مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. ارديبهشت 1394 - 23:46   |   کد مطلب: 15262
رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العربیه بار دیگر گفت واشنگتن نمی‌تواند به ایران اعتماد کند.
باراک اوباما

به گزارش صدای دانشجو و به نقل از شبکه خبری العربیه ، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه بار دیگر با بیان اینکه واشنگتن به ایران اعتماد ندارد گفت ایران «مجبور است» اعتماد آمریکا و جامعه بین‌المللی را جلب کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در این مصاحبه اختصاصی با این شبکه خبری به بیانیه پایانی صادر شده پس از نشست با سران کشورهای شورای همکاری اشاره کرد و گفت این بیانیه اهمیت موضوعات محل بحث را نشان می‌دهد.

رئیس دولت آمریکا گفت‌وگوها در این نشست را «صریح، صادقانه و مثمرثمر» خواند و اضافه کرد سال آینده نشست دیگری با سران این کشورها برگزار خواهد شد.

اوباما کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را «نزدیک‌ترین متحدان» آمریکا در منطقه خواند و با تأکید بر حمایت واشنگتن از متحدانش در خلیج فارس گفت: «ما مانورهای مشترک بیشتری با اعضای شورای همکاری برگزار خواهیم کرد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد تحریم‌ها اثرات عظیمی بر ایران داشته‌اند.

وی در ادامه درباره توافقنامه احتمالی بین ایران و ۱+۵ گفت: «ما به سادگی نمی‌توانیم به تعهد ایران برای توافق هسته‌ای اعتماد کنیم.»

رئیس دولت آمریکا همچنین با تأکید بر اینکه توافق با ایران بایستی شامل ساز و کارهای برای بررسی تعهدات این کشور باشد، گفت: «ایران مجبور خواهد بود اعتماد ما و اعتماد جامعه بین‌المللی را جلب کند.»

اوباما در بخش دیگری از این مصاحبه به گمانه‌زنی‌ها پیرامون عدم حضور ملک سلمان پادشاه عربستان پرداخت و گفت که احترام زیادی برای وی قائل است.

وی همچنین به سابقه طولانی همکاری‌ها با «محمد بن نایف»، ولیعهد عربستان اشاره کرد و گفت: «عقلانیت وی فراتر از سنش است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در پاسخ به سوال مجری العربیه درباره تحولات سوریه اوضاع این کشور را «بسیار پیچیده» ارزیابی کرد و گفت که راه حل فوری در این کشور وجود ندارد. 

اوباما با رد کردن گزینه اقدامی نظامی در سوریه تأکید کرد هر گونه تلاش در این راستا بایستی از طریق ائتلاف بین‌المللی باشد.

 

وی سپس گفت که آمریکا در حال همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ترکیه برای یافتن راهی برای بحران سوریه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار