مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. شهريور 1394 - 8:41   |   کد مطلب: 15683
رئیس سازمان سنجش گفت: دانشگاه‌ها باید برای دوران پساتحریم آماده شوند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از ایسنا، " ابراهیم خدایی" ،در آیین اختتامیه شانزدهیم المپیاد بین‌المللی ریاضی،هشتمین المپیاد بین‌المللی شیمی و دومین المپیاد بین‌المللی آمار با بیان اینکه ما با مرز بین بین‌المللی شدن و بین‌المللی رفتار کردن فاصله زیادی داریم، اظهارکرد: برای پیوستن به جامعه بین‌الملل باید سخت افزار و نرم‌افزار باهم آماده شوند. در حالیکه تاکنون خیلی کم به این مسئله پرداخته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور نباید به این میزان رشد و توسعه بسنده کنند،افزود: رشد و توسعه علمی در دانشگاه‌ها نباید کاهش پیدا کند.

 

وی با تاکید بر افزایش سرعت رشد علمی در کشور ادامه داد: در دو سال اخیر سرعت علمی کشور که 11 برابر متوسط رشد جهانی بوده و این نرخ رشد ثابت مانده است که ایم مساله ی ثابت ماندن نباید این اتفاق بیفتد.

 

خدایی با اشاره به سیاست‌های سازمان سنجش در خصوص پذیرش دانشجو،اظهارکرد: جداسازی سنجش و پذیرش یکی از سیاست‌های سازمان سنجش است به‌طوری‌که سازمان سنجش به سازمان تخصصی سنجش تبدیل شود.

 

معاون وزیر علوم تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید به درجه‌ای از رشد و بالندگی برسند که پذیرش را خودشان انجام دهند و سازمان سنجش وارد بحث پذیرش نشود.

 

وی با بیان اینکه تکرار و اعتبار بخشی به آزمون‌ها از دیگر سیاست‌های سازمان سنجش است، عنوان کرد: به شدت درحال پیگیری این موضوع هستیم به‌طوری‌که در آزمون دکتری سال 95 این دو سیاست اعمال خواهند شد و پذیرش به دانشگاه واگذار شده و 2 بار در سال صورت می‌گیرد.

 

به‌گزارش ایسنا؛ در شانزدهمین المپیاد بین‌المللی ریاضی تیم‌های ایران،روسیه و تاتارستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم، المیپاد بین‌المللی شیمی تیم‌های روسیه تاتارستان،ایران و ترکمنستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم و در المپیاد آمار کشور ایران رتبه اول و ترکمنستان رتبه دوم را کسب کردند.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار