مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. اسفند 1393 - 0:28   |   کد مطلب: 14936
روزبهانی گفت: همایشی تحت عنوان "امت واحده ی اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی" در روز شنبه 9 اسفند ماه به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه بوعلی سینا ترتیب داده شده است که انشاءالله شروعی برای انجام برنامه های اینچنینی در دانشگاه های سطح کشور باشد.
علی روزبهانی

به گزارش صدای دانشجو، همایشی تحت عنوان "امت واحده ی اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی" در روز شنبه 9 اسفند ماه به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه بوعلی سینا ترتیب داده شده است به همین دلیل با آقای علی روزبهانی دبیر این همایش به گفت و گو پرداختیم.

به عقیده ی ما مسئله ی لزوم همبستگی اسلامی جزو ضروریات دین در دنیای امروز می باشد، و ما نباید به آن به دید مسئله ای اخلاقی و مستحبی نگاه کنیم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی مقوله ی وحدت بیش از پیش مد نظر قرار گرفت.

در دانشگاه بوعلی سینا بطور تقریبی حدود 3 هزار دانشجوی اهل تسنن  همانند دیگر دانشجویان مشغول به تحصیل می باشند و ما لازم دیدیم که به جهت تثبیت بیش از پیش برادری بین مذاهب مختلف اسلامی و همچنین تبیین و توضیح هر چه بیشتر نقش وحدت در شکوفایی تمدن اسلامی و پیشرفت در حوزه های مختلفی همچون فرهنگی و انسجام اسلامی و ملی حرکتی انجام گیرد که گوشه ای از این بحث هارا پوشش دهد. لذا همایشی تحت عنوان (امت واحده ی اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی) در روز شنبه 9 اسفند ماه در دانشگاه بوعلی سینا ترتیب داده شده است که انشاءالله شروعی برای انجام برنامه های اینچنینی در دانشگاه های سطح کشور باشد.

در این همایش که از ساعت 1و30 دقیقه در سالن شهید چمران برگزار خواهد شد مدعوینی از استان های کردستان و کرمانشاه نیز حضور دارند و برنامه های مختلفی تدارک دیده شده که اعم از سخنرانی، میزگرد و طرح مباحث علمی در حوزه ی وحدت خواهند بود و سخنرانان مطرحی همچون آیت الله محمدی امام جمعه همدان و ماموستا خدایی امام جمعه سنندج و آیت الله موسوی اصفهانی و چهره های علمی همچون دکتر قائمی، دکتر عبدالسلام کریمی و جلیل بهرامی نیا به این برنامه دعوت شده اند.

لازم به ذکر است کلیه ی مقدمات اجرای مراسم با همکاری و همراهی صمیمانه ی برادران اهل تسننمان در دانشگاه انجام پذیرفته است.
ما در صددیم که یک دبیرخانه ی دائمی تشکیل دهیم و در دانشگاه های کشور برنامه های سالانه در حوزه ی وحدت تشکیل دهیم که این همایش سرآغازی برای انجام این کار گسترده و پرخیر و برکت است.
ان شاءالله که با کمک ها خداوند متعال و عنایات پیامبر اکرم و خاندان مطهرشان بتوانیم گام های موثری در این امر مهم و اساسی که جزو مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای نیز هست برداریم و برای موضوع وحدت در بین مسؤولین مربوط دغدغه ی بیشتری ایجاد کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار