مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. آذر 1393 - 22:56   |   کد مطلب: 14653
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود ۷۰ انجمن علمی، کانون فرهنگی، تشکل و هیئت دانشجویی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.
دکتر عروتی

به گزلرش صدای دانشجو دکتر اکبر عروتی موفق در گفت‌و‌گو با تسنیم در همدان ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار داشت: این تعداد دانشجو در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.

عروتی موفق بیان کرد: 44 انجمن علمی برای انجام فعالیت‌های علمی پژوهشی، بیش از 22 کانون فرهنگی، 3 تشکل بزرگ بسیج، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی به همراه هیئت دانشجویی که فعالیت‌های مذهبی در دانشگاه را انجام می‌دهند در این دانشگاه فعال هستند.

وی با اشاره به وجود نشاط نسبی در دانشگاه افزود: تعاریف از نشاط حاکم بر دانشجویان و دانشگاه متفاوت است که اگر با دید معمولی نگاه کنیم با ایده آل فاصله داریم و باید نسبت به اتفاقات گذشته آسیب شناسی و برای آینده دانشجویان در دانشگاه در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

عروتی تصریح کرد: به مناسبت روز دانشجو از هفته گذشته برنامه‌هایی همچون نشست‌های دانشجویی، تریبون آزاد، گفتمان‌ها و غیره در سطح دانشگاه‌ آغاز شده و امروز نیز مراسم تقدیر از دانشجویان برتر علمی و فعال در شورای صنفی با حضور مسئولان در این داشنگاه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه‌های امسال تکیه بر روی فعالیت دانشجویان بوده است، افزود: همچنین دو نمایشگاه در سطح شعب دانشگاه برپا شده است.

عروتی بیان کرد: 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه‌ها است و حرکت ارزشمند دانشجویی در سال 32 در راستای آرمان خواهی، عدالت‌خواهی، استبداد و استکبارستیزی بوده است و دانشجویان کشور باید از این حرکت ارزشمند الگو گرفته و آن را در طول زمان‌های مختلف ظهور و بروز دهند همانطور که دانشجویان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس قلم خود را اسلحه خود قرار داده و پیروزی میهن را رقم زدند.

وی اظهار داشت: معاونت‌ فرهنگی دانشگاه بوعلی زمینه ساز فعالیت‌های فرهنگی در این محل است که با توجه به حضور خیل عظیم دانشجویان در رده سنی جوان فعالیت در این مرکز با سایر نهادهای اداری تفاوت دارد.

عروتی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از حوزه دانشگاه و دانشجویان اظهار داشت: جنبش دانشجویی در طول زمان به صورت‌های مختلف ظهور و بروز داشته است و انتظار مقام معظم رهبری از دانشجویان نیز رشد علمی جامعه، تهذیب و تزکیه نفس، عدالتخواهی، آگاه بودن نسبت به مسائل روز است، ضمن اینکه دانشجو باید بتواند در دوره تهاجمات فرهنگی خود را از گرداب شبهات و القائات فراوان دشمن نجات دهد.

وی گفت: تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به سمت زندگی امریکایی و غربی از از معضلات موجود در جامعه است که قشر دانشجو وظیفه دارد با بیداری و آگاهی از ترفندهای دشمن در حذف فرهنگ ایرانی اسلامی ضمن ارائه سبک عملی زندگی اسلامی آن را در جامعه ترویج کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار