مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. مرداد 1394 - 10:30   |   کد مطلب: 15352
در نشست اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی عنوان شد:
مقاومت علت شکست تحریمها بود نه صرفا مذاکره
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی مبنی بر شکست تحریم‌ها در صورت عدم توافق با ایران گفت: هندسه سخت تحریم با مقاومت شکسته شده است نه مذاکره.
دانشگاه علم و صنعت

به گزارش صدای دانشجو،

امیرحسین غفاریان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در نشست خبری اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد پیرامون مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: طرف غربی و آمریکا به این نتیجه رسیده بودند که با تحریم نتوانستند ملت ایران را تسلیم و رفتار ایران را تغییر دهند.

 وی با تأکید بر اینکه هندسه سخت تحریم‌ها با مقاومت شکسته شده است نه مذاکره، گفت: سخنان اخیر اوباما و جان‌کری بعد از توافق که اگر با ایران به توافق نمی‌رسیدیم تحریم‌ها شکسته می‌شد گواه این ادعا است.

این عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تهران بزرگ در ادامه گفت: اگر تاریخ کشور لیبی را در موضوع هسته‌ای مطالعه کنیم،‌ مشاهده می‌کنیم سناریوهایی که برای آن کشور در نظر گرفته شده بود در حال چیده شدن برای ایران است البته با بصیرت مردم و رهبری مقام معظم رهبری قطعاً سرانجام لیبی برای ما تکرار نخواهد شد. البته مسئولان باید در این خصوص هشیار باشند.

 این فعال دانشجویی تصریح کرد: ما مشاهده می‌کنیم دولتمردان بعد از گذشت چند سال از مذاکرات باز هم قطعنامه جدید شورای امنیت را کاغذ پاره عنوان می‌کنند. که این موضوع در جای خود قابل توجه است.

 غفاریان در واکنش به سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران گفت: زمانی در ایران یک نفر از سفارت آمریکا بالا رفت، امروز به وی اجازه ندادند نماینده ایران در سازمان ملل شود حال ما چگونه به فابیوس با آن سابقه تاریکش اجازه ورود به ایران می‌دهیم.

این فعال دانشجویی خاطر نشان کرد: نباید ما مجدداً به سمت واردات بی‌رویه برویم. راحت‌ طلبی مسئولان به این نتیجه خواهد انجامید که ساختار تولید داخل اصلاح نشود.

وی افزود: چرا بودجه دانشگاه‌های کشور از اولویت خارج شده است. این در حالی است که در وضعیت کنونی کشور باید به نیروی داخل که جامعه دانشگاهی هستند تکیه شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت خطاب به نمایندگان مجلس گفت: امروز زمان امتحان مجلس است از اینکه بتوانند نقشه راه دشمن را تشخیص و متناسب با آن اقدام کند.

غفاریان در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: سفر هیأت‌های اروپایی به ایران نباید باعث زیر سؤال رفتن عزت ملی ما شود. با این وجود سفر و تعامل با هیأت‌های اروپایی مشکلی نخواهد داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار