مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. بهمن 1394 - 10:35   |   کد مطلب: 16818
اعضای جدید شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا انتخاب شدند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران؛ پنجاهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا با حضور بیش از هفتاد نماینده از انجمن های اسلامی دانشجویان کشورها مختلف اروپایی عضو این اتحادیه بصورت رسمی از روز جمعه دوم در میلان ایتالیا آغاز بکار کرد. در ابتدای نشست پیام رهبر معظم انقلاب به اتحادیه توسط نماینده ولی فقیه در اتحادیه، قرائت شد. در این پیام رهبر انقلاب تاکید کردند در پنجاه سالگی این نهاد مبارک دانشجویی، اعضای آن بکوشند اتحادیه را با هدف های بلند  و سعادتبار هرچه بیشتر همساز و هماهنگ کنند. در ادامه پیام ایشان عزم راسخ و کوشش بی وقفه همه جوانان  و دانشجویان ایرانی در همه جای دنیا را تنها راه عقیم سازی توطئه های جبهه دشمن در برابر ایران اسلامی سرافراز دانستند.

در ادامه نشست، جلسه تشکیلاتی برای انتخاب شورای مرکزی جدید تشکیل گردید. آقای محمدرضا رسولی از انجمن اسلامی آیندهون هلند بعنوان دبیر، مسئول تشکیلات و امور مالی، آقای محمد زارعی از انجمن اسلامی بارسلونا اسپانیا بعنوان مسئول ارتباطات خارجی ، آقای حسین مشایخ  از انجمن اسلامی هامبورگ آلمان بعنوان مسئول علمی، خانم مریم مرادی از انجمن اسلامی منچستر انگلستان بعنوان مسئول فرهنگی و محمدرضا آقایی بعنوان مسئول صنفی این اتحادیه دانشجویی برای دوره ی یکساله آینده برگزیده شدند.

یکی از بخش های نشست امسال بصورت ویژه به بررسی فعالیتهای انجام شده توسط انجمن ها در خصوص نامه های رهبری به جوانان غربی و برنامه ریزی برای سال آینده اختصاص داشت. تجربیات مختلف انجمن ها شامل انتشار نامه و بازخوردی که از اشتراک گذاری های حقیقی و مجازی نامه با جوانان  دریافت شده بود مورد بررسی قرار گرفت.  راه اندازی زیرمجموعه های بومی اتحادیه با محوریت اعضای بومی کشورهای مختلف برای اولین بار در نشست معرفی و اهداف و چهارچوب آن واکاوی قرار گرفت. این زیرمجموعه ها به مثابه شریانهای ارتباطی بین حقیقت منابع اسلام و بدنه عمومی جوامع غربی متناسب با ذائقه و فرهنگ آنها عمل خواهند کرد.

این نشست با قرائت بیانیه پایانی روز یکشنبه چهارم بهمن به کار خود پایان داد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار