مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. شهريور 1396 - 21:00   |   کد مطلب: 22325
رئیس سازمان سنجش گفت: افرادی که در المپیاد های جهانی مدال طلا کسب کرده باشند بدون هیچ مشکلی پذیرفته خواهند شد اما عزیزانی که تنها در المپیاد‌های کشوری و ملی مقام برتر را کسب کرده باشند در اولویت بعدی پذیرش هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، در آستانه اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان کنکور سراسری در دانشگاه های کشور، رتبه های برتر المپیاد‌های دانش آموزی در پذیرش دانشگاه ها دچار مشکل شده‌اند. بدین صورت که اخیرا سازمان سنجش کشور برای سال تحصیلی آینده از دانش آموزان طلای المپیادی درخواست کرد تا سه اولویت برای انتخاب رشته دانشگاهی خود تعیین کنند. این امر اعتراض نخبگان المپیادی را برانگیخت.

گفتنی است برمبنای مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، برندگان مدال طلای المپیادهای کشوری بدون شرکت در کنکور سراسری می‌توانند در رشته‌های مربوطه و دانشگاه دلخواه به تحصیل بپردازند. همچنین بنا بر مصوبه‌ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در خرداد ١٣٩١، امکان ادامه تحصیل دارندگان مدال طلای المپیادهای ریاضی، فیزیک و کامپیوتر در رشته‌های گروه پزشکی و دارندگان مدال طلای المپیادهای ادبی در تمام رشته‌های علوم انسانی و هنر نیز فراهم شده است. به نمره تراز کنکور سراسری مدال‌آوران نقره و برنز نیز بین ١٠ تا ١٥ درصد اضافه شده و سپس در رتبه‌بندی کنکور مورد مقایسه قرار می‌گیرند. این دانش‌پژوهان می‌توانند به‌صورت مجزا انتخاب رشته کنند و اگر حدود ٨٠ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در هر رشته‌ دانشگاه را داشته باشند، امکان ادامه تحصیل در آن رشته‌ دانشگاه را خواهند داشت.

خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در ارتباط با این اعتراضات بیان کرد: افرادی که در المپیاد های جهانی مدال طلا کسب کرده باشند بدون هیچ مشکلی پذیرفته خواهند شد اما عزیزانی که تنها در المپیاد های کشوری و ملی مقام برتر را کسب کرده باشند در اولویت بعدی پذیرش هستند و ممکن است که در دانشگاه اولویت اول خود پذیرفته نشوند.

خدایی تصریح کرد: بدلیل تقاضای بالای پذیرش در رشته کامپیوتر دانشگاه شریف و ظرفیت 60 نفری این کد محل، تنها در این مورد به رتبه های برتر المپیاد های کشوری گفته شد تا علاوه بر رشته کامپیوتر دانشگاه شریف دو اولویت دیگر خود را به ما اعلام کنند. به طور کلی هم میتوان گفت که مشکلی در پذیرش مدال آوران المپیادی در دانشگاه های کشور نیست و فقط مسئله در جایابی و توزیع در رشته ها است.

 

انتهاب پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار