مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. تير 1394 - 22:25   |   کد مطلب: 15297
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان:
دانشجویان نخبه، تنها قربانیان سیاست زدگی
گلایه مقام معظم رهبری از بورسیه ها و غیراخلاقی دانستن آنها کاملاً به حق است زیرا دانشجویان نخبه قربانی سیاست زدگی ها می شوند

به گزارش صدای دانشجو به نقل از نافع، حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفت و گو با خبرنگارنافع درباره بیانات اخیر مقام معظم رهبری با موضوع جایگاه علمی ایران در دنیا گفت: یکی از افتخارات نظام اسلامی و رهبری هدایت جریان علمی به سمت نهضت ملی کشور است.
استاد دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: سردمداران دنیا اعتراف کردند که سریعترین و پرشتاب ترین رشد علمی در جهان متعلق به کشور ایران است که این مسئله برای ما جای افتخار دارد.
وی افزود: براساس آمارهای بین المللی کشور ایران رتبه 16 تولید علم را به خود اختصاص داده است که متاسفانه به تازگی سرعت جریان رشد علمی در سال های گذشته کاسته شده است.
حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: کاهش تعداد مقالات منتشر شده بیشتر دانشگاه ها در سطح کشور گویای این واقعیت است.
وی به دلایل کاهش سرعت علمی کشور اشاره و تاکید کرد: سیاست های بودجه ایی دولت یکی از دلایل این مشکل است زیرا باید پذیرفت که دولت برای اداره کشور دچار محدودیت ها و مشکلات اقتصادی است.
استاد دانشگاه بوعلی خاطرنشان کرد: نگاه راهبری به مقوله تولید علم ایجاب می کند که موضوع رشد علمی و پژوهشی به عنوان یکی از موضوعات ضروری، همانند نان شب دیده شود که متاسفانه اینگونه نبوده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه در بودجه سالجاری و سال گذشته بیشترین محدودیت در وزارت علوم وجود داشته است که این مسئله جای تاسف دارد.
حجت الاسلام رستمی درباره تاکید مقام معظم رهبری به اساتید به عنوان فرماندهان جنگ نرم گفت: در عرصه جنگ نرم ما با دشمن اساتید فرماندهان و دانشجویان افسران جوان این عرصه در مقابله لا نزاع و چالش نظام استکباری هستند.
وی تاکید کرد: الزامات فرماندهان و افسران در عرصه جنگ نرم بصیرت، موقعیت شناسی، آمادگی درونی و بیرونی را ایجاب می کند.
 استاد دانشگاه بوعلی سینا درباره مطرح شدن مسائل سیاسی در دانشگاه ها، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دوره سازندگی از اینکه برای دانشجویان حول مسائل سیاسی محدودیت ایجاد شده بود ابراز گله مندی کرده و بر وجود نشاط سیاسی در بین دانشگاهیان تاکید کرده بودند ولی دانشجویان را از سیاست زده شدن برحذر می داشتند.
وی تاکید کرد: دانشگاه ها نباید به حوزه های تبلیغاتی احزاب سیاسی که طرفداری در جامعه ندارند، تبدیل و مکانی برای درو کردن محصولات احزاب سیاسی شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار