مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. دى 1394 - 15:59   |   کد مطلب: 16693
تحلیل گر مسائل سیاسی مطرح کرد؛
فتنه و تنش جدید علیه شورای نگهبان در استان بوشهر
تحلیل گر مسائل سیاسی استان بوشهر گفت: احراز صلاحیت تمامی105نفر ثبت نام کننده در استان بوشهر که بعد از انقلاب بی سابقه بوده است نشان از فتنه و تنشی جدید علیه شورای نگهبان است که به عنوان سوژه ای در دست اصلاح طلبان برای تخریب این نهاد مقدس تبدیل شده است.

به گزارش صدای دانشجو  محمود خدری در گفتگو با "چغادک نیوز"، گفت: جایگاه شورای نگهبان همواره مورد تاکید امام راحل(ره) بوده است و معظم اله همواره در سخنرانی ها و پیام های مختلف خود نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب ذکر نموده است  که از جمله این سخنان می توان به: (شورای نگهبان گوش به حرف عده ای که به اصطلاح مترقی هستند ندهد: صحیفه امام جلد 13 صفحه 53)(پس از رای و انفاذ شورای نگهبان هیچ مقامی حق رد آن را ندارد: صحیفه امام جلد 17 صفحه 321)(در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، شورای نگهبان را تائید کرده ام : صحیفه امام جلد 17 صفحه 441) اشاره کرد.

فعال اصولگرای استان افزود:  این سخنان  تنها بخشی از کلام نافض حضرت امام راحل(ره) می باشد که درباره این نهاد مقدس بیان شده است  و بر اساس اصل 99 قانون اساسی شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجع به آرای عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد .

وی به تشرح وظایف و رسالت های شورای نگهبان پرداخت و بیان داشت: در کل وظایف اصلی شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مقررات به منظور پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی به موجب اصول چهار،91،93،94،95،96،97 قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی بر اساس اصل 98 قانون اساسی و نظارت بر داوطلبین، انتخابات، همه پرسی بر اساس اصل 93 قانون اساسی و اصولی نظیر 110 و 88 قانون اساسی می باشد.

این فعال رسانه ای تصریح کرد: حال با توجه به آنچه گفته شد مدعیان اصلاحات در استان بوشهر و کسانی که مدعی خط امامی هستند و همواره از قانون و قانونمداری دم می زنند مدتی است که این نهاد مقدس را به انتقاد گرفته و هجمه ای را بر علیه آن در استان براه انداخته اند تا بلکه بتوانند با زیر فشار نهادن این نهاد مقدس صلاحیت نهایی خود را گرفته و در صورت عدم تائید صلاحیت بر علیه آن غوغا سالاری نمایند.

وی از اصلاح طلبان که این روزها تمام برنامه های خود را بر علیه شورای نگهبان معطوف داشته اند درخواست کرد: بیائید به صحیفه امام که یکی از منشورات اصلی امام است برگردید و حداقل یکبار هم که شده است این صحیفه را که حاوی پیام ها و مطالب ارزنده ای است مطالعه کنید تا آن وقت به اهمیت و جایگاه نهادهای مقدسی همچون شورای نگهبان پی ببرید.

محمود خدری خاطر نشان کرد: احراز صلاحیت  تمامی105نفر ثبت نام کننده در استان بوشهر که بعد از انقلاب بی سابقه بوده است نشان از فتنه و تنشی جدید علیه شورای نگهبان است که در این میان واکنش عده زیادی از دلسوزان استان را در پی داشته است ولی این موضوع به عنوان سوژه ای در دست اصلاح طلبان برای تخریب این نهاد مقدس تبدیل شده است.

این تحلیل گر مسائل سیاسی افزود: آنها نیک می دانند که جایگاه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بسیار بالا بوده و هر فردی نمی تواند برای ورود به این دو نهاد مقدس ثبت نام نماید و صلاحیت آنها را براساس قانون اساسی، شورای نگهبان تائید می کند.

وی اضافه کرد: از همین رو چشم بسته تائید کردن افرادی که سابقه مخالفت با نظام، حضور در فتنه علیه نظام و تخریب نهادهای انقلاب اسلامی و تمسخر آرمان های انقلاب اسلامی جزو برنامه های آنها بوده است، چه توقعی دارند که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان مورد تائید قرار گیرد.

خدری در پایان خطاب به دوستان اصلاح طلب خود گفت:  باید قانون را فصل الخطاب قرار دهند و این اجازه و فرصت را به شورای نگهبان بدهند که صلاحیت افراد را با طمانینه بیشتری مورد بررسی قرار دهد تا حق الناس در این زمینه ضایع نشود و افرادی که صلاحیت آن را دارند برای حضور در صحنه انتخابات حاضر شوند و رسانه های هر دو جناح نیز مهترین برنامه خود را فراهم کردن زمینه جهت حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای قرار دهند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما

آخرین اخبار