مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. آذر 1393 - 23:49   |   کد مطلب: 14620
ما دکتر فرهادی را شخصی معتدل می دانیم که موضوعات علمی و آکادامیک دانشگاهی برای ایشان اهمیت دارد و براساس گفته خود ایشان به دنبال ایجاد تنش سیاسی در دانشگاه ها نیستند و فرق میان فضای سیاسی در دانشگاه و تنش سیاسی در دانشگاه را می دانند.
دکتر محمد ودود حیدری

به گزارش صدای دانشجو به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی ؛ دکتر محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و نقش آفرینی جنبش دانشجویی در عرصه ها و مناسبت های مختلف گفت: امروز که بیش از 70سال از عمر جنبش دانشجویی می گذرد به جرأت می توان گفت؛ هرجا که اتفاقی پررنگ در کشور رخ داده جنبش های دانشجویی نیز در این اتفاق سهیم بوده و نقش آفرینی کرده اند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما جنبش دانشجویی دارای چه خصوصیت هایی است و تا چه اندازه در جامعه اثر گذار است ؟ عنوان کرد:جنبش دانشجویی دارای سه شعار اصلی و مبنایست که هرچه پیش می رویم صحت این شعار ها و آرمان ها روشن تر می گردد این سه شعار و رویکرد عبارتند از استکبار ستیزی ، آرمان گرای و خدمت به مردم. برای نمونه اگر روحیه استکبار ستیزی توسط جریان دانشجویی کشور به فضای جامعه تزریق و پمپاژ نمی شد شاید امروز مذاکرات هسته ای به گونه دیگر پیش می رفت لذا جریان دانشجویی با رصد صحیح جامعه و نیاز های زمان متحول شده و در مناسبت های گوناگون براساس اقتضای آنها اثر گذاری خود را انجام می دهد.

 حیدری در واکنش به این سؤال که گفتمان جریان دانشجویی چیست اظهار داشت: جنبش دانشجویی همیشه یا گفتمان ساز بوده و یا مروج گفتمان هایی بوده کهآن را قبول داشته است، مثلا پیش از انقلاب اکثراً گفتمان ساز بوده و بعد از انقلاب بیشتر نقش مروج گفتمان اسلامی انقلاب را اجرا کرده است.

بسیج دانشجویی افتخار دارد و ادعا می کند که می خواهد مروج و تبیین کننده گفتمان انقلاب اسلامی باشد به نظر ما آن چیزی که کشور ما را حفظ می کند گفتمان انقلاب اسلامی است لذا تمامی تلاش خود را برای ترویج این گفتمان انجام خواهیم داد.

وی در پایان در جواب یکی از خبرنگاران که  در خواست داشت ، مطالبه بسیج دانشجویی را از دکتر فرهادی و وزارت علوم بیان کنید، گفت: بنده دکتر فرهادی را شخصیتی پخته و دانشگاهی می دانم. ایشان در روز کسب رای اعتماد خود از  مجلس صراحتاً مرز بندی خود را با فتنه اعلام کرد و گفت دانشگاه بستر تنش های سیاسی نباید باشد. لذا ما از دکتر فرهانی تنها توقعی که داریم این است که به وعده های خود عمل کنند که به نظر اگر به این وعده ها جامه عمل بپوشانند یکی از موفق ترین وزرا خواهند بود.

وی افزود:ما دکتر فرهادی را شخصی معتدلی می دانیم که موضوعات علمی و آکادامیک دانشگاهی برای ایشان اهمیت دارد و براساس گفته خودشان به دنبال ایجاد تنش سیاسی در دانشگاه ها نیستند و فرق میان فضای سیاسی در دانشگاه و تنش سیاسی در دانشگاه را می دانند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار