مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. ارديبهشت 1396 - 15:58   |   کد مطلب: 20565
شاهد اسامی فعالان فتنه و فمینیست ها در برخی از لیست های شورای شهر تهران هستیم!/وجود خلاء قانونی در تأیید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر/ مردم در انتخاب اعضای شورای شهر تهران هوشیارانه عمل کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، فرشته روح افزا، فعال حوزه زنان در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در خصوص تأیید صلاحیت برخی افراد برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اسامی زنانی دیده می شود که به مسائل حوزه بانوان نگاه فمینیستی دارند!، اظهارداشت: ما شاهد منتشر شدن لیستی هستیم که بسیاری از افراد آن جزء فعالین فتنه بوده یا دارای محکومیت قانونی هستند.
 

وی با تأکید بر اینکه شرح وظایف شورای شهر مشخص است، گفت: جای سوال است، کسانی با چنین گرایش های سیاسی در شورای شهر چه کاری قرار است انجام دهند؟
 

روح ا فزا با اشاره به اینکه عده ای از خانم ها که قبلاً در شورای شهر بودند با برچسب هایی که زده شده، رد صلاحیت شدند! تصریح کرد: در شرایط شلوغی انتخابات ریاست جمهوری مشخص است که اتفاقاتی در لایه های پایین تر شورای شهر در حال روی دادن است.

 

این کارشناس حوزه زنان در ادامه انتخابات شورای شهر را دارای اهمیت بسیاری دانست و افزود: کسی که وارد شورای شهر تهران می شود به لیست فعالیت های اقتصادی که می تواند در شهر انجام شود، دسترسی دارد و همین جایگاه در بسیاری از موارد دست افراد را برای فعالیت های مختلف به ویژه فعالیت های اقتصادی باز می کند و ما نباید اهمیت این شورا و کارکرد آن را در سر و صدای انتخابات ریاست جمهوری، دست کم بگیریم.  

وی با بیان اینکه به نظر می رسد کمیته ای که صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تهران را تصویب یا رد کرده است از افرادی تشکیل شده که با بینش و جهت سیاسی خاصی این کار را انجام داده اند، افزود: کسانی تأیید صلاحیت شده اند که همان خط سیاسی خاص را داشته اند و این کار کاملا غلط است.

 

این فعال حوزه زنان تصریح کرد: هر کسی که مسئول کار تایید صلاحیت می شود، باید کاملا بی طرفانه و بر اساس قوانین و مقررات ما افراد را انتخاب کند.

 

روح افزا در ادامه با اشاره به تأیید صلاحیت خانمی که در جریان فتنه کاملا فعال بوده - اسناد آن هم موجود است- ! یا فردی که تصاویر منتشر شده اش در فضای مجازی با حیوان خانگی اش موجود است! گفت: این افراد می خواهند برای شهر تهران چه کاری انجام دهند که تایید صلاحیت می شوند!؟.

وی افزود: هر کسی در اداره زندگی خود مختار است، اما اگر این افراد به عنوان نماینده در شورای شهر انتخاب شوند، قضیه فرق می کند.

 

این فعال حوزه زنان با اشاره به تقارن انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای شهر، گفت: انتخابات شورای شهر تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته است و کسی به آن توجه ندارد! بعلاوه اینکه توجه مردم ما نسبت به این قضایا چون متمرکز به مساله بزرگتر(انتخابات ریاست جمهوری) هستند، کمتر شده است.

 

وی با بیان اینکه اکثر بانوانی که تایید صلاحیت شدند، نگاه فمنیستی دارند، خودشان هم این حرف ها را زده اند و ابایی از بیان آن ندارند، اظهارداشت: ما کاری به فمنیست بودن این افراد نداریم بلکه به حضور این افراد در شورای شهر ایراد داریم، زیرا شورای شهر تهران جای مهمی است و اعضای شورا مسئولیت های مهمی را بر عهده خواهند گرفت.

 

روح افزا افزود: کسانی که برای براندازی نظام اقدام کردند چه دلسوزی برای شهر می توانند داشته باشند؟ ما نسبت به این اتفاق اعتراض شدید داریم؛ اگر کسانی که جناح بندی سیاسی و افکار فمینیستی دارند وارد شورای شهر تهران شوند، قطعا در تصمیم گیری های شهری بعدا بر اساس قانون اساسی و شرع مقدس اسلام با دیدگاه های شان دچار مشکل خواهیم شد و اگر بعدها ما در برابر صحبت های آنها موضع داشته باشیم، خواهند گفت که صلاحیت ما تأیید شده است!

وی تأکید کرد:  لازم است وزیر کشور در این ز مینه دخالت کند.

 

این فعال حوزه زنان در ادامه گفت: به نظر می رسد ما در این زمینه دچار یک خلاء قانونی هستیم، چرا که افراد باید تأیید صلاحیت خود را از مراجع ذی طلاح بگیرند به اصطلاح استعلام بشوند و در مرحله بعدی وزارت کشور آنها ر ا تأیید صلاحیت کند.

 

روح افزا افزود: اینطور نیست که من با پستی که در اختیار دارم بتوانم افراد را تأیید صلاحیت کنم! ما باید این درخواست را داشته باشیم  که کاندیداهای از طریق مراجع ذی صلاح تأیید صلاحیت بشوند و از فیلتر شورای نگهبان بگذرند و این شورای درباره آنها نظر بدهد یا کمیته تحقیق و تفحصی راجع به رزومه این افراد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه  انسان های درستی داشتیم که مردم ما به آن ها افتخار می کنند اما رد صلاحیت شده اند! گفت: مشخص نیست این افراد به چه دلیلی رد صلاحیت شدند؟! به دلایل واهی که نمی شود کسی را رد صلاحیت کرد! شواری شهر مکانی کلیدی و مهم است و اگر قرار باشد آنها در فضای پرسر و صدای ریاست جمهوری حرکات ایذایی صورت بگیرد و به واسطه آن عده ای رد بشوند و عده ای صلاحیت شان تأیید صلاحیت شود، کار درستی نیست.

 

این فعال حوزه زنان با طرح این سؤال که ملاک های انتخاب و تایید صلاحیت آن ها چیست؟، افزود: به نظر می رسد که نگاه جناحی وجود دارد و  این خلاف حقوق شهروندی است که آقای رئیس جمهور گفتند و با قانون اساسی ما نیز منافات دارد.

 

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه اگر این افراد که تایید صلاحیت شدند، رأی بیاورند ممکن است که شورای شهر را بر اساس خط فکری خود اداره کنند گفت: ما باید این روشنگری را به مردم بدهیم که در انتخاب اعضای شورای شهر حواس شان باشد چه کسانی را انتخاب می کنند؛ کسی که خودش جزو اصحاب فتنه بوده و کشور را به دست بیگانه می داده این افراد چطور دلش برای مردم ما خواهد سوخت؟

 

 

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

آخرین اخبار