مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. فروردين 1394 - 1:33   |   کد مطلب: 15050
پویایی هرجامعه ؛نیازمندرشد سرانه مطالعه
فقط پنج درصد از مردم همدان عضو کتابخانه های عمومی هستند!
تنها پنج درصد از مردم شهر همدان عضو کتابخانه های عمومی هستند و با این حساب، میزان مطالعه مفید ناشی از آن برای یک جامعه متمدن و نیز مذهبی مناسب نیست و جا دارد که مسئولان استانی به آن توجه ویژه ای کنند .
سرانه مطالعه

به گزارش صدای دانشجو به نقل از تابناک، تنها پنج درصد از مردم شهر همدان عضو کتابخانه های عمومی هستند و با این حساب، میزان مطالعه مفید ناشی از آن برای یک جامعه متمدن و نیز مذهبی مناسب نیست و جا دارد که مسئولان استانی به آن توجه ویژه ای  کنند .

 

سرانه مطالعه یکی از نمادهای نشان دهنده ذائقه مردم هر جامعه است و هرچه درصد رشد مطالعه در خانواده ها بیشتر باشد تفکر و پویایی  جوامع افزایش می یابد و باید برای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه کار محتوایی  صورت گیرد تا مخاطب به این فرهنگ روی آورد و کتاب و کتابخوانی را در برنامه زندگی خود قرار داده و نیازهای خودرابرطرف سازد، متأسفانه این امر هنوز در همدان عملی نشده است.

 

گفتنی است ۱۸ باب کتابخانه روستایی در سال ۹۳ در استان ایجاد شد که با تلاش های انجمن دو کتابخانه روستایی برای نخستین بار در دو روستا از توابع شهرستان همدان آغاز به کار کرد و این نشان از شروعی موفقیت آمیز در امر ایجاد کتابخانه های روستایی در استان است.

 

در بخش های متراکم حاشیه شهر و شهرک ها نیاز به احداث کتابخانه وجود دارد نیاز این مناطق به کتابخانه های عمومی به مراتب از مناطق روستایی بیشتر است.

 

همپچنین همانطور که همگام می دانند وضعیت رفت وآمد به کتابخانه مرکزی مساعد نیست  که اگر با کمک شهرداری موانع برای رفت و آمد به  این کتابخانه رفع شود به طور قطع مردم از ظرفیت این کتابخانه بیش از پیش بهره مند خواهند شد

دیدگاه شما

آخرین اخبار