مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. دى 1393 - 12:06   |   کد مطلب: 14725
اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل:
مدیران وزارت علوم نباید سوابق منفی در فتنه داشته باشند
اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: مدیرانی باید در وزارت علوم قرار گیرند که سوابق منفی در فتنه نداشته باشند.
 مدیران وزارت علوم نباید سوابق منفی در فتنه داشته باشند

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور نامه‌ای خطاب به محمد فرهادی وزیر علوم ضمن قدردانی از اقدام انقلابی وی درخصوص برکناری میلی منفرد از سمت معاون آموزشی این وزارتخانه اعلام کرد: وزارت علوم باید مدیرانی را در رأس خود ببینند که نه تنها سوابق منفی در فتنه علیه ملت ایران نداشتند، بلکه اتفاقا  «ندای أین عمار رهبری» را لبیک گفته باشند و به روشن گری و دفاع از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها پرداخته باشند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

« قطعا امروز شخصی پیدا نمی‌شود که از اهمیت و میزان اثرگذاری دانشگاه و مراکز آموزش عالی در کشور آگاه نباشد و نداند که اگر دانشگاه های کشور محلی برای علم اندوزی و تولید علوم مورد نیاز کشور باشند، آنگاه این تمامی ملت ایران هستند که از برکات این اتفاق میمون بهره‌مند خواهند شد و فرایند تولید علم در دانشگاه‌ها منجر خواهد شد به استفاده صنایع از این علوم و در نهایت پیشرفت، توسعه و آبادانی ایران اسلامی.

اگر دانشگاه‌ها از این هدف مطلوب خارج شوند و به هر هدف حتی بعضا مستحب دیگر مشغول گردند، عواقب این رخداد چیزی نخواهد بود إلا عقب ماندگی کشور در رقابت پرشتاب علمی در جهان و دراز کردن دست دربرابر سایر ملت‌ها برای استفاده از علوم و صنایع تولید شده براساس این علوم در آن کشورها.

شاید امروز هیچ شخصی به اندازه رهبری معظم انقلاب (دامت برکاته) به اهمیت نقش علم و پژوهش درکشور اهتمام نورزیده و برای پیشرفت کشور در این عرصه دغدغه نداشته است. این دغدغه از تاکیدهای فراوان ایشان بر لزوم استقلال علمی کشور، دست یافتن به قلل رفیع علم و دانش و از همه مهمتر ایجاد روحیه در دانشگاه‌ها و دانشجوها و اعتقاد راسخ به مفهوم «ما می‌توانیم»، به وضوح روشن و مبرهن است.

ایشان در جایی فرموده‌اند: «ما باید از محاصره‏ موجود که کشورهاى جهان سوم در آن قرار گرفته‏اند، خودمان را خارج کنیم. این فقط وظیفه‏ ما نیست، بلکه وظیفه‏ همه‏ ملت‏هاى دنیاست که در دوره‏اى از کاروان علم عقب ماندند. من اعتقاد راسخم -که این اعتقاد با نظر خبرگان و کارشناسان فن تأیید شده است- این است که ما مى‏توانیم این کار را بکنیم. این مُهر «نمى‏توانیم» و «نمى‏توانید» را که یکى از بخش‏هاى عمده‏ سیاست فرهنگى دشمنان بوده، بایستى از ذهن خودمان پاک کنیم».

یکی از مسائلی که می‌تواند دانشگاه، دانشجوها و اساتید را از مسیر دانش اندوزی و تولید علم خارج ساخته و اسیر حواشی مورد تأیید دشمنان سازد، درگیر کردن دانشگاه در مسائل حزبی و جناحی است. یعنی اینکه دانشگاه بجای آنکه بدنبال ارائه اطلاعات صحیح سیاسی به دانشجویان باشد تا از این طریق دانشجویان عالم و دغدغه مندی تربیت شوند که هدف آنها علاوه بر پیشرفت علمی-صنعتی کشور، خدمت به نظام اسلامی، پیگیری آرمان های انقلاب و نقش برآب کردن توطئه ها و نقشه های دشمنان در دانشگاه و اجتماع باشد، با به راه انداختن شاخه های دانشجویی احزاب در دانشگاه ها و مشغول کردن این گروه ها به یکدیگر و ایجاد درگیری های زرگری، بدنبال تامین مقاصد گروه ها و احزاب سیاسی خارج از دانشگاه و استفاده ابزاری این گروه‌ها از دانشجویان و دانشگاه ها باشد.

این روزها در ایامی قرار داریم که مردم غیور ایران در نهم دی‌ماه بساط فتنه و فتنه گرانی را برچیدند که قصد داشتند از دانشگاه بعنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف شوم خود بهره‌برداری کنند که اتفاقا دانشجویان و اساتید انقلابی هم سهمی عظیم در این حماسه ایفا کردند.

ما اعلام می‌کنیم که وزارت علوم جمهوری اسلامی و دانشگاه‌های در طراز آن، باید مدیرانی را در رأس خود ببینند که نه تنها سوابق منفی در فتنه علیه ملت ایران نداشتند، بلکه اتفاقا  «ندای أین عمار رهبری» را لبیک گفته باشند و به روشن گری و دفاع از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها پرداخته باشند.

در این راستا اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور بر خود لازم می‌داند از اقدام شایسته، انقلابی و علمی حضرتعالی در برکناری افرادی که صلاحیت کافی برای خدمت در مناسب بالای وزارتخانه مهمی همچون وزارت علوم را نداشتند تشکر کرده و برای جنابعالی و سایر همکاران متدین و انقلابیتان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای خدمت به نظام اسلامی و جامعه بزرگ دانشگاهیان از درگاه ایزد منان نماید.

امیدواریم که انشاالله دانشگاه‌هایی که هنوز با سرپرست اداره می‌شوند را نیز با معرفی گزینه‌هایی دانشمند و انقلابی از سردرگمی برهانید و به دانشگاهی در طراز انقلاب اسلامی مبدل سازید.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار