مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. بهمن 1393 - 11:06   |   کد مطلب: 14902
طی مراسمی با حضور مقامات کشوری و استانی از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان و برگزیدگان مسابقه دومینو دانش آموزی تقدیر شدند.
پژوهشگران و فناوران برتر

به گزارش صدای دانشجو و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان و  برگزیدگان مسابقه دومینو دانش آموزی که در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری واحد همدان برگزارشد گفت: حرکت چرخ‌ توسعه و پیشرفت کشور با توان علمی و انرژی پژوهشگران شکل می گیرد وما در دوره‌ای هستیم که باید با یک دید جدید به پژوهشگران نگاه کنیم، چراکه با استفاده از پیشرفت علمی و کاربردی در همه حوزه‌ها می‌توان به موفقیت رسید.
سعید جامه‌بزرگی گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، با سطح علمی و پتانسل بالایی که اساتید و دانشگاه‌های  کشور از آن برخوردار هستند، مسیر برای توسعه اقتصادی هموار است.
وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در اکثر حوزه‌ها جزء برترین‌های دنیاست، افزود: ما امروز در دنیای علمی در زمینه هوافضا، انرژی هسته‌ای، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی حرف بسیاری برای گفتن داریم و جزء سرآمدان جهان هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه سطح علمی دانشگاه‌ها از درجه بالایی برخوردار است، گفت: دانشجویان کارشناسی ما توان تأمین نیازهای کشور را دارند تا مجبور به واردات اجناس جزئی از کشورهای دیگر نباشیم.
معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان  نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی واحدهای استان همدان  با اشاره به برترین اختراع‌های واحدهای استان به دو اختراع اتومبیل نظامی مرصاد و کنتورخوان هوشمند برق اشاره کرد.
علیرضا اسفندیاری مقدم اظهار داشت: در سال جاری از واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان 141 عنوان مقاله «آی اس آی» ارائه شده که 114 مقاله آن از دانشگاه آزاد اسلامی همدان بوده است.
وی گفت: از ابتدای سال 1393 تا کنون 17 عنوان  کتاب در واحد ها و مراکز آموزشی در استان همدان چاپ شده است.
گفتنی در ادامه از پژوهشگران برگزیده یک ساله شش گروه عمده آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان به شرح ذیل تجلیل شد در گروه آموزشی علوم انسانی از قاسم ترابی از واحد همدان، عماد رضایی از واحد ملایرو داریوش جاوید از واحد ملایر در گروه آموزشی علوم پایه ستار ابراهیمی از واحد ملایر، طاهر لطفی از واحد همدان و مهرداد کسایی از واحد همدان در گروه آموزشی علوم پزشکی،انسیه جنابی از واحد تویسرکان، مریم اصل توقیری از واحد تویسرکان و سیمین حجت الاسلامی از واحد همدان در گروه آموزشی فنی و مهندسی منصور اسماعیل پور از واحد همدان، محمدمهدی شیرمحمدی از واحد همدان و کرامت حسنی از واحد ملایردر گروه آموزشی کشاورزی مهرداد چراغی از واحد همدان، بهاره لرستانی از واحد همدان و بهروز کرد از واحد ملایر در گروه آموزشی هنر و معماری فرهاد کاروان از واحد همدان، حسین اردلانی از واحد همدان و کیانوش ذاکرحقیقی از واحد همدان تجلیل شد.
همچنین  علیرضا اسفندیاری مقدم  در گروه علوم انسانی، سهیل سبحان اردکانی در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و  محمد رحمانی هنر و معماری پژوهشگران شایسته تقدیر دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان شناخته شدند.           

دیدگاه شما

آخرین اخبار