مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. تير 1394 - 22:58   |   کد مطلب: 15312
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان:
جریانی خاص سعی در برهم زدن پیشرفت علمی کشور با بهانه بورسیه‌ها را داشتند
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مسئله بورسی‌ها نشان دهنده راهیست که جریانی خاص، سعی در برهم زدن پیشرفت علمی کشور دارند و برای این کار خود از موضوع سخیفی به نام بورسیه‌ها استفاده کردند.

به گزارش صدای دانشجو، احسان دال مینوفر، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان  دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در همدان، با بیان اینکه بیانات ارزنده مقام معظم رهبری، همیشه فصل الخطاب و باعث امید به همه افراد انقلابی است که برای این کشور و مردم تلاش می کنند، گفت: طبعا دیدار با اساتید و اعضای هیات علمی همانند بقیه دیدارهای ایشان، همیشه دارای نکات ارزشمندی است که باید به آن توجه دوچندان کرد، بیانات رهبری نشان دهنده ضعفی است که هم اکنون دچار آن شده ایم و خود دانسته یا نادانسته داریم به آن لطمه وارد میکنیم. ضعفی که اگر بدان توجه صورت نگیرد باعث سقوط خواهد شد و دوباره رسیدن به آن همراه با سختی فراوان خواهد بود.

 

وی افزود: از جمله عواملی که باعث کاهش رشد علمی هر کشوری می‌شود ورود سیاست، البته نه آن سیاستی که باعث پیشرفت است؛ بلکه سیاستی که همراه با حاشیه و دورویی است و از آن به عنوان سیاست بازی یاد می‌شود، به جریان علمی کشور است که مقام معظم رهبری آن را از غلط ترین کارهای چند سال اخیر کشور دانسته اند و مصداق بارز آن را در ایران بحث بورسیه ها مطرح کردند که در سال پیش وارد ادبیات سیاسی ما شد.

 

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده راهی است که جریانی خاص، سعی در برهم زدن پیشرفت علمی کشور دارند و برای این کار خود از موضوع سخیفی به نام بورسیه ها استفاده کردند. آن هم در زمانی که قرار بود وزیر علوم استیضاح شود. همگی گواه این موضوع ست که بحث پیش کشیدن بورسیه ها، دلیلی جز سیاسی ندارد و قرار است توجه ما را از موضوع مهم تعیین تکلیف برای وزارتخانه مهم علوم باز دارد. وزارتی که خود از ارکان مهم برای ثبات پیشرفت علمی کشور میتوان از آن نام برد.

 

مینوفر با بیان این که از  جمله مصداق های مهم دیگر برای نشان دادن سیاست بازی در محیط علمی، بحث خود دانشگاه هاست که خود کلاف هزار گره است، گفت: از تعیین نشدن روسأی دانشگاه های مهم کشور و با سرپرست اداره شدن آن به مدت طولانی که خود نمونه آشکار بی قانونیست تا عوض کردن کادر اداری دانشگاه های کشور از سرتاپا که خود به رسمی تبدیل شده است که با رسیدن هر فردی به منصب ریاست جمهوری، ما باید شاهد آن باشیم. مگر نه این که ثبات در این جریان مهم علمی ولو با هر عقیده ی سیاسی خود باعث پیشرفت است مگر زمانی که آن دانشگاه یا فرد مورد نظر دچار کاستی است؟

 

وی ادامه داد: همچنین وجود عناصر سیاسی در داخل دانشگاه ها که قصد دارند این محیط علمی را تبدیل به باشگاه سیاسی خود و حزب مطبوعشان کنند و با ایجاد جناح بندی و تبدیل کردن افراد آن به خودی و غیر خودی، مگر جز سیاست بازی نیست که آقای روحانی در آغاز سال تحصیلی فرمودند:« اینکه همه بدانند اینجا دانشگاه است، باشگاه سیاسی نیست، مرکز فعالیت احزاب نیست ضمن آنکه هر کس می‌تواند در مسائل سیاسی اجتماعی حضور پیدا کند.» مگر نه این که اجازه صحبت ندادن به افراد گونانون برای بیان دیدگاه های خود از جمله موارد امنیتی کردن دانشگاه هاست که آقای روحانی در این باره نیز فرمودند:« بگذارید افراد نظرشان را بگویند خواهش می‌کنم سخت‌گیری نکنید سخت‌گیری‌های بی‌مورد منجر به عدم تساهل می‌شود و عدم تساهل منجر به رانده شدن افراد لایقی که بیان آنان صریح است، می‌شود سخت‌گیری منجر می‌شود تملق‌ها بالا بیاید.» جالب آنکه با بیان حرف نیز عده ای آنرا برنمی تابند و به آن هزاران انگ می زنند!

 

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان  دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: دانشگاه محیطی است که اگر از رونق بیوفتند کل کشور از رونق می افتد و از جمله عوامل قدرت هر کشور، به وجود علم در آن کشور بستگی دارد کمااینکه رهبر معظم در دیدار سال پیش با اساتید و اعضای هیات علمی فرمودند: «اينكه ما روى علم تكيه مي كنيم، فقط به جهت احترام آرمانى به علم نيست كه البته اين خودش يك نقطه‌ مهمى است؛ اسلام براى علم ارزش ذاتى قائل است ليكن علاوه‌ بر اين ارزش ذاتى، علم قدرت است. يك ملت براى اينكه راحت زندگى كند، عزيز زندگى كند، با كرامت زندگى كند، احتياج دارد به قدرت.

 

مینوفر گفت: عامل اصلى كه به يك ملت اقتدار مي بخشد، علم است. علم، هم مي تواند اقتدار اقتصادى ايجاد كند، هم مي تواند اقتدار سياسى ايجاد كند، هم مي تواند آبرو و كرامت ملى براى يك ملت در چشم جهانيان به وجود بياورد. يك ملت عالم، دانا، توليد كننده‌ علم، در چشم جامعه‌ بين‌المللى و انسانها طبعاً با كرامت است. پس علم علاوه بر كرامت ذاتى و ارزش ذاتى، اين ارزش هاى بسيار مهمِ اقتدارآفرين را هم دارد؛ بنابراين بايد اين حركتى كه وجود دارد، اين شتابى كه وجود دارد، به‌هيچ‌وجه متوقف و كنْد نشود.»

دیدگاه شما

آخرین اخبار