مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. اسفند 1393 - 9:52   |   کد مطلب: 14927
رائفی‌پور در دانشگاه علوم پزشکی همدان:
امام هرگز نمی‌خواست قطعنامه را بپذیرد
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امام هرگز نمی‌خواست قطعنامه را بپذیرد به همین دلیل از آن به عنوان جام زهر یاد کرد، ادامه داد: وقتی حافظه تاریخی ما 5 تا 10 سال باشد، سیاسی‌بازها نمی‌توانند از ما استفاده کنند.
رائفی پور

به گزارش صدای دانشجو علی‌اکبر رائفی‌پور عصر یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان با اشاره به عنوان سخنانش در خصوص «جنگی که بود، جنگی که هست» اظهار کرد:  دل همه جوانان ما پاک بوده و باید به آنان اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که ایستادگی در مقابل توپ و تانک مطرح بود جوان‌گرایی هم عنوان می‌شد، افزود: اما امروز در امور سیاسی سخنی از جوان‌گرایی و اعتماد از آنان نیست.

   این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه  وجود مشکلاتی که از آن دم می‌زنند، به نبود آگاهی در جوانان بازمی‌گردد، تصریح کرد: بسیاری از مسائل که باید مطرح شود و جوانان از آن اطلاع پیدا کنند، عنوان نمی‌شود و این گناه افرادی است که باید بگویند.

وی با بیان اینکه جریان خاصی از یهودیت در دهه 70 میلادی در آمریکا شکل گرفت، ادامه داد: این جریان که تمایلات راست سیاسی دارد باعث شد سلطه 50 ساله دموکرات‌ها بر مجلس سنا پایان یافته و به دست جمهوریخواهان منتقل شود.

رائفی‌پور با تأکید بر اینکه این گروه به شدت به دنبال زاد و ولد است و در این حوزه حمایت می‌شوند، خاطرنشان کرد: این گروه به دنبال این است که همه یهودی‌ها در اسرائیل جمع شوند تا مسیح ظهور کند اما به هیچ وجه دنبال حکومت دینی نیستند.

وی با اشاره به اینکه فقه توراتی اجازه تشکیل حکومت دینی نمی‌دهد، گفت: از نظر این دو گروه حضرت داوود و سلیمان که به تشکیل حکومت دینی اقدام کردند، پیامبر نیستند.

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه ریشه سکولاریسم در تورات است، اظهار کرد: این در حالی است که قرآن کریم تأکید دارد هر دو بزرگوار پیامبر هستند.

وی با بیان اینکه از همین رو است که آمریکا قبل از انقلاب فرانسه، حکومت سکولار تشکیل داده است، افزود: در ایران بر اساس فقه شیعه حکومت تشکیل دادند و غرب هم بر اساس فقه یهود که بر سکولاریسم متکی است حکومت تشکیل داده است.

رائفی‌پور با تأکید بر اینکه شیعیان به حکومت دینی و ضرورت نبود اسرائیل معتقد هستند، تصریح کرد: امریکا و همپیمانانش به حکومت غیر دینی و وجود اسرائیل اعتقاد دارند.

وی با اشاره به اینکه از همین رو در جنگ تحمیلی تمام دنیا علیه ایران بسیج شدند، ادامه داد: از 18 کشور دنیا در هشت سال جنگ تحمیلی اسیر گرفتیم این در حالی بود که دنیا به ویژه دو بلوک شرق و غرب با یکدیگر در جنگ سرد بودند اما علیه ایران و دفاع از اسرائیل توافق داشتند.

این استاد برجسته با بیان اینکه در عملیات کربلای 4 دلیل شکست رزمندگان ایرانی دادن اطلاعات عملیات از سوی امریکا به عراق بود، خاطرنشان کرد: هلند و آلمان سلاح‌های شیمیایی به عراق دادند و پس از اعزام جانبازان به آلمان برای مداوا کپی پرونده‌های آنان را به کارخانه‌ها ارسال کردند.

وی با تأکید بر اینکه در همه کشور‌ها بودجه نظامی در زمان معلومی یک پنجم کل بودجه و در زمان بحران یک سوم کل بودجه است، گفت: این در حالی است که بودجه نظامی ایران در زمان جنگ 12 درصد بودجه کشور بود.

رائفی‌پور با بیان اینکه امام راحل به دنبال پیروزی کامل در جنگ بود و بیت‌المقدس را مد نظر داشت، اظهار کرد: چون 67 درصد مردم عراق شیعه هستند و سنی‌های کرد نیز طرف ایران بودند اما برخی افراد از رسیدن به این اهداف جلوگیری کردند.

وی با تأکید بر اینکه عراق بعد از پذیرش قطعنامه نیز به ایران حمله کرد، افزود: خون شهدا ریخته نشده تا عده‌ای  هفت نسل بعد از خود را تأمین کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه امام هرگز نمی‌خواست قطعنامه را بپذیرد به همین دلیل از آن به عنوان جام زهر یاد کرد، ادامه داد: وقتی حافظه تاریخی ما 5 تا 10 سال باشد، سیاسی‌بازها نمی‌توانند از ما استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از 14 نقطه استراتژیک دنیا دو مورد تنگه هرمز و سه جزیره تنب بزرگ، کوچک و ابوموسی دست ایران است و می‌تواند نقش عمده‌ای ایفا کند.

رائفی‌پور با اشاره به اینکه قسمت عمیق و قابل کشتیرانی خلیج فارس نیز در اختیار ایران است، خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی فهمیدند که با جنگ سخت نمی‌توانند، ایران را کنار بزنند و به همین دلیل جنگ نرم را در پیش گرفتند. وی با بیان اینکه در حال حاضر در 24 ساعت شبانه‌روز 3 هزار و 500 ساعت برنامه برای ایران پخش می‌شود، گفت: ایران منطقه‌ای است که بیشترین برنامه‌های رایگان برای آن پخش می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه تئوریسین‌های امریکایی در سال 85 به دنبال ایجاد سفارت در تهران بودند، اظهار کرد: از همان زمان نظریه‌ای مبنی بر اینکه آمریکا 50 هزار نخبه ایرانی را باید بورس کند تا با فرهنگ غرب آمیخته شود را در برنامه خود قرار داده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار