مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. بهمن 1394 - 20:24   |   کد مطلب: 16879
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد
طلب 180 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی همدان از بیمه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از طلب 180 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی از بیمه خبر داد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار صبح امروز در بازدید استاندار همدان از کلینیک شبانه‌روزی نور با بیان اینکه ورود بخش خصوصی به حوزه درمان یک عمل خیریه‌ای است، اظهار کرد: تنها نام تعرفه خصوصی بر مبلغ دریافتی در این مراکز وجود دارد و اگر نه کار بسیار بزرگی انجام می‌‌شود زیرا این افراد می‌توانستند در حوزه‌های دیگر و پرسودتر سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در بخش درمان، اقتصادی نیست، افزود: همانطور که می‌بینیم 40 سال از ساخت آخرین بیمارستان خصوصی در شهر همدان می‌گذرد و ما از این مسئله بسیار ناراحت هستیم و نشان‌دهنده این است که سود خوبی در این حوزه برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: بخش خصوصی در حوزه درمانی رشد نداشته است و در چند سال اخیر تنها شاهد دو مجموعه کوچک و محدود بودیم.

وی با اشاره به اینکه آفاتی وجود داشته، ادامه داد: سعی شده تا مانع از سوء استفاده‌ها شویم و اگر قرار است تعرفه‌ای دریافت شود، در مجموعه مناسب و شایسته مردم کار انجام شود.

موسوی‌بهار  با بیان اینکه رشد در حال انجام است، اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: قرار شده است که 5 هزار تخت بیمارستانی توسط ایتالیایی‌ها در ایران ساخته شود و ما امیدواریم یک مجموعه 400 تا 500 تختخوابی را در استان جذب کنیم.

وی با بیان اینکه با افتتاح‌هایی که در پیش است،به استانداردهای درمانی دست خواهیم یافت اما در بخش خصوصی کافی نیست، گفت: برخی به دلیل بیماری‌هایی که اورژانسی نیست دیرهنگام به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند و در همان زمان بیمار تصادفی و اورژانسی نیز وارد بیمارستان می‌شود و پزشک به دلیل اینکه باید به همه خدمات دهد به بیمار اورژانسی کمتر می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: به همین دلیل از بخش خصوصی خواستیم در نزدیکی بیمارستان‌ها درمانگاه احداث کنند که بیماران غیر اورژانسی به این محل‌ها مراجعه کنند، تا در بیمارستان‌ها به امور مهم به خوبی رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه برخی از آیین‌نامه‌ها برای بخش خصوصی دست و پا گیر است، تصریح کرد: به زودی آیین‌نامه‌های جدید به مراکز جراحی محدود ابلاغ خواهد شد و این مسائل برطرف می‎شود.

موسوی‌بهار با بیان اینکه بخش خصوصی درمان حامی بخش دولتی است و ما نیز باید حامی آنان باشیم، ادامه داد: بخش خصوصی برای احداث مراکز درمانی به مناطقی که دسترسی کمتری وجود دارد توجه بیشتری کنند.

وی با تأکید بر اینکه در همدان مرکز درمان رفتارها و اختلالات روانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امکان احداث یک مجموعه کامل به این مباحث وجود دارد و خلأ آن به خوبی قابل لمس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: محدودیت‌ها سابق احداث مراکز جراحی محدود برداشته شده است و شرایط مطلوبی ایجاد شده است.

وی درباره مطالبات مراکز درمانی از بیمه‌ها، اظهار کرد: از مسئولان بیمه در استان خواستیم که مطالبات بخش خصوصی را از دانشگاه زودتر پرداخت کنند چون بخش‌های خصوصی مطالبات کمی دارند و شکننده ‌تر هستند.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی 180 میلیارد تومان از بیمه طلب دارد، افزود: اما به بیمه‌ها توصیه می‌کنیم که به دلیل وجود اعتبارات دولتی ابتدا مطالبات بخش خصوصی پرداخت شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار