مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. دى 1394 - 9:58   |   کد مطلب: 16560
امام جمعه همدان ‌بدبختی امروز جامعه را ‌کاهش ازدواج و افزایش طلاق دانست‌ و گفت: امروز افزایش بچه‌های خیابانی نتیجه بی‌رویه طلاق در جامعه ماست‌.

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان سفارش به تقوای الهی و بینش و معرفت اظهار کرد: تقوای الهی برای ما ضامن سعادت دنیا و آخرت است.

وی افزود: برای همه انسان‌های روی زمین الگو گرفتن از رسول اکرم واجب است که در این میان متأسفانه امت اسلام نتوانسته آن چنان که باید پیامبر گرامی را به عنوان اسوه و الگو بشناسد و بشناساند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: فلسفه بعثت پیامبران از ابتدا همین قرار دادن اسوه بوده است تا همه افراد یک جامعه به عنوان اسوه و الگو به یک فرد از هر نظر نگاه کنند.

وی تصریح کرد: در تربیت دینی از ابتدای خلقت تاکنون هیچ استادی کاملتر از وجود مقدس پیامبر گرامی اسلام نبوده است، زیرا خداوند این نور مقدس را به عنوان یک مثل اعلی از خود نامیده است.

محمدی در ادامه خطبه‌ها وجود بمب‌های اتمی و کشتار دسته جمعی انسان‌های بیگناه را نماد و دلیل یک جهالت مدرن خواند و قساوت قلب را بدترین بلای امروز جهان دانست.

وی به یکی از علائم حتمی ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و گفت: یکی از این علائم این است که نصف جمعیت جهان می‌میرند چراکه دنیا پر از ظلم و ستم و ناعدالتی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امروز کشورهای غربی با وجود اینکه روز اول سال نو بود از ترس تروریست جشن نگرفتند، افزود: امروز تروریست در سوریه شکست خورده و در حال لشکرکشی به مناطق دیگر است چرا که انسان‌کشی این افراد پایانی ندارد.

وی در پایان به بدبختی امروز جامعه که کاهش ازدواج و افزایش طلاق است اشاره کرد و گفت: امروز افزایش بچه‌های خیابانی نتیجه بی‌رویه طلاق در جامعه ماست که برای کاهش این روند بنیاد صیانت از خانواده ایجاد شده که فعالیت آنها در خصوص آموزش‌ها و شناخت‌های قبل از ازدواج در جامعه است.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار