مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. تير 1394 - 10:16   |   کد مطلب: 15300
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا گفت: آقای روحانی فرموده بودند بورسیه و ما ادراک ما البورسیه! بله ما چه می دانستیم بورسیه از نظر آقایان چه بود؟ وسیله ای بود به ناحق برای عقده گشایی جناحی و سرپوش گذاشتن بر ایرادات خود با تاختن به ناحق برگشته و فراهم آوردن خوراکی برای پرکردن صفحات زنجیری ها برای هجمه به دستاورد های نظام در دولت گذشته.
بورسیه

امیر موسیوند در گفت و گو با صدای دانشجو با اشاره به اینکه بیانات حکیمانه ی حضرت آقا در دیدار اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها که در آن به مسائل پیرامون بورسیه های اشاره کردند بسیار راه گشا و مایه ی دلگرمی و امیدواری جوانان و نخبگانی بود که در این مدت آماج تهدید و تهمت دولت و رسانه های حامی آن قرار گرفته بودند گفت: آقای روحانی فرموده بودند بورسیه و ما ادراک ما البورسیه! بله ما چه می دانستیم بورسیه از نظر آقایان چه بود؟ وسیله ای بود به ناحق برای عقده گشایی جناحی و سرپوش گذاشتن بر ایرادات خود با تاختن به ناحق برگشته و فراهم آوردن خوراکی برای پرکردن صفحات زنجیری ها برای هجمه به دستاورد های نظام در دولت گذشته،شاهد بودیم در کنار این مسئله مسائلی دیگر مانند بنزین تولید داخل نیز بود که با بی تقوایی وارونه جلوه داده می شد ودر آخر هم ثابت شد که موضع دولت صحیح نبوده است.

وی تصریح کرد: حضرت آقا در کنار انتقاد از مسئله بورسیه از کاهش شتاب علمی که در این چند سال نقطه قوت نظام و مایه ی دلگرمی دانشجویان و جوانان بوده است ابراز نگرانی شدیدی داشتند البته این نگرانی جدید نیست و در ابتدای این دولت ایشان چند مرتبه این هشدار را با هوشیاری داده بودند،کاهش شتاب رشد علمی طبیعی است در شرایطی که وزارت خانه علوم که باید پرچمدار رشد علمی در کشور باشد به مدت تقریبا یک ونیم سال با لجاجت دولت سهم الارث فتنه گران می شود و آن مسائلی که بین دولت و مجلس گذشت و شاهد آن بودیم ویا وزارت آموزش و پرورش که یکی از دلایل عمده استیضاح ناموفق وزیر در چند روز پیش سیاسی و جناحی عمل کردن وزارتخانه به جای پرداختن به اولویت های اصلی بود ان شاءالله که دولت با این صحبت های صریح حضرت آقا به اولویت های اصلی خود در مباحث علمی پرداخته و به جای منفعت جناح خود صلاح و منفعت ملت و نظام را در نظر بگیرد و قطار رشد علمی به ریل اصلی خود بازگردد.

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در پایان خاطر نشان کرد، اما این بیانات حکیمانه و انتقادات صریح این انتظار را هم ایجاد می کند کسانی که در این مدت با بی تقوایی بر زندگی و آینده این جوانان و سرمایه های کشور تاختند ضمن عذرخواهی جبران ظلم های رفته را نمایند و با کسانی که مسبب این خطا ها و برخوردها ی نا بجا بوده اند برخورد شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار