به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 20. ارديبهشت 1394 - 22:05   |   کد مطلب: 15239
معاون فرهنگی وامور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان همدان بابیان اینکه تلاش شده تابرنامه های هفته جوان توسط جوانان برپاشود، گفت: شهید محمودشهبازی به عنوان شهید شاخص وجوان امسال معرفی می شود.
ربانی مهر

به گزارش صدای دانشجو به نقل از مهر، اسدالله ربانی مهر ظهر یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با بیان اینکه در راستای فعالیت های پژوهشی در سال ۹۳ چند طرح در اولویت بوده است، اظهار داشت: طرح های پژوهشی سازمان های مردم نهاد، ازدواج جوانان و غنی سازی اوقات فراغت جوانان از قبیل این طرح هاست.

وی با اشاره به اهمیت بالای فضای مجازی و حضور ۸۹ درصدی جوانان بین ۱۵ تا ۳۹ سال در این فضا، اضافه کرد: طبق پژوهش های انجام شده، ۲۳ درصد از جوانان از طریق تلفن همراه و ۷۷ درصد از طریق رایانه از فضای مجازی استفاده می کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به وجود هشت میلیون نفر کاربر در ایران، بیان داشت: حدود ۳۶ میلیون نفر از مردم ایران توان دسترسی به اینترنت دارند.

وی تعداد افرادی که در ایران از تلفن همراه هوشمند استفاده می کنند را بیش از هشت میلیون نفر دانست و ادامه داد: دستیابی آسان، فرامکانی و فرا زمانی بودن، جذابیت و تنوع بالا، تعاملی بودن، ارتباط آزاد و بالا بودن تعداد کاربران همه از ویژگی های فضای مجازی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان افزود: از مزایا و فرصت های فضای مجازی می توان به استفاده از نظر و ایده دیگران، افزایش اطلاعات و آگاهی فردی و اجتماعی، فعالیت های اقتصادی و اجتماعی بخصوص در کشورهای توسعه یافته و ایجاد تجارت های مالی و اقتصادی اشاره کرد.

ربانی مهر همچنین به آسیب های این حوزه اشاره و عنوان کرد: ترویج فرهنگ زندگی مجردی، شکل گیری هویت های جعلی و متفاوت از هویت اصلی، فاصله گرفتن از خانواده و بخصوص فاصله نسل ها از هم، کمرنگ شدن سبک زندگی اسلامی و روی کار آمدن زندگی غربی، شکل گیری اخبار جعلی و غیرواقعی، بروز مشکلات روحی و اعتبادگونه به فضای مجازی، بلوغ زودرس و ترویج فساد نیز از آسیب های این حوزه به شمار می رود.

وی در ادامه به نرم افزار وایبر با وجود داشتن ۱۸۰ میلیون مخاطب در دنیا اشاره  کرد و افزود: مطابق آمار، بیشترین کاربران این نرم افزار به ترتیب ایرانیان، آمریکایی ها و تایلندی ها هستند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان اهداف این نرم افزارها  را جاسوسی عنوان کرد و گفت: نرم افزار واتس اپ نیز حدود ۶۰۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد.

ربانی مهر با تاکید بر راهکارهای مقابله با اهداف سازندگان نرم افزارها در فضای مجازی، بیان داشت: فرهنگسازی، آگاهی بخشی، سوق دادن جوانان به کسب و کار و فعالیت های اقتصادی در فضای مجازی و بسترسازی به منظور اشتغال جوانان از راهکارهای مناسب در برخورد با این برنامه هاست.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی فضای مجازی، انجام پژوهش های دانشگاهیان با موضوع جوانان و فضای مجازی، برگزاری نمایشگاه شهر الکترونیک و همایش کارآفرینی جوانان در این فضا را جزئی از انتظاراتی که از دستگاه های مختلف وجود دارد ذکر نمود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به هفته جوان از هشتم تا ۱۵ خرداد ماه، اضافه کرد: شعار هفته جوان، «جوان باوری، جوان یاوری» است.

ربانی مهر به ۵۵ برنامه مختلف در هفته جوان در همدان اشاره کرد و گفت: علاوه برآن، ۲۳ برنامه ورزشی با مشارکت ۱۸ سمن در هفت نقطه شهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا برنامه ها از سوی خود جوانان برپا شود، افزود: در هفته جوان، شهید محمود شهبازی که در زمان شهادت ۲۴ ساله و دانشجو و نیز فرمانده عملیات بوده است، بعنوان شهید شاخص و جوان امسال معرفی خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار