مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 13. بهمن 1393 - 8:19   |   کد مطلب: 14857
رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا درباره وضع کنونی مدیریتی کشور گفت ما نباید طوری عمل کنیم که بدهکاران جمهوری اسلامی طلبکار نظام شوند. هدف جبهه استکبار از بین بردن وحدت در کشور ماست اگر در داخل هم کسی به دنبال از بین بردن وحدت است بزرگترین خیانت رابه کشور کرده است.
پروفسور زلفی گل

به گزارش صدای دانشجو سلسله سخنرانی های دهه مبارک فجر به همت دفتر نماینده ولی فقیه در استان از روز 12 بهمن به مدت 10 شب برگزار می شود.

سخنران روز اول، پرفسور محمد علی زلفی گل رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا بود، ایشان در ابتدای صحبت ها ایام دهه مبارک فجر و 12 بهمن روز ورود حضرت امام به میهن اسلامی را تبریک گفت.

استاد برجسته کشور بیان دستاورد های انقلاب اسلامی را با سه سوال آغاز کرد: 1- کشور کجا بوده است؟ الان کجا است؟ و کجا باید برود؟ 2- دلیل مشکل ایادی استکبار ما با چیست؟ 3- نقاط ضعف و قوت جمهوری اسلامی چیست؟

ایشان رژیم طاغوت را استکباری و لائیک دانست که زندگی در آن موقع همچون نفس کشیدن در قفس بوده است و با پیروزی انقلاب که با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و لطف و حمایت بی دریغ الهی همراه شد، توانسته ایم کشوری که تمامی ایادی استکبار با آن مشکل داشت و شاکله هایش به مشکل خورده بود را با ایمانی که امام و مردم و مسئولین داشتند حفظ کنیم.

دکتر زلفی گل به بیان تغییرات اساسی در حوزه علم و فناوری  پرداخت و گفت در ابتدای انقلاب ما 170 هزار دانشجو داشتیم که الان این تعداد به 5/4 میلیون نفر رسیده است در حالی که جمعیت کشور از آن زمان تنها 2 برابر شده است، الان در سال بیش از 40 هزار مقاله علمی در ابعاد بین المللی توسط نخبگان ما به چاپ می رسد، در کشور ما بیش از 70 هزار عضو هیات علمی وجود دارد اما قبل از انقلاب در کشور حتی 1 رشته دکتری هم نداشتیم.

 ایشان با مقایسه شاخص های علمی ایران و ترکیه گفت رتبه کشور ما از نظر علمی 17 و ترکیه 19 می باشد   اما در آنجا دانشجوی محجبه برای ورود به دانشگاه باید حجاب بردارد، آیا ما حاضریم به هر قیمتی توسعه پیدا کنیم.

وی در ادامه سخنانش درباره وضع کنونی مدیریتی کشور افزود ما نباید طوری عمل کنیم که بدهکاران جمهوری اسلامی طلبکار نظام شوند. هدف جبهه استکبار از بین بردن وحدت در کشور ماست اگر در داخل هم کسی به دنبال از بین بردن وحدت است بزرگترین خیانت رابه کشور کرده است، مسئولین کشور باید با گوشت و پوست استخوان به نظام اعتقاد داشته باشند و خلاف نظر رهبری رفتار نکنند که بزرگترین خیانت است، وظیفه همه مردم هم کمک به مسئولین است.

رئیس سابق دانشگاه بوعلی سینا در پایان درباره وضع بیکاری در جامعه گفت اشتغال زایی همچون انرژی  هسته ای باید پروزه ملی کشور شود و تبدیل به خواست ملی گردد و تمامی انرژی ها صرف رفع آن شود، اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود وابستگی آنان به نظام زیاد می شود.

پروفسور زلفی گل

دیدگاه شما

آخرین اخبار