مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. شهريور 1394 - 8:22   |   کد مطلب: 15776
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: برخی غرب‌گرایان داخلی امروز می خواهند استقلال طلبی و استقلال کشور را تضعیف کنند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای دانشجوبه نقل از تسنیم، سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید : جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل در تعامل با کشورهای مختلف سه راه بیشتر ندارد؛ راه اول که پیش روی نظام اسلامی قرار دارد این است که نظام حاکم را بپذیرد و کدخدایی آمریکا را به عنوان بزرگترین قدرت سیاسی و اقتصادی جهان قبول کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه با ظهور انقلاب اسلامی به این رویکرد پاسخ داده شده است، گفت: اگر بنا بود ایران در پازل آمریکا حرکت کند، دیگر نیازی به ایجاد انقلاب اسلامی و تقدیم این همه شهید نبود.

صلاحی با اشاره به راهکار دوم ایران در مقابله با غرب و آمریکا، افزود: راهکار دوم این است که ایران به آمریکا و سیاست‌های آمریکا اعتماد کرده و از استقلال طلبی و حمایت از مظلومان  دست بکشد؛ البته این دیدگاه نیز در عرصه تجربه مردود شده زیرا آمریکا از نظر سلطه‌گر بودن با سال‌های گذشته تفاوتی نکرده و همچنان به دنبال سلطه و تعیین منافع خود است.

وی با بیان اینکه هیچ دولتی مانند دولت اصلاحات به آمریکا تعهد نداد، گفت: آمریکایی‌ها در چنین شرایطی نیز، حتی حاضر به نشستن پای میز مذاکره با ایران نشدند و در همین دولت، ایران از سوی آنها محور شرارت نامیده شد لذا این فرضیه نیز گویای تجربه راه رفته شده‌ای است که عواقب آن برای همه روشن است.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه راهکار سوم ایران در مقابله با آمریکا، همان مسیری است که امام پیش‌روی انقلاب اسلامی قرار داد، افزود: با توجه به اینکه در عرصه بین‌الملل ملت‌ها و دولت‌های فراوانی دنبال استقلال و خارج شدن از سلطه نظام استکباری بودند، امام (ره) با شعار استقلال و آزادی پرچم دفاع از مظلومان و مقابله با استکبارگران را بلند کرد تا ملت‌های مظلوم بتوانند بر سرنوشت‌شان حاکم شوند و دوقطبی جدیدی در عرصه بین‌المللی که همان استقلال و وابستگی بود مطرح شد.

صلاحی با اشاره به اینکه این دو قطبی در حال رشد و توسعه‌یافتن است، تصریح کرد: با درایت امام و رهبری این دوقطبی در فضای منطقه و کشورهای اسلامی متبلور شده و در حال ساخته شدن است و هر دولتی که بخواهد با ایجاد دو قطبی‌سازی‌های کاذب این مسئله اصلی و حیاتی نظام اسلامی را تقلیل دهد، تنها منابع و زمان را اتلاف کرده است.

وی با اشاره به اینکه مطرح شدن دو قطبی‌های جدید برای کم رنگ کردن دو قطبی اصلی و مهم استقلال - وابستگی، گفت: برخی غرب گرایان داخلی معتقدند که هیچ نسخه‌ای بدون امضای آمریکا و غرب شفابخش نیست؛ آنها با مطرح کردن تز توسعه برون‌زا به دنبال کم‌رنگ کردن استقلال، با ایجاد دوقطبی‌های کاذب هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید در پایان اضافه کرد: کارشناسان غرب‌گرا با نفوذ در بخش‌هایی از کشور، در ذهن و فکر مسئولان کشور این شبهه را ایجاد می‌کنند که مشکلات کشور تنها با تعامل با غرب و ذوب شدن در فرهنگ جهانی رخ می‌دهد و هر آنچه را که در این مسیر مانع است مانند آزادی و استقلال را باید فدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار