مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. مهر 1394 - 7:57   |   کد مطلب: 16012
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی گفت: پزشکان باید برای جان، وقت و زندگی مردم احترام قائل شوند تا مردم هم به آنها احترام بگذارند.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از ایسنا،سیدحسن هاشمی در جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در سخنانی با اشاره به وضعیت زائران ایرانی در عربستان سعودی گفت: امیدواریم هرچه زودتر حج تمام شود و زائران به کشور بازگردند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که بشر جهل است، افزود: البته جهل امروز از نوع مدرن است، زیرا بسیاری از افراد دانش‌دارند، اما معرفت ندارند و دانش آنها در اختیار انسانیت نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: بسیاری از دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی خادم کشور می‌شوند اما مواردی برعکس این موضوع هم وجود دارد، پس دانشجویان حتما باید مسیری را انتخاب کنند که درست باشد و وحدت و هدف اصلی و راه اصلی خود را گم نکنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه دانشجویان به جز درس خواندن وظیفه دیگری ندارند، اظهار کرد: امروز هیچ کشوری در دنیا به نفت و معادن خود افتخار نمی‌کند بلکه دانش و فناوری مایه افتخار کشورها است و کشورهایی در دنیا آقایی می‌کنند که دارای فناوری‌های پیشرفته هستند.

وی با اشاره به شهدای دانشگاه شهیدبهشتی افزود: شهدای دانشگاه شهیدبهشتی می‌توانند الگوی دانشجویان این دانشگاه باشند. دانشگاه شهیدبهشتی در کنار دانشگاه تهران جزو پرافتخارترین دانشگاه‌های کشور است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه دانشجویان باید مردم را خوب بشناسند و آنها را دوست داشته باشند، اظهار کرد: اگر همین دانشجویان در آینده پزشک، پرستار، آزمایشگاه‌دار و... باشند باید مردم را دوست داشته باشند و برای جان، وقت و زندگی مردم احترام قائل شوند تا آنها هم متقابلا احترام بگذارند.

به گزارش ایسنا، در ادامه مراسم رییس دانشگاه شهیدبهشتی با اشاره به حادثه منا گفت: حادثه منا به علت سوءمدیریت کشور عربستان رخ داد و امیدواریم پس از این شاهد این حادثه‌های ناگوار نباشیم.

دکتر پیوندی با تاکید بر اینکه دانشگاه محل کسب و فضیلت است، گفت: امیدواریم دانشجویان امروز در آینده منشاء خیر و برکت برای نظام سلامت کشور، جامعه و خانواده‌های خود باشند، زیرا در رشته‌های پزشکی با جان مردم سروکار دارند.

وی با اشاره به قدمت 55 ساله دانشگاه شهیدبهشتی افزود: این دانشگاه در سال 1339 به نام دیگری تاسیس شد و دانشکده پزشکی شکل گرفت و تاکنون نیز افراد زیادی تلاش کرده‌اند تا این دانشگاه به این جایگاه رسیده است.

رییس دانشگاه شهیدبهشتی در ادامه با اشاره به طرح ریفرم گفت: این طرح از حدود 10 سال پیش در حال انجام است و براساس آن رشته‌های پزشکی باید براساس نیاز جامعه تغییراتی داشته باشند تا نیاز جامعه و مردم برطرف شود.

دکتر پیوندی افزود: مجوزهای لازم برای این طرح از وزارت بهداشت اخذ شده و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم براساس آن به سوی برطرف کردن نیاز مردم پیش رویم.

رییس دانشگاه شهیدبهشتی در پایان درباره تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه شهیدبهشتی گفت: این دانشگاه دارای 17 هزار دانشجو و 1300 عضو هیات علمی در رده‌های مختلف و 12 دانشکده است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار