مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. فروردين 1394 - 9:05   |   کد مطلب: 15101
پنجشنبه 20 فروردین دانشگاه پیام نور مرکز رزن همزمان با روز ملی فناوری هسته ای میزبان کرسی آزاد اندیشی با موضوع بررسی مذاکرات هسته ای و بیانیه لوزان به همت بسیج دانشجویی شهید علم الهدی این دانشگاه بود.
کرسی ازاد اندیشی بیانیه لوزان

به گزارش صدای دانشجو، سلطانی صبور در این کرسی ابتدا با تشریح وضعیت صنعت هسته ای کشورمان در سالهای گذشته و مرور روند طی شده در دوران 14 سال مذاکره با طرفهای غربی گفت:امروز ما این صنعت ملی و بومی را داریم و کسی نمی تواند این صنعت را که دست رنج تمام مسئولین در تمام دوره ها و دانشمندان کشور است از ما بگیرد.

وی خاطر نشان کرد :امروز تیم مذاکره کننده ی کشورمان با حمایت رهبری و دولت در یک کارزار سخت دیپلماتیک قرار دارند.

سلطانی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب و ریاست محترم جمهوری در خصوص عدم اعتماد به طرف غربی مذاکرات اظهار داشت: هیچ یک از مسئولین در اینکه طرف مقابل قابل اعتماد نیست شکی ندارند اما از طرفی این مذاکرات برای ما نیز دارای برکات فراوانی است.

وی با یاد آوری تجربه ی معاهده ی الجرایر میان ایران و آمریکا در ابتدای انقلاب تصریح کرد:این رژیم امریکا همان رژیم است که براحتی عهد شکنی کرد.

وی در خصوص بیاینه لوزان نیز با اشاره به تلاشهای فراوان تیم مذاکرات و شخص وزیر خارجه در این ایام ادامه داد:ما به تمام اعضای تیم مذاکره کننده اطمینان کامل داریم شاید با آنها اختلاف نظر فنی داشته باشیم اما مطمئن هستیم آنها به دنبال تامین منافع ملی هستند.

سلطانی بیانیه لوزان را بیانیه یا تفاهم نامه عنوان و افزود:آنچه که تیم مذاکره کنندگان ما گفته اند این است که هنوز هیچ مسئله ی الزام آوری وجود ندارد اما در  همین بیانیه نیز برخی نقاط مبهم وجود دارد که امیدواریم تیم هسته ای با دقت در توافق نهایی انها را برطرف یا به مردم توضیخ دهند.

سلطانی در پاسخ به سوالات یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه برخی نمایندگان اصولگرا با سوء نیت تیم هسته ای را تخریب می کنند گفت:من چنین چیزی ندیده ام که کسی بخاطر منافع سیاسی این مذاکرات را تخریب کند اما ممکن است که کسانی اهداف دیگری داشته باشند.

سلطانی در جواب سوال دیگری در موضوع اعتراض برخی دانشجویان به مذاکرات و تیم هسته ای نیز گفت :دانشجو قشر ارمانگرایی است که سعادت کشور را می خواهد البته امکان دارد در این بین کسانی تندروی کنند که این مورد قبول نیست، اما همانطور که رهبر انقلاب در صحن رضوی فرمودند،منتقد بودن و حتی به قول ایشان دلواپس بودن جرم نیست.اما منتقدین نیز به هیچ وجه نباید خدمات دولت را انکار کنند.

این کرسی با پرسش و پاسخ دانشجویان تا اذان ظهر ادامه داشت و دانشجویان سوالات متعدد خود را در خصوص مذاکرات به سلطانی نماینده مجلس ارائه و جوابهای وی را شنیدند. 

دیدگاه شما

آخرین اخبار