مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. آذر 1394 - 9:35   |   کد مطلب: 16472
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ مقاومت، ایستادگی، هوشیاری، آگاهی و بصیرت دانشجویان در سال 1332 با اهدای خون سه شهید گرانقدر را دلیل مزین شدن روز 16 آذرماه به عنوان روز دانشجو با شعار "مرگ بر آمریکا" و محور عدالتخواهی و استکبارستیزی ملت ایران برشمرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه؛ مقاومت، ایستادگی، هوشیاری، آگاهی و بصیرت دانشجویان در سال 1332 با اهدای خون سه شهید گرانقدر را دلیل مزین شدن روز 16 آذرماه به عنوان روز دانشجو با شعار "مرگ بر آمریکا" و محور عدالتخواهی و استکبارستیزی ملت ایران برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین داود خوش‌باور، ویژگی‌های دانشجوی بصیر و فرهیخته از دیدگاه مقام معظم رهبری را آرمانگرایی و آرمانخواهی، قدرت تحلیل بالا و حفظ استقلال اعلام کرد و لازمه استقلال و جهاد علمی را آگاهی خواند.

وی از دانشجویان خواست با توجه ویژه به موضوع "نفوذ" با زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، عملکرد مناسبی در مقابله با آنها داشته باشند.

حجت‌الاسلام خوش‌باور بر حرکت دانشگاه‌ها به سمت اسلامی شدن تأکید کرد و علم و ایمان توأم را لازمه تشکیل دانشگاه‌های اسلامی دانست.

وی از دانشجویان خواست در کنار علم‌آموزی به خودسازی هم توجه ویژه داشته باشند و به این موضوع به عنوان یک فریضه بنگرند؛ چراکه اگر دانشجویی اخلاق‌محور نباشد، باید در دانشجو بودن وی شک کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با استناد به منویات مقام معظم رهبری از دانشجویان خواست در کنار کسب دانش در تهذیب نفس شامل اخلاق فردی، اجتماعی و حرفه‌ای کوشا باشند و برای پویایی و سلامت جسم خود به ورزش توجه کنند.

حجت‌الاسلام خوش‌باور، ایجاد محیطی آرام و بدون تنش برای پیشرفت علمی و رشد فکری، اخلاقی، معنوی و معرفت دینی برای دانشجویان را از وظایف دانشگاه‌ها در مقابل آنان بر اساس نظر مقام معظم رهبری اعلام کرد.

دکتر ابراهیم جلیلی به نمایندگی از رئیس دانشگاه ضمن تبریک مناسبت روز دانشجو، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان با پنج هزار و 800 دانشجو در 140 مقطع رشته تحصیلی در جایگاه نهم کشور است و از نظر پژوهشی، رتبه 12 را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد و دانشجویان باید از توانمندی و ظرفیت دانشگاه برای ارتقای سطح معلومات و ساختن آینده خوب، بیشترین بهره را ببرند.

وی، دوران دانشجویی را بهترین سال‎های زندگی خواند و از دانشجویان خواست قدر این دوران را بدانند و برای اعتلای علمی و اخلاقی خود بکوشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در مدیریت‌های مختلف این معاونت در یکسال گذشته ارائه کرد.

دکتر جلیلی، مسئولیت خوابگاه‌ها و تغذیه دانشجویان را از جمله وظایف معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه برشمرد و با بیان اینکه 50 درصد دانشجویان از امکانات خوابگاه‌ها استفاده می‌کنند؛ از ساخت یک خوابگاه 600 نفره در کنار خوابگاه ریحانه، خبر داد.

وی در خصوص تغذیه دانشجویان و وضع سلف‌سرویس، گفت: جلسه شورای صنفی با حضور نمایندگان دانشجویان به همین منظور تشکیل شده و از نظر دانشجویان با توزیع پرسشنامه استفاده می‎شود.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت‌ کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی، حضور فعال‌تر دانشجویان در این کانون‌ها و تشکل‌ها را خواستار شد و گفت: کلاس‌های فوق برنامه توسط مدیریت فرهنگی دانشگاه بر اساس نیاز دانشجویان تشکیل می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده توسط مدیریت تربیت بدنی این معاونت در دو سال گذشته، از امضای قراردادهای مختلف برای فعالیت‌های ورزشی دانشجویان خبر داد و با اشاره به نتایج کسب شده توسط دانشجویان در المپیادهای کشوری، از آنان خواست حضور پررنگ‌تری در فعالیت‌های ورزشی داشته باشند و برای کسب نتایج بهتر، تلاش کنند.

دکتر جلیلی همچنین بر حمایت دانشگاه از ارائه کارهای تحقیقاتی توسط دانشجویان در قالب پروپوزال تأکید کرد و انجام فعالیت‌های تحقیقی توسط دانشجویان در موارد نیاز را خواستار شد.

وی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه رفتار و اخلاق حرفه‌ای از سوی وزارت بهداشت به معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به عنوان متولی اجرای آن، از دانشجویان خواست این معاونت را در اجرای بهینه و مناسب این آیین‌نامه با دقت در رفتار، برخورد، پوشش و حفظ جایگاه و شأن خود یاری کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در خصوص پیگیری پیشنهادهای ارائه شده توسط دانشجویان برای اعتلای علمی و اخلاقی دانشگاه قول مساعد داد و از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ رئیس دانشگاه با دانشجویان خبر داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار