مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. خرداد 1395 - 10:24   |   کد مطلب: 18045
دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با بیان اینکه مسؤولان از برگزاری «شب‎کوک خوابگاهی» مطلع بودند اما می‎خواهند موضوع را به گردن یک کارمند بیندازند، گفت: استاندار قصد حضور در بین دانشجویان را ندارد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری فارس،‌ امیر موسیوند ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تشکل جامعه اسلامی دانشجویان یک تشکل کامل در تمام زمینه‌هاست،‌ اظهار کرد: این تشکل با هدف حضور پویا و زنده‌ در بحث فرهنگی و مذهبی در مسائل شئونی از فرهنگ و مذهب در تمام زمینه‌ها حضور دارد.

وی یکی از رسالت‌های جنبش دانشجویی را مطالبه‌گری از مسؤولان دانست و گفت: عملکرد جامعه اسلامی دانشجویان فرهنگی و سیاسی در داخل و خارج از دانشگاه است و موضع‌گیری‌هایی نیز داشته است.

*استاندار دولت هر استان محسوب می‌شود

دبیر اسبق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با بیان اینکه در حوزه مطالبه در هر استان، استاندار دولت آن استان محسوب می‎شود، گفت: با توجه به شعار سال و به منظور تحقق آن مطالبه اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود.

وی ضرورت پاسخگویی استانداری را مطرح کرد و افزود: انتظارات و مطالبه صریح بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند «رئیس صدا و سیما، رئیس جمهور، رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه در جمع دانشجویان حاضر و به سئوالات آنان پاسخگو باشند»، استاندار نیز باید به عنوان یکی از مسؤولان استانی به این مهم عمل کنند.

موسیوند بهترین نحوه پاسخگویی مسؤولان را در جمع دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشگاه بوعلی دانشگاه مطرحی در همه حوزه‌هاست و حرف‌هایی برای گفتن دارد.

وی با بیان اینکه حضور استاندار در جمع دانشجویی و پاسخگویی ضرورت عقلی دارد، گفت: استاندار باید برای حضور در دانشگاه و پاسخگویی به سؤوالات اساتید و دانشجویان وقت بگذارد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی گفت: استاندار باید پیشنهاد‌ها و انتقادات را بشنود و مشکلات استان را در این جمع مطرح و از لحاظ علمی ایده، راه حل و مشاوره بگیرد.

این مسؤول اظهار کرد: در همین راستا 29 فروردین ماه نامه‌ای برای دعوت از استاندار از طریق ستاد تشکل اسلامی دانشگاه، بسیج دانشجویی و انجمن‌های اسلامی دانشجویان به صورت رسمی و محترمانه به استانداری ارسال شد.

موسیوند به حضورش به عنوان نماینده این تشکل‌ها برای ارائه توضیحات در استانداری اشاره کرد و ادامه داد: برای توضیح مسائل و بیان ضروریات و انجام هماهنگی‌ها و حتی تنظیم وقت دانشگاه با استاندار حضور یافتم و بعد از 16 روز مسؤول دفتر استاندار اعلام کرد که استاندار درگیر مسائل مختلف است و وقتی برای حضور در دانشگاه ندارد.

*دلسوزترین قشر نسبت به استان و استاندار دانشجویان هستند

وی با تأکید بر اینکه دلسوزترین قشر نسبت به استان و استاندار، دانشجویان هستند،‌ تأکید کرد: پیگیری این موضوع منفعت خاص و یا منفعت سیاسی برای تشکل‌ها ندارد و از روی توجه به دغدغه‌های انقلابی است.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با بیان اینکه با یادآوری درخواست حضور استاندار در دانشگاه از آغاز فعالیتش در استان، افزود: از آبان ماه سال 92 خواستار حضور ایشان در محیط دانشگاه شدیم که با بی‎توجهی و بی‏‎رغبتی او مواجه شده و تا کنون نیز جوابی نشنیده‌ایم.

وی بیان کرد: با توجه به عدم حضور استاندار در دانشگاه تصمیم گرفتیم لوح بی‌خیالی را در «همایش در نبردی مشکوک» با حضور حسن عباسی، رسانه‌ای کنیم و در این خصوص نیز اطلاع‌رسانی شد که این لوح به یکی از مسؤولان استان داده خواهد شد.

موسیوند به تلاش و تماس مکرر برخی برای منصرف کردن ما از ارائه لوح بی‎خیالی به استاندار از روز قبل از برگزاری همایش اشاره کرد و یادآور شد: در نهایت یک ساعت قبل از برنامه، حراست دانشگاه واسطه استانداری شده و بیان شد که استاندار وعده حضور در دانشگاه را داده است.

وی خاطرنشان کرد: طی تماسی ابتدا مطرح شد که استاندار یک تا دو ماه آینده تمایل به حضور در دانشگاه را دارد، بنابراین مهلت یک هفته‎ای برای حضور استاندار دادیم که این حضور در این تاریخ نیز محقق نشد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی گفت: با مراجعه به منظور پیگیری مجدد موضوع، با بی‌توجهی این افراد با این استدلال که شاید موضوع تمام شده باشد؛ مواجه شدیم که در این خصوص حراست دانشگاه مسؤول است!

وی با تأکید بر اینکه دنبال جریان سیاسی خاص و ایجاد هیاهو نیستیم، گفت: وقتی از عدم حضور استاندار در دانشگاه مطمئن شدیم رئیس دانشگاه بوعلی با معاون سیاسی استاندار مذاکراتی داشت.

موسیوند با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده برای تعیین تاریخ دقیق و انجام هماهنگی‌های لازم برای حضور استاندار معرفی شدم، ادامه داد: با مراجعه به مسؤول دفتر حوزه ریاست استانداری گفته شد استاندار ششم خردادماه، سه نفر را به عنوان نماینده تشکل‌ها برای پاسخگویی به سؤوالات می‌پذیرند که این موضوع را قبول نکردیم چرا که این برخورد برخلاف بیانات رهبری برای حضور مسؤولان در جمع دانشجویان است.

وی با اشاره به لغو نشست خبری برای اطلاع‌رسانی در این خصوص، اظهار کرد: مسؤولان امنیتی وعده راضی کردن استاندار برای حضور در جمع دانشجویان و پاسخگویی وی را دادند که با گذشت چندین هفته هنوز منتظر عمل به آن هستیم!

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی با بیان اینکه در آینده نزدیک گزارش تحلیلی از اقتصاد مقاومتی در استان ارائه و بررسی خواهد شد، یادآور شد: این کار محدود به این دولت نیست و در دولت‌های گذشته نیز پیگیری و مطالبات مطرح شده بود.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی و حضور مسؤولان در دانشگاه رایج و متداول است، گفت: عدم رغبت به حضور در این محیط و حساسیت به این موضوع دور از شأن مسؤول استانی بوده و امری ناپسند است.

*انتقادات جدی به استاندار برای دیدار با رفسنجانی وارد است

موسیوند با تأکید بر اینکه انتقادات جدی به دیدار استاندار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ارائه آمار‌های بیکاری و تولید در استان وارد است، تصریح کرد: استاندار باید دلیل این موارد را بیان کند چراکه اشتغال استان از کشاورزی و شغل‌های ساختمانی است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت خوبی در مشاغل ساختمانی و کشاورزی استان نداریم و این آمار‌ها در آمار رسمی  اشتغال استان لحاظ نمی‌شود، گفت: هر روز شاهد حضور صد‌ها بیکار در «میدان پروانه‌ها» برای کارگری هستیم که این یک فاجعه است!

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی از تحصیل 12 هزار دانشجو در دانشگاه بوعلی خبر داد و تصریح کرد: این تعداد فقط مختص دانشجویان یک دانشگاه در استان است، بنابراین باید وضعیت اشتغال دانشجویان مشخص شود که با مسائل سیاسی این موضوع حل نخواهد شد.

وی خواستار پاسخگویی استاندار در خصوص دفاع از برجام و تیم مذاکره‌کننده شد و تأکید کرد: با توجه به اینکه اکنون رئیس کل بانک مرکزی، برجام را فاقد دستاوردی عنوان کرد، چرا استاندار گفته باید به تیم مذاکره کننده، صالحی و ظریف مدال فتح داده شود؟!

موسیوند با بیان اینکه استاندار منتقدان برجام را مغرض و کوردل خوانده بود، افزود: اکنون در حوزه عملکرد، شاهد «هیچ» به عنوان دستاورد برجام هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در مسائل سیاسی، فتنه 88 خط قرمز ما بود، گفت: استاندار در خصوص بکارگیری افراد حاضر در فتنه 88 در پست‌ها و مسؤولیت‌های استانی باید پاسخگو باشد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی، همدان را استان پیشگام در مسائل انقلابی برشمرد و گفت: افتخار استانداری در حوزه فرهنگی به برگزاری چند کنسرت در طول سال خلاصه شده و افتخار دیگری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی مشاهده می‌شود که انتقادات بسیاری در این خصوص نیز وارد است.

وی در مورد برپایی برنامه «شب کوک» در خوابگاه دخترانه دانشگاه بوعلی، بیان کرد: سیاست کلان از برگزاری چنین برنامه‌ای کسب سرمایه اجتماعی در عرصه‌های مختلف و پیشبرد اهداف در انتخابات است.

موسیوند با تأکید بر اینکه با موسیقی مخالف نیستیم، یادآور شد: دانشگاه با ظرافت‌های موجود ظرفیت برگزاری چنین برنامه‌هایی را ندارد و حتی فضای حلال کنترل شده نیز در فضای دانشگاه قابل اجرا نیست.

وی اظهار کرد: یک ماه پیش مطلبی در خصوص برگزاری مسابقه آوازخوانی روی سایت رسمی دانشگاه درج شد که با طرح این موضوع در شورای فرهنگی و اظهار بی‎اطلاعی مسؤولان از سایت برداشته شد.

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی ادامه داد: طی تماس خبرگزاری فارس مبنی بر برگزاری چنین برنامه‌ای در 25 اردیبهشت در خوابگاه دخترانه فاطمیه یک و با پیگیری‌های صورت گرفته متوجه شدیم این برنامه به صورت عمومی و با محتوای ضد اخلاقی و ضد شرعی برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه برگزاری این برنامه از لحاظ قانونی و شرعی مشکل داشت، افزود: مدیر فرهنگی دانشگاه بوعلی مهر نصب را زدند و این نخستین مورد نبوده و برنامه‌هایی همچون اردو‌های مختلط، جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه بوعلی و جشن حضرت علی اکبر (ع) که شاهد بروز برخی مسائل بودیم زیر نظر مدیریت فرهنگی دانشگاه، مجوز ارائه شده بود که تبدیل به یک معضل شده است.

*مطرح کردن سهوی و خودسرانه عمل کردن یک کارمند در برگزاری شب کوک خوابگاهی هدف مسؤولان 

موسیوند اظهار بی‌اطلاعی مسؤولان در خصوص برگزاری این برنامه را غیر قابل قبول دانست و گفت: مسؤولان قصد دارند این موضوع را اقدام سهوی و خودسرانه یک کارمند مطرح کنند؛ این درحالی ست که محال است یک کارمند زیردست بدون هماهنگی با مسؤول بالادستی انجام شود و باید مدیر پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: در قضیه برگزاری «شب کوک» باید برخورد جدی و قانونی با مسؤولان را داشته باشیم نه برخورد با دانشجویان!

نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی گفت: باید بر ساختار‌های قانونی تأکید شود چرا که توجیه این کار توسط مسؤولان توهین به شعور افراد است.

وی با بیان اینکه محیط دانشگاه یک محیط جوان و دانشجویی است، تصریح کرد: ضمن اینکه کمبود فکر و ایده نداریم، فضا‌ها و بستر‌ها برای جایگزینی با برنامه‌های شاد و جشن نیز وجود دارد.

موسیوند با انتقاد از اینکه اراده‌ای در برگزاری این برنامه‎ها نیست، افزود: بسیاری از دانشگاه‌ها تبدیل به سالن کنسرت شده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان نباید از فضای تحصیل دور شده و وارد فضا‌های غیر اخلاقی شوند، افزود: به نام شادی و سرگرمی نباید شاهد برگزاری چنین مواردی باشیم که باید این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

گفتنی است در این نشست از «لوح بی‌خیالی» که قرار بود به استاندار همدان ارائه شود، رونمایی شد.

در این لوح خطاب به استاندار همدان آمده است «از هشتم آبان ماه سال 92 نزدیک به 915 روز نسبت به مطالبات رهبری بی‎خیال هستید و هر بار به بهانه‎های مختلف دعوت تشکل‎های دانشجویی را نپذیرفته‎اید».

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار