مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. آذر 1393 - 18:16   |   کد مطلب: 14704
رئیس دانشگاه آزاد گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد در سال ۹۴ دو برابر می‌شود یعنی ۱۵ درصد بودجه دانشگاه صرف پژوهش می‌شود
افزایش دو برابری بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد در سال آینده

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه بازدید از سالن دانشگاه آزاد در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه آزاد در نمایشگاه هفته پژوهش با 53 مرکز رشد شرکت کرده است که در غرفه‌های مراکز رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دستاوردهای خود را عرضه کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد نزدیک به 419 واحد فناور دارد، گفت: برنامه داریم تا پایان سال 96 تعداد مراکز رشد را به 150 مرکز برسانیم و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور نیز طبق برنامه از 419 به 800 واحد می‌رسد.

وی ادامه داد: در هر مرکز استان یک پارک علم و فناوری داریم که تا سال 96 این تعداد را به 33 پارک می‌رسانیم.

میرزاده توسعه پژوهش‌های مرتبط با نیازهای کشور را اولویت دانشگاه‌ آزاد برشمرد و گفت: ما پژوهش را برای پژوهش انجام نمی‌دهیم بلکه پژوهش را برای رفاه حال مردم و رفع نیازهای کشور انجام می‌دهیم.

به گفته وی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد به سرعت افزایش می‌یابد زیرا یکی از راه‌های کاهش وابستگی به شهریه همین کار است.

رئیس دانشگاه آزاد اضافه کرد: ساختار جدیدی در تمام استان‌ها شکل گرفته است که بتوانیم از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید حمایت کنیم که این حمایت‌ها در قالب حمایت نقدی یا دسترسی به کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها است و یا حتی وقتی پژوهش‌ها به مرحله تولید صنعتی برسند با هماهنگی سیستم بانکی به آنها وام کم‌بهره تعلق می‌گیرد.

میرزاده با اشاره به حضور 1.7 میلیون دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: پیش ازاین نیز ایمان من به دانشگاه آزاد بالا بود ولی امروز پس از بازدید از نمایشگاه ایمانم قوی‌تر شد و معتقدم دانشگاه آزاد می‌تواند بار سنگینی از فرایند اقتصاد دانش‌بنیان را به دوش بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد: برنامه راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد نیز تدوین و به تصویب شورای دانشگاه رسیده است و براین اساس فقط 10 سال زمان داریم که طبق فرمایش مقام معظم رهبری کاری کنیم که 50 درصد تولید ناخالص ملی از طریق اقتصاد دانش‌بنیان تامین شود.

میرزاده با دعوت از تمام فناوران، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد با دانشجویان دانشگاه‌های دیگر متفاوت بوده و از هوش هیجانی بالایی برخوردارند و براین اساس می‌توانیم به دستاوردهای بسیاری دست یابیم.

وی اضافه کرد: هر شرکت دانش‌بنیان که تشکیل شود از نظر فضای کاری، دسترسی به آزمایشگاه‌ها و حتی کمک‌های بلاعوض و وام‌های کم‌بهره حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد استفاده از امکانات داخلی کشور را بهترین راه غلبه بر تحریم‌ها و مقابله با دشمنان دانست و گفت: بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد در سال 94 دو برابر می‌شود یعنی 15 درصد کل بودجه دانشگاه صرف پژوهش می‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار