مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. فروردين 1394 - 0:33   |   کد مطلب: 15133
معاون فرهنگی سپاه استان همدان
۱۳ شهید شاخص سال ۹۴ در همدان معرفی می‌شوند
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه سردار شهید حسن ترک به عنوان شهید شاخص استان همدان در سال ۹۴ معرفی شد، گفت: امسال ۱۳ شهید شاخص در سطح استان همدان معرفی می‌شوند.
شهید شاخص سال ۹۴

به گزارش صدای دانشجو علی بقایی در گفت‌و‌گو با تسنیم ، با اشاره به اینکه سازمان بسیج مستضعفین از سال 89 شهدای شاخص کشوری را معرفی می‌کند، اظهار داشت: استان همدان از سال 92 به طور رسمی با موافقت سازمان بسیج و با همکاری خانواده‌های شهدا هرساله به معرفی شهدای شاخص می‌پردازد و امسال نیز سردار شهید «حسن ترک» و شهید «ناصر قاسمی» به ترتیب به عنوان شهید شاخص استان و شهید شاخص شهرستان همدان انتخاب شدند.

بقایی افزود: در سال 92 سردار شهید حسن صوفی با برگزاری همایش یوسف بدر و در سال 93 سردار شهید علی چیت‌سازیان به عنوان شهدای شاخص استان معرفی شدند، ضمن اینکه شهیده ترور، منیره سیف از نهاوند نیز در سال 93 به عنوان شهیده شاخص استان معرفی شد.

وی تصریح کرد: در سال 93 علاوه بر تعیین و معرفی شهید شاخص استانی شهدای شاخص هر شهرستان معرفی شد، ضمن اینکه شهید ابوالفضل سپهری از رده بسیج دانشجویی و شهید حاج رضا شکری پور از تیپ 32 انصارالحسین(ع) به عنوان شهدای شاخص معرفی شدند.

بقایی با اشاره به اینکه هدف از انتخاب شهدای شاخص را معرفی الگوهای برجسته به جامعه اعلام و بیان کرد: جوانان و عموم مردم در طول یک سال با سیره و ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی این شهدا آشنا شده و ضمن انس بیشتر با آنها سعی در الگوپذیری از ایشان می‌کنند.

وی اعلام کرد: سازمان بسیج امسال شهیدان نادر مهدوی و طیبه واعظی به عنوان شهدای شاخص کشور در سال 94 معرفی کردند و در اقدامی دیگر برای هر قشر یک شهید شاخص در سطح کشور تعیین شد که پدر شهیدان حق گویان از همدان که خود نیز به درجه رفیع شهادت نائل گشت به عنوان شهید شاخص بسیج اصناف در کشور انتخاب شد.

شهید «محسن امیدی» در نهاوند، شهید «حسن تاجوک» در ملایر، روحانی شهید «احمد هاشمی» در کبودراهنگ، شهید «مسعود داوری» در تویسرکان، شهید «الله‌رضا هنری‌لطیف» در اسدآباد، شهید «یونس گنجی» در بهار، شهید «رمضانعلی غلامی‌مهتاج» در قهاوند، شهید «هادی مختاری‌دلیر» در رزن و شهید «مجید رضیئی» مسئول تبلیغات لشکر 32 انصارالحسین(ع) در تیپ 32 انصارالحسین(ع)، شهید «حسین عبادی» در رده‌ انتظامی به عنوان شهدای شاخص سال 94 در همدان معرفی شدند، ضمن اینکه شهید شاخص ارتش در استان نیز در روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال و ضرورت تقویت آن، از مسئولان نهادها و دستگاه‌های استان خواست تا در زمینه معرفی شهدای شاخص در برنامه‌ها و نهاد خود در سطح جامعه اقدام کنند تا امسال شهدای شاخص به گونه‌ای خاص و شایسته معرفی شوند و این اقدام تنها محدود به سپاه و بسیج نشود و همراهی دولت و ملت امسال به برکت حضور شهدا تقویت شود.

معاون فرهنگی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه امسال تاکنون شهیده شاخص در همدان انتخاب نشده است، گفت: با توجه به اینکه تعیین شهید شاخص به ویژگی‌هایی چون وجود وصیت‌نامه شهید و یا امکان ترویج آثار بستگی دارد و اغلب شهیده‌های زن استان در بمباران‌ها به شهادت رسیدند هنوز شهیده شاخص تعیین نشده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار