداری می‌کنند تا در صورت مشاهده تخلف از سوی بازرسان با بهانه‌ای چون کرایه دربستی خودرو از سوی دانش آموزان از تنبیهات بعدی در امان باشند.

یکی دیگر از تخلفاتی که در برخی از سرویسهای مدارس دیده می‌شود استفاده از وسیله صوتی یا تصویری از سوی رانندگان در زمان سرویس‌دهی است که این حساسیت بازهم درخصوص سرویس دانش آموزان دختر بالاتر از سایر دانش آموزان است.

حرکت با سرعت غیرمجاز و در مواردی خطرآفرین برخی سرویسهای مدارس هم بسیار به چشم می‌خورد و لازم است پیش از آنکه اتفاقی تلخ رخ بدهد تا برخوردها تشدید شود، از هم اکنون و برای پیشگیری برخورد با این دسته از متخلفان کمی نمود بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است این سرویس مدرسه 6 سرنشین دانش آموز در خودرو داشت و قبل از تصادف نیز برای یک خودرو که سرنشینان آن بانو بودند ایجاد مزاحمت نموده بود.

شماره و نوع خودرو در نزد پایگاه خبری صبح الوند محفوظ است تا بنا به درخواست در اختیار مسئولان تاکسی رانی و راهنمایی و رانندگی همدان قرار گیرد.

 ما منتظر جوابیه سازمان تاکسیرانی همدان هستیم...

دیدگاه شما

آخرین اخبار