مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. آذر 1394 - 16:07   |   کد مطلب: 16311
مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع رابطه با آمریکا خبر داد.

مسعود انصاری در گفتگو با خبرنگار صدای دانشجو اعلام کرد: بسیج داشجویی کرسی آزاد اندیشی دانشجویی با موضوع رابطه با آمریکا را با حضور دانشجویان دانشگاه برگزار خواهد کرد.

وی گفت: ما برای این که بتوانیم اهداف اصیل انقلاب را پیگیری کنیم و بتوانیم به این اهداف عالیه برسیم لازم است در مورد شعارها و مبانی و راهکارها و برنامه ها مباحثه کنیم. تضارب آرا در هر موضوعی باعث روشن شدن حق می شود.

انصاری افزود: نام دانشگاه همواره با واژه هایی چون فکر و اندیشه و علم و دانش عجین و همراه است. اگر قرار باشد در مورد مبانی و مباحث و همچنین برنامه های انقلاب گفتگو و بحث شود چه جایی نسبت به دانشگاه در این خصوص اولویت دارد؟

این فعال دانشجویی بیان کرد: دانشگاه محل تجمع علم و دانش توامان با تفاوت دیدگاه ها و نظرات همچنین کانون احساسات و شور و نشاط دانشجویی است. حال اگر ما بخواهیم این عقلانیت و اختلاف نظرات و نیز شور و نشاط را توامان و همراه هم در خدمت اهداف انقلاب بگیریمبهترین راه ما،  کرسی های آزاد اندیشی و آزاد فکری است.

مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی همدان اشاره کرد: یکی از اصول اولیه و اساسی انقلاب اسلامی از آغاز تا کنون، استکبار ستیزی و نفی سلطه طلبی سلطه گران است که این موضوع هم ریشه دینی و مذهبی داردو هم ریشه تاریخی و تجربه ای دارد و همجنین ریشه عقلانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدارهای اخیرشان به ین موارد اشاره کرده اند.

وی در خصوص لزوم برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوعات این چنینی گفت: از طرفی هر گروهی که یک مسیری را برای رسیدن به هدفی انتخاب می کند و در این مسیر شروع به حرکت می کند در طول مسیر با توجه به حوادثی که در راه پیش می آید، با توجه به خطراتی که این هدف را تهدید می کند نیاز دارد هرچند وقت یکبار مسیر خود را مورد بازخوانی و گفتگو قرار دهد تا هم اهداف و مسیر به روز شوند و هم انگیزه گروهی برای حرکت افزایش یابد.

انصاری در ادامه گفت: در خصوص رابطه با آمریکا هم چنین است. بعضی ها در شرایط امروز کشور نسبت به این موضوع دچار تشکیک و تغیر در نظرات خود شده اند. در واقع دیگر کسانی هستند که حرفی غیر از حرف موجود دارند. همین واقیت باعث شد تا کرسی آزاد اندیشی دانشجویی در این خصوص را برگزار کنیم.

این دانشجوی بسیجی اعلام کرد: ما در بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل اسلامی دانشجویی وظیفه داریم تا یک فضای منطقی و عقلانی به دور از جانب داری و جوسازی ایجاد کنیم تا در فضا هم افراد صاحب دانشجو دیدگاه های خود را بیان کنند و هم سایر دانشجوها در تضارب آرای به وجود آمده بتوانند حق را بر خود روشن و نمایان کنند.

دبیر سابق کانون نشریات بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی با اعلام عنوان "بی تو هرگز؛ با تو عمرا" برای این کرسی در خصوص چرایی انتخاب این عنوان گفت: بنابراین بود که یک عنوانی انتخا شود که هم کلیشه ای و تکراری نباشد و هم حامل محتوا و پیام باشد. این موضوع از طرف دوستان پیشنهاد و در نههایت انتخاب شد که به نظرم جالب و ابتکاری است.

وی عنوان کرد: زیر موضوعات این کرسی که طرفین به آن خواهند چرداخت مواردی همچون،  آمریکا تقابل یا تعامل؟ ، آمریکا خوب، اسرائیل بد!!، برد برد؛ مگه میشه؟ مگه داریم؟ همکاری با روسیه، مخالفت با آمریکا چرا؟ مرگ بر آمریکا یا مرگ بر آمریکایی؟ خواهد بود.

مسعود انصاری در خصوص شیوه انتخاب افراد شرکت کننده گفت: در ابتدا یک فراخوان عمومی داده شد که در نهایت بین افرادی که در گروه های موافق و مخالف رابطه با آمریکا جلسات مجزا تشکیل شد و هر گروه از بین خودشان دو نفر را انتخاب و معرفی کردند. مجری داور این برنامه هم آقای صالح از فعالین دانشجویی دانشگاه بوعلی هستند.

در نهایت ایشان یادآوری کردند این برنامه سه شنبه یازدهم آذر ماه از ساعت 12:30 در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی همدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/پ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار