مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. ارديبهشت 1394 - 7:56   |   کد مطلب: 15152
در حالی که کشور برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری آماده می‌شود اما بعد از حدود 430 روز از حضور فرماندار همدان، خبری از انتصاب معاون سیاسی فرماندار این کلانشهر نیست.
انتصاب معاون سیاسی فرماندار همدان

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، بعد از روی کار آمدن دولت جدید در انتصابات سیاسی در سطح استانداران و به تبع آن فرمانداران، تغییرات زیادی را شاهد بودیم به طوری که در استان همدان به جز فرماندار ملایر همه فرمانداران رنگ تغییر به خود گرفتند.

30 بهمن 92 با اعلام رسمی، علی تعالی حکم فرمانداری کلانشهر همدان را از وزیر کشور گرفت و جانشین حسن قهرمانی شد تا به عنوان یکی از مقامات سیاسی مطرح در سطح استان کار خود را آغاز کند.

کمتر کسی فکر می‌کرد علی تعالی که اصالتاً خوانساری بود با سابقه زیادی که در مدیریت داشته بتواند در همدان که همیشه آبستن حوادث سیاسی بوده و هست موفق شود.

امروز حدود 430 روز از حضور علی تعالی در همدان گذشته اما در مجموع دوران کم‌حاشیه‌ای را همدان با حضور وی شاهد هستیم.

اما نکته‌ای که در این مجال به آن اشاره خواهیم کرد نداشتن معاون سیاسی اجتماعی در فرمانداری است که بعد از این مدت به دلایل مختلف یا به قول اصحاب رسانه قحط الرجال سیاسی بوده که این پست مهم در فرمانداری همدان هنوز خالی مانده است.

نبود معاون سیاسی در فرمانداری همدان شاید به ظاهر مشکلی را به وجود نیاورده اما به راحتی به بررسی ساده می‌تواند فهمید نبود این پست در فرمانداری کلانشهر همدان، منشأ مشکلات خواهد بود که شخص فرماندار با همه مشغله‌ای که دارد مسئولیت این سمت را متقبل شده و وظایف معاون سیاسی را نیز بر دوش می‌کشد.

با توجه به اینکه سال 94 به لحاظ برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین خبرگان رهبری برای فرمانداری‌ها به عنوان مجری این دو انتخابات اهمیت زیادی دارد و معاون سیاسی در مجموعه فرمانداری نقش مهمی در این زمینه دارد اما هنوز خبری از انتصاب معاون سیاسی فرماندار همدان نیست.

هر چند گاه به دلیل غیربومی فرماندار همدان مسائل سیاسی و اجتماعی به طور واضح و شفاف رصد نمی‌شود و در برخی از مواقع تصمیمات دور از ذهن اتخاذ می‌شود که می‌توان به مخالفت با تجمع دانشجویان همدانی در محکومیت اقدامات رژیم آل‌سعود در تهاجم به یمن و اتفاقات فرودگاه جده اشاره کرد.

به لحاظ حساسیت موضوع و خالی ماندن این پست مهم متذکر می‌شویم برای استان همدان و مرکز آن زیبنده نیست بعد از حدود 430 روز هنوز فرمانداری آن فاقد معاون سیاسی باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار