به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 23. اسفند 1393 - 1:57   |   کد مطلب: 15001
امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه به دشمن اعتمادی نیست، گفت: نباید به وعده‌ها و لبخندهای دروغین دشمن و همین طور چرب‌زبانی‌های آن اعتماد کرد.

به گزارش  صدای دانشجو به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم دشمن‌شناسی، آن را یکی از نشانه‌های مومن دانست و اظهار کرد: عدم توجه به این اصل مهم، عامل شکست آدمی می‌شود.

وی گفت: تا دشمن‌ خود را به خوبی نشناسیم، نه تنها به عمق کینه دیرینه او و حس انتقام‌جویی آن پی نخواهیم برد بلکه نمی‌توانیم به اهداف پیش رو دست یابیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه به دشمن اعتمادی نیست، بیان داشت: نباید به وعده‌ها و لبخندهای دروغین دشمن و همین طور چرب‌زبانی‌های آن اعتماد کرد.

وی با اشاره به ضرر و زیان‌هایی هنگفتی که از سوی آمریکا و اسرائیل به کشورهای اسلامی وارد شده، گفت: با دشمن‌شناسی می‌توان در مقابل دسیسه‌های آنان نیز ایستاد.

*آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیست

محمدی در بخش دیگری از سخنانش مومن واقعی را کسی دانست که علاوه بر دشمن‌شناسی، تمام و کمال از دین خدا دفاع کند، ابراز داشت: برخی خود مومن و متدین هستند اما متأسفانه در این مسیر برای دفاع از خانواده و دوستان خود که علیه دین فعال هستند، سکوت اختیار می‌کنند که این درست نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌شود هر جا به مصلحت خودمان باشد، دیندار باشیم، و هر جا مصلحت نبود، دین را کنار بگذاریم، گفت: این نوع دینمداری، ناقص است و به طور حتم انسان را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به روند مذاکره هسته‌ای با گروه 1+5، گفت: غرب به ویژه آمریکا ثابت کرده که قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه رهبری نیز بارها غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را گوشزد کرده بودند، بیان کرد: اخیراً 50 نفر از نمایندگان کنگره آمریکا طی نامه‌ای اعلام کرده‌اند در صورت رسیدن به توافق هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها، این روند تا زمان ریاست جمهوری اوباما معتبر است و دوباره شرایط به حالت قبل بازخواهد گشت.

*همدان نیاز به این همه خانه‌باغ ندارد/هزینه آن صرف ایجاد واحدهای تولیدی شود

محمدی در ادامه سخنانش با اشاره به دیگر توطئه‌های دشمن، ایران‌هراسی، شیعه‌هراسی و اسلام‌هراسی را بخشی از آنها دانست و ادامه داد: دشمن به خاطر ذات خبیث و پلید خود هیچ گاه دست از دشمنی با ایران و اسلام برنمی‌دارد.

وی از ائتلاف دروغین غرب برای مقابله با داعش سخن راند و گفت: این در حالی است که نه تنها پیشرفته‌ترین اسلحه‌ها از سوی آمریکا و اسرائیل تحویل داعش می‌شود بلکه پایگاه‌های نظامی عراق نیز توسط جنگنده‌های غرب بمباران می‌شوند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی نیز در داخل با اقدامات و یا قلم‌ خود همراه دشمن شده‌اند، ابراز داشت: دشمن در عرصه اقتصاد نقشه‌های خطرناکی را برای نظام طراحی کرده که اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی نیز در این نقشه قرار دارد.

وی در ادامه با بزرگداشت روز شهدا، امنیت امروز ایران را مرهون ایثارگری آنان دانست و خواستار تداوم راه این بزرگواران شد.

محمدی از تخریب محیط زیست به شدت انتقاد کرد و با بیان اینکه همدان نیاز به این همه خانه‌باغ ندارد، گفت: مبالغ هزینه شده برای این خانه‌باغ‌ها را می‌توان برای ساخت کارخانه و واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال صرف کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار