مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 19. دى 1393 - 12:47   |   کد مطلب: 14772
مقاله دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی همدان در هفتمين دوره ي جشنواره سراسري پژوهش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان کشور به عنوان مقاله برتر اعلام گردید.
مقاله برتر

    به گزارش صدای دانشجو و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در هفتمين دوره ي جشنواره سراسري پژوهش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مقاله "زهرا رضوي ملايري" فارغ التحصيل كارشناسي ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان با عنوان " تأثير كتابخانه هاي كانون بر خلاقيت كودكان " به عنوان مقاله برتر این جشنواره اعلام گردید.

در این مقاله که از پایان نامه این دانشجوی به راهنمایی علیرضا اسفندیاری مقدم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و مشاوره حسين محققي عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان منتشر شده است آمده است: پیچیدگی و پویایی دنیای امروز ما را مجبور می­کند تا برای تربیت مفید و مؤثر کودکان خود به عنوان بزرگترین سرمایه­های جامعه به جهت رشد و بقا و حل چالش­های پیش­رو، به افزایش خلاقیت روآوریم و در این زمینه سرمایه گذاری کنیم و این تربیت از خانه شروع می­شود، و با کمک نهادهای دیگر از جمله کتابخانه های كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ادامه می­یابد.

درقسمت نتایج ویافته های این مقاله آمده است میزان اندازه اثرهای مشاهده شده در متغیر های انعطاف پذیری، ابتکار، سیالی، بسط و در مجموع در خلاقیت بزرگ بود و کتابخانه های کانون در حد زیاد بر بهبود خلاقیت و مؤلفه های آن در دانش آموزان تأثیر داشتند. کتابخانه های کانون بر خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر به یک اندازه تأثیر داشتند و از نظر خلاقیت و مؤلفه های آن تفاوتی بین دختران و پسران وجود نداشت. کتابخانه های کانون بیشترین تأثیر را بر ابتکار و کمترین تأثیر را بر سیالی دانش آموزان داشتند. در نهایت، بر اساس طیف لیکرت میانگین نمره خلاقیت کل دانش آموزان طبقه متوسط را نشان داد.

گفتنی است از عليرضا اسفندياري مقدم عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان استاد راهنما و حسين محققي عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان استاد مشاوره به همراه زهرا رضوي ملايري در آيين اختتامیه هفتمين دوره ي جشنواره سراسري پژوهش كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان کشور که در سالن غدير مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون در تهران برگزار گرديد، با اهدا لوح و هديه،  تقدير شد.  

دیدگاه شما

آخرین اخبار