مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آذر 1393 - 16:01   |   کد مطلب: 14695
قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل:
بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم است
قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: وزارت علوم بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها و جهانی شدن سند دانشگاه‌ها را در اولویت‌ خود قرار داده است.
بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها اولویت وزارت علوم است

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، حسین سالار آملی قائم‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی- بین‌المللی صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم روز پژوهش که در محل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه ایرانیان خارج از کشور فرصت بزرگی برای کشور به حساب می‌آیند، گفت: ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و بسترهای مناسب را برای مدیریت از پتانسیل آنان فراهم سازیم.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در برنامه خود بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها و جهانی سند دانشگاه‌ها را در اولویت‌ خود قرار داده است خاطرنشان کرد: نوآوری و خلاقیت و ایجاد دانشگاه‌های کارآفرینی که از اولویت‌های بعدی وزارت علوم قرار دارد که باید تلاش گسترده‌ای را برای بین‌المللی کردن دانشگاه‌های کشورمان انجام دهیم.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها محور اساسی برنامه‌های وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با افزایش عقلانیت به اهداف خود برسیم که این بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها به تنهایی صورت نمی‌گیرد و ما باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

سالار آملی با بیان اینکه باید از سرمایه و نیروی فیزیکی در خارج از کشور وجود دارد به خوبی استفاده کنیم تصریح کرد: امیدوارم با همکاری دوستان و اقداماتی که در این زمینه است انجام گرفته است بتوانیم به اهداف خود برسیم.

همچنین قاسمی مشاور ارشد قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل نیز در این برنامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت عملیاتی کردن روز پژوهش و دیپلماسی علمی و برنامه‌های ایکارد و آیسد پرداخت.

به گزارش فارس در این همایش در راستای انعقاد تفاهم نامه لوح تقدیری به کشورهای ایکارد و آیسد منتخب مابین ایرانیان خارج از کشور و دانشگاه‌های داخل با حضور قوام شهیدی و سالار آملی اهدا شد.

در انتهای این همایش اعضای شرکت‌کننده در این نشست هم‌اندیشی از پانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری بازدید به عمل آوردند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار