مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. ارديبهشت 1396 - 16:01   |   کد مطلب: 20357
یکی از کار هایی که در حوزه بهداشت در کشور در حال انجام است و در استان هم به خوبی پیش رفته ، تشکیل پرونده ی الکترونیک سلامت برای تک تک شهروندان و روستاییان است ، از یک ملیون و 800 هزار نفر جمعیت استان ، تقریبا یک ملیون و 550هزار نفر از دارای پرونده ی الکترونیک سلامت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر سید حبیب الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه همدان ضمن تبریک ایام خجسته ی ماه رجب گفت : همانطور که میدانیم امسال سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام گذاری شده و همه ی دستگاه ها و  افراد مکلف اند در این راستا حرکت بکنند .

وی افزود: هر سال سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شعاری را به عنوان شعار سلامت انتخاب می کند ؛ شعاری که امسال انتخاب شده در حوزه ی بیماری های روان پزشکی و مسائل مربوط به افسردگی و ارتباطات اجتماعی ست ؛ این شعار در جهان به نام " بیاید در مورد افسردگی صحبت کنیم" نام گذاری شده ، که در ایران به نام "زندگی سالم، با نشاط و امید " نام گذاری شده است.

 

موسوی بهار گفت: در حال حاضر بیماری های غیر واگیر رایج ترین و کشنده ترین بیماری ها در جامعه ی ماست که 76 درصد بار بیماری هارا که یعنی زحمتی که برای فرد ، خانواد و جامعه ایجاد می شود را تشکیل می دهند. بیماری هایی مانند بیماری های مغزی ، کلیوی ، قلبی ،تنفسی و غیره در حال حاضر بیشترین آمار مرگ و میر را به خود اختصاص داده ، بیماری هایی که در سال های کذشته ، مانند الان در میان جامعه رایج نبوده است.

 

وی گفت : برای بیماری هایی که ذکر شد چهار فاکتور خطر وجود دارد که عبارت اند از : کم تحرکی ، مصرف سیگار ، مصرف الکل و مصرف چربی،نمک و مانند اینها که لازم است این چهار فاکتور در جامعه کم شود تا بتوانیم بیماری هایی که باعث آسیب رساندن به بدن میشو را کنترل نماییم.

 

سید حبیب الله موسوی بهار افزود:اساس شادی انسان باید در خانواده باشد ، متاسفانه خیلی از افراد در محل کار و با دوستان خود خوب و شاد هستند اما در خانواده محیط شاد ایجاد نمی کنند که بنا به روایت معصومین این امر پسندیده ای نیست ، انسان باید در خوانواده محیط شاد ایجاد کند تا با خانواده ی شاد به سلامت روانی برسد.

 

وی گفت : یکی از کار هایی که در حوزه بهداشت در کشور در حال انجام است و در استان هم به خوبی پیش رفته ، تشکیل پرونده ی الکترونیک  سلامت برای تک تک شهروندان و روستاییان است ، از یک ملیون و 800 هزار نفر جمعیت استان ، تقریبا یک ملیون و 550هزار نفر از دارای پرونده ی الکترونیک سلامت هستند که تمام جزئیات سلامت هر شخص در این پرونده درج شده و این کار به منظور مراقبت بیشتر می باشد .

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار