مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. بهمن 1394 - 22:02   |   کد مطلب: 16851
استاد دانشگاه امام صادق تهران با طرح این سوال که چرا انتخابات ایران برای آمریکا و اسرائیل مهم است؟ گفت: چون این کشورها تأمین منافع خودشان را در روی کار آمدن عده‌ای در کشورمان می‌بینند.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، صادق کوشکی در جمع اعضای هیئت علمی گروه معارف و ائمه جماعات دانشگاه پیام نور کشور با انتقاد از سیستم صوتی برنامه گفت: امیدوارم زمان ظهور یکی از مشکلاتی که حل شود سیستم صوتی باشد.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: هیلاری کلینتون در کتاب خاطراتش با عنوان گزینه های سخت که به تازگی به چاپ رسیده در قسمتی آورده است ما در ایام 88 رابطین ما از ما می خواستند که از آنان به طور علنی حمایت نکنیم چون موجبات تضیف آنان را فراهم خواهد کرد ای کاش ما به حرف رابطین توجه نمی کردیم و قاطعانه از آنان حمایت می کردیم.

 

وی افزود: آنچه هیلاری کلینتون در این کتاب عنوان کرده قرار بوده که این موضوع منتشر شود که آنان در ایران دارای رابطین هستند که اگر از آنان حمایت می کردند جایگاه آنان افول می کند و نتیجه عدم حمایت از آنان چیزی نشد که آن ها انتظار داشتند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به مطلبی که CNN به نوعی سخنگوی کاخ سفید مطرح می شود گفت: در CNN  جمله ای گفته می شود و آن اینکه اگر مجلس اصلاح طلب در ایران باشد به تعامل با آمریکا کمک می کند.

 

کوشکی با بیان اینکه نمی خواهم از جناح خاصی طرفداری کنم خاطر نشان کرد: اما این جای سوال است که چرا یک رسانه آمریکایی بیان می کند که اگر فلان جناح بیاید با ما رابطه اش بهتر است.

 

وی ادامه داد: گزاره بعدی این است که مقامات رژیم صهیونیستی گفته اند ما نگران انتخابات ایران هستیم و آن را رصد می کنیم حال باید پرسید چرا آنان نگران انتخابات ما هستند در حالی که در رژیم صهیونیستی انتخابات برگزار می شود و ما کاری به انتخابات آنان نداریم چون هر کسی بیاید ما شعار مرگ بر اسرائیل خودمان را می گوییم.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق خاطر نشان کرد: هر حزبی در اسرائیل بیاید سیاست خارجی آن در مواجهه با ایران عوض نمی شود آمریکا هم همین طور است در آمریکا حزب دمکرات و جمهوری خواه رقابت جدی می کنند اما در سیاست خارجی همان سیاست واحد خود علیه کشورمان را دارند.

 

وی با طرح این سوال که چرا انتخابات ما برای آمریکا و اسرائیل مهم است و انتخابات آن ها برای ما نه خاطر نشان کرد: پاسخ سوال این است که چون آنان می دانند روی کار آمدن عده ای در کشور ما می تواند منافع آن ها را تامین کند برای همین رای دادن و ساختار قدرت در ایران برای آمریکا و اسرائیل مهم است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به عدم صدور روادید برای حمید ابوطالب به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل گفت: هنگامی که آمریکا به ابوطالب روادید نداد برای اولین بار بود که در تاریخ آمریکا به نماینده کشوری برای حضور در سازمان ملل روادید صادر نکرده است.

 

کوشکی بیان داشت: علی رغم تحقیری که به خاطر ابوطالب کشور شد شاهدیم که وی در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود امیدوارم برجام پله اول نردبانی شود که به عادی سازی روابط با آمریکا ختم شود کسی که این را می گوید فردی است که آمریکا به وی روادید نداده حال باید ببینیم که وی به عنوان یک نفر این سخنان را می گوید یا یک جریان.

 

وی ادامه داد: باید از اینجا رد پای رابطین را پیدا کرد حرفی که ابوطالب زده حرف یک فرد نیست بلکه یک جریان است در دو سال گذشته خیلی ها وقتی ردشان را می گیریم می بینیم افرادی که این سخنان را می گویند کسانی بودند که در فتنه 88توبه نکردند و از کار خود پشیمان نیستند و بلکه از نظام طلب کار هستند و به دنبال تصفیه حساب با نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

وی با تاکید براینکه برخی افراد به دنبال عادی سازی رابطه با آمریکا هستند به وجود تفاوت سلیقه در همه کشورها دنیا اشاره و تصریح کرد: چرا می خواهند از برخی افراد داخل کشور ما یارکشی کنند چرا اسرائیل از وسط انتخابات ما صحبت می کند.

 

این عضو هیئت علمی با بیان اینکه نفوذ در ساختار سیاسی بحث مهمی است و آنچه که در ذهن افرادی که به دنبال عادی سازی رابطه با آمریکا هستند پرداخت و گفت: این افراد معتقدند انقلاب اسلامی یک اتفاق شکست خورده و از ابتدا باطل است.

 

کوشکی خاطر نشان کرد: کسی که این سخن را می گوید و به آن اعتقاد دارد کسی است که مشاور رئیس جمهور است.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: این افراد از فروکش کردن انقلابی بودن در ایران ابراز خوشحالی می کنند و در تلاشند تا انقلابی گری را به ضد ارزش تبدیل کنند و می گویند ما معتدل و روشن فکریم و طرف مقابل ما بی سواد و افراطی است.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که من دیپلمات نیستم و من انقلابیم خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب این سخن را در مقابل کسانی که انقلابی بودن را ضد ارزش و دیپلماسی را ارزش معرفی می کنند مطرح می کنند افرادی که می خواهند کشور ما همچون مالزی باشد و چنان از مادینیر محمد یاد می کنند که گویااز پیامبر زمان سخن می گویند و این در حالی است که در ساختار سیاسی جهانی کسی این فرد را نمی شناسد و کشور مالزی نیز در تقسیم بندی قدرت جهانی حتی در حلقه سوم جایگاهی ندارد.

 

کوشکی با اشاره به باور این افراد بیان داشت: این افراد همیشه خود را پایین می بینند و هنگامی که به آن ها می گوییم چرا آمریکا و اسرائیل می گویند ایران قدرت منطقه است می گویند حال آن ها یک چیزی گفتند این افراد کسانی هستند که بیان می کنند چون اسرائیل در سازمان ملل دارای کرسی است و صد کشور او را به رسمیت شناختند باید او را به رسمیت بشناسیم و هنگامی که از آن ها می پرسیم چرا اسرائیل در جنگ لبنان شکست خورد می گویند اسرائیل عقب نشینی تاکتیکی کرد.

 

این استاد دانشگاه ادامه داد: این افراد کسانی هستند که به قصاص که نص صریح قرآن است لایحه غیرانسانی قصاص می گویند.

 

وی با تکرار دوباره این سخن که چرا انتخابات ایران برای آمریکا و اسرائیل مهم است گفت: چون بعضی افراد علامت هایی از خود نشان می دهند که دشمن را به طمع می اندازد.

 

کوشکی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص توجه به پیشنهاد دهندگان لیست ها گفت: رهبری تاکید کرده اند که به لیست های مورد حمایت دشمن رای ندهیم در انتخابات پیش رو صحبت از اختلاف خط و خطوط نیست هر ایرانی با شرف و وطن پرست حاضر نیست که دشمن به قدرت برسد اما بدانید به کجا رسیده که رهبرمعظم انقلاب در زمینه پیشنهاد دهندگان لیست هشدار می دهند.

 

وی در پایان به نوع عملکرد BBC در زمان انتخابات اشاره و تصریح کرد: BBC صادق صبا را کنار و فرد دیگری را به جای او قرار داد و تا شب انتخابات با دعوت از کارشناسان مختلف به گونه ای برنامه ریزی می کند که فردی که پای ماهواره و برنامه BBC می نشیند آنچه را که این رسانه دنبال می کند لیست انتخابیش قرار می دهد.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار