به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 15. بهمن 1394 - 21:06   |   کد مطلب: 16898
مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه انگار کنگره آمریکا را از روی مجلس ششم کپی‌برداری کرده‌اند که هر روز یک مصوبه علیه نظام ایران اسلامی دارد، گفت: باید مراقب بود و افراد اصلح را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنیم.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در نخستین یادواره یکصد و هشتاد و یک شهید مناطق حصار امام، کوی کوثر و اسلامشهر در همدان با تبریک دهه فجر، از برکات و اثرات انقلاب اسلامی سخن راند و اظهار کرد: مقام معظم رهبری از انقلاب اسلامی به عنوان «بعثت دوباره» یاد کرد که این دیدگاه، به عنوان یک تعبیر زیبا و دقیق دارای پیام‌هایی با مضامین عالی است.

وی با اشاره به این مطلب که بیعت با انقلاب و ولایت به معنای بیعت با رسول خداست، طی طریق در این مسیر را در گرو شناخت آن دانست و ادامه داد: تا زمانی که ندانیم در کجا ایستاده‌ایم و چه رسالتی را بر عهده داریم، قادر به پیمودن مسیر آن طور که باید و شاید، نیستیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر لزوم داشتن نقشه راه برای گریز از گمراهی گفت: به طور حتم حرکت در مسیر اسلام، ولایت و شهدا، عامل سعادت جامعه خواهد بود.

*خبر خوش آزادسازی دو شهرک شیعه‌نشین

وی در ادامه سخنانش خبر خوش آزادسازی دو شهرک شیعه‌نشین «و الزهرا» را داد و گفت: این دو منطقه به مدت چهار سال بود که در محاصره تروریست‌ها قرار داشتند اما با مجاهدت نیروهای حزب‌الله و جریان مقاومت آزاد شدند.

شریعتمداری با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در جریان این مجاهدت به بچه‌های خط‌شکن گفته بود که «شما در خیبر را بعد از چهار سال شکستید»، افزود: قرار است نماز جمعه این هفته در این دو شهرک خوانده شود که این موفقیت یکی از دستاوردهای بیداری اسلامی ناشی از جوشش انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید در راستای ترویج آموزه‌های حیات‎بخش انقلاب اسلامی در جهان تلاش کرد، تحقق این مهم را در گرو ایستادگی و اقتدار ملت ایران دانست و ادامه داد: ما در حال عبور از عقبه پرشیبی هستیم، موقعیتی بسیار خطیر که البته به هیچ وجه خطرناک نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: برای دستیابی به دستاوردهای بزرگ، باید به فراخنایی برسیم که طبیعی است در ذات خود تنش و سختی‌هایی را نیز با خود به همراه دارد.

وی موقعیت کنونی کشور را از آن جهت خطیر دانست که در موقعیت حساسی قرار داریم و در ادامه گفت: اینکه موقعیت ما خطرناک نیست از این نظر است که به اعتقاد بنده این «تنش» نشانه «زایش» است نه «زوال»!

*شاید میدان‎های درگیری دشمن عوض شود، اما اصل درگیری پابرجاست

شریعتمداری با اشاره به انواع و اقسام حربه‌های دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: از آن جا که اختلاف نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام استکباری بر سر مسائل ماهوی و بنیادین است، در ذات خود نیز درگیری و تنش امری همیشگی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شاید میدان‎های درگیری عوض شود، اما اصل درگیری پابرجا خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن بعد از تجربه راه‌های مختلف برای براندازی نظام و عدم موفقیت در این راه، به سناریوی «نفوذ» روی آورده است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان از «نفوذ» به مانند ورزش رزمی «جوجیتسو» یاد کرد که از توانمندی حریف علیه خودش استفاده می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و به ویژه در طی چند ماه گذشته بر سناریوی نفوذ دشمن گوشزد کرده و مسئولان و مردم را به خطر آن آگاه کرده‌اند.

*هدف اصلی دشمن؛ «نفوذ در کانون‌های تصمیم‎گیر و تصمیم‌ساز»

وی هدف اصلی دشمن را «نفوذ در کانون‌های تصمیم‎گیر و تصمیم‌ساز» خواند و خاطرنشان کرد: دشمن از این طریق از امکانات و توانمندی‌های داخل کشور علیه خود نظام استفاده می‌کند بدون اینکه هزینه زیادی را بپردازد.

شریعتمداری «انتخابات» را یکی از روزنه‌های نفوذ دشمن عنوان کرد و با هشدار به ملت ایران در این زمینه، ضمن اینکه از آنها خواست در انتخاب افراد اصلح نهایت دقت را داشته باشند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی معیارهای اصلی انتخاب اصلح را مشخص کرده‌اند.

*«استفاده از میانجی و واسطه‌ها»، ترفند نفوذ است

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به احصاء 18 مورد از مصادیق بیرونی نفوذ، به تبیین چند مورد مهم از آن پرداخت و «استفاده از میانجی و واسطه‌ها» را یکی از آنها برشمرد.

وی در تشریح این مطلب گفت: دشمن برای بهره‌گیری از این بخش به دنبال افرادی است که در نظام سابقه مسئولیتی مثبت داشته باشند و این سابقه نیز برای مردم شناخته شده باشد، اما از آرمان‎های انقلاب فاصله گرفته باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه چنین شخصی آماده شکار شدن از سوی دشمن است، خاطرنشان کرد: این افراد وقتی شکار شدند، سابقه مثبت خود را در جامعه نشان می‌دهند در صورتی که مواضع آنها همسو با دشمن است، پس باید مراقب این گونه شخصیت‌ها بود.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «دشمن نظرات خود را از زبان افراد موجه مطرح می‌کند پس باید هوشیار بود»، گفت: این افراد با تابلوی خودی در بین مردم ظاهر می‌شوند اما در واقع زبان دشمن هستند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه شناخت این افراد نیاز به بصیرت دارد، خاطرنشان کرد: از آن جا که این شخصیت‌ها برای نفوذ در کانون‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‎ساز تلاش می‌کنند بنابراین مجبور هستند بخش‌هایی از منویات خود را بروز دهند.

وی با بیان اینکه باید مواضع افراد را با مبانی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مقایسه کرد، افزود: در صورتی که زاویه‌ای با این مواضع مشاهده شود، این افراد قابل اعتماد نبوده و باید به صداقت آنها به دیده تردید نگریست.

شریعتمداری ادامه داد: اگر افراد بدسابقه تابلوی جدیدی را بلند کردند باید به آنها نیز شک کرد، البته قضیه کسی که توبه کرده جداست، هرچند این نکته نیز باید مد نظر باشد که این افراد هم نباید وارد کانون‎های تصمیم‎ساز و تصمیم‎گیر شوند زیرا حساسیت کار در این حوزه‎ها بالاست.

*فتنه‌گری و خروج از حاکمیت، در مجلس ششم انجام شد

وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «میزان، حال فعلی افراد است»، گفت: این فرمول کارگشا در مورد کسانی است که قبلاً سابقه خوب و درخشانی داشتند اما در حال حاضر از مسیر انقلاب دور شده‌اند، پس باید این فرمایش را چراغ راه خود قرار دهیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با گریزی به وضعیت مجلس ششم به عنوان یکی از کانون‌های تصمیم‌ساز کشور افزود: فتنه‌گری و خروج از حاکمیت، اقدامی بود که در این مجلس انجام شد، نمایندگان این مجلس تابلویی با زبان انگلیسی بالای سرشان گذاشته و تحصن کردند، همان ایام در روزنامه کیهان یادداشتی نوشتیم مبنی بر اینکه چرا باید با تابلوی انگلیس تحصن انجام شود؟!

وی با بیان اینکه انگار کنگره آمریکا را از روی مجلس ششم کپی‌برداری کردند که هر روز یک مصوبه علیه نظام ایران اسلامی دارد، گفت: چندین تن از اعضای اصلی مجلس ششم در آمریکا، اسرائیل و فرانسه هستند.

شریعتمداری ادامه داد: اوایل چالش هسته‌ای، ما در روزنامه کیهان پیش‌بینی کرده بودیم که پرونده ما را به شورای امنیت می‌برند چون معتقد بودیم مشکل آنها فقط با ایران هسته‌ای نیست، پیشنهاد دادیم با استناد به ماده 10 NPT از این پیمان خارج شویم.

*کسانی که برای دشمن فرش قرمز پهن می‌کنند قابل اعتماد نیستند

مدیرمسئول روزنامه کیهان با طرح این سئوال که حال اگر این افراد تابلوی خود را تغییر دهند قابل اعتماد خواهند بود؟ ضمن پاسخ منفی به این پرسش ادامه داد: کسانی که ملت را تحقیر می‌کنند و وقتی با دشمن روبه‌رو می‌شوند برایش فرش قرمز پهن می‌کنند قابل اعتماد نبوده و نیستند.

وی با بیان اینکه اینها اگر وارد کانون‌های تصمیم‎گیر و تصمیم‎ساز شوند مملکت را می‌فروشند، گفت: این افراد همان‎هایی بودند که در جریان فتنه دست به وطن‌فروشی زدند که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «کسانی که دلشان با آمریکاست ممکن است کشور را بفروشند».

شریعتمداری ادامه داد: کسانی که توانمندی‌های داخلی را باور ندارند، برای اداره کشور مملکت دنبال مدیر خارجی هستند یا می‌گویند آخر استعداد کشور پخت آبگوشت بزباش است و یا اینکه اگر حریف، یک بمب بیندازد تمام قدرت ما از بین می‌رود، نباید وارد کانون‌های تصمیم‎ساز شوند.

وی با بیان اینکه من نمی‌‎گویم اینها می‌خواهند خیانت کنند، گفت: به طور حتم این افراد اهل ایستادگی و دفاع از منافع ملی هم نیستند و همین موضوع برای آینده نظام و ملت بسیار خطرناک است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان استکبارستیزی را یک اصل مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و با اشاره به این اصل مهم در اسلام ادامه داد: «ناکثین»، علی(ع) را بدون عدالت می‌خواستند، «مارقین» عدالت، را بدون علی(ع) می‌خواستند و اما «قاسطین» نه عدالت را می‌خواستند و نه علی(ع) را.

*پشت صحنه تمام جریانات منافق براندازی نظام است

وی با بیان اینکه «مارقین» و «ناکثین» نهایتاً تحت مدیریت «قاسطین» درمی‌آیند، گفت: جریانات منافق در ظاهر با هم درگیر هستند اما در پشت صحنه دست در دست هم یک هدف را دنبال می‌کنند.

شریعتمداری از دشمنی همیشگی آمریکا با ایران سخن راند و با اشاره به وضعیت نامناسب این کشور در مباحث مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... گفت: این در حالی است که برخی در داخل چنان کشور پیشرفته و بدون مشکلی را از آمریکا به تصویر می‌کشند که جای تعجب دارد.

*واقعیت آمریکا را باید در جنبش وال استریت و محله‌های فقیرنشین دید

وی ادامه داد: اینکه در فیلم‌های هالیوودی می‌بینیم دو هلیکوپتر امداد برای رهایی یک گربه به پرواز درمی‌آیند، فقط در حد یک تخیل است وگرنه واقعیت آمریکا را باید در جنبش وال استریت، محله‌های فقیرنشین این کشور، در یمن، غزه و... دید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال ایرانی ضعیف، فقیر، فاقد امنیت و وابسته است، گفت: جریان نفوذ با فضاسازی و زیاد جلوه دادن اقلیت خود، در پی پیاده‎سازی سناریوی مد نظرش است.

وی با اشاره به قاعده «مارپیچ سکوت» افزود: طبق این قاعده به طور کلی اگر کسی احساس کند نظرش در یک اقلیت قرار دارد ترجیح می‌دهد آن را مطرح نکند؛ هرچند ما معتقدیم این نظر در مورد بچه‌های ولایی و بسیجی تأثیری ندارد و آنها نظرات خود را در دفاع از اسلام و انقلاب مطرح می‌کنند.

*ترس ساختگی سایه شوم جنگ بر سر کشور

شریعتمداری ایجاد رعب و ترساندن مردم از یک موضوع موهوم را دیگر ترفند این جریان دانست و ادامه داد: اینکه با برجام سایه شوم جنگ از سر کشور برداشته شد، تنها یک موضوع برای ایجاد ترس بود وگرنه از این خبرها نبوده و نیست.

وی با اشاره به سخنرانی‌های اوباما و ادعاهایش مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب خطاب به آمریکا فرمودند: «اینکه ایران را تهدید می‌کنید به ضرر خودتان است اما اگر دست به حماقت بزنید 10 برابر ضرر متحمل می‌شوید».

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: بعد از فرمایشات رهبری، اوباما حرف‌های خود را پس گرفت و گفت منظور من این نبود که گزینه نظامی روی میز است! یک روز خبرنگار CNN با من تماس گرفت و در این خصوص که نظر اوباما این نبوده حرف زد، به او گفتم «به ایشان بگویید ما که یادمان هست این حرف را زده، ولی نگاهی به زیر میز بکند شاید آنجا افتاده باشد!».

وی با بیان اینکه شاید آمریکا بخواهد در حمله به ایران حماقت کند، اما طبق فرموده رهبر انقلاب شک نکند که 10 برابر ضرر متحمل می‌شود، گفت: نیروهای حزب‌الله ایران ثابت کرده‌اند تابع فرمایشات رهبری هستند.

*آن آقایی که نامه بدون بسم‎الله نوشت و تهدید کرد، نمیدانست حزب‌الله آتش‌نشان است

شریعتمداری در ادامه تأکید کرد: آن آقایی که نامه بدون بسم‎الله نوشت و تهدید به آتشفشان کرد، نمیدانست حزب‌الله آتش‌نشان است و علاوه بر این که آتش را خاموش می‌کند آتش‌افروز را هم تنبیه کرده است.

وی یکی دیگر از راهکارهای نفوذ را ارائه الگوی تقلبی و یا غیر واقعی دانست و افزود: در این شیوه عامل نفوذی از دور وارد ساختار می‌شود که به اصطلاح به آن «نفوذ فاصله‌دار» می‌گویند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه این رویه بیشتر در مورد قراردادها و توافق‌نامه‎هاست، تأکید کرد: اگر حریف بتواند در این توافق‌نامه منافع بیشتری را به سوی خود هدایت کند در این راه موفق بوده است.

وی با اشاره به موضوع برجام، از هزینه سنگینی که برای آن داده شده سخن به میان آورد و ادامه داد: برخی مدام از برجام به عنوان یک الگوی مناسب برای حل و فصل مسائل یاد می‌کنند به طوری که بعضی از آنها نیز آرزوی اجرایی شدن برجام 2 را می‌کنند.

*برجام فتح‌الفتوح نیست

شریعتمداری با بیان اینکه در این مجال به دنبال  بحث بر سر خوب و یا بد بودن برجام نیستم، گفت: عمده بحث من این است که نباید از آن به عنوان فتح‌الفتوح و یا مواردی از این دست یاد کرد چون چنین خبری نیست.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانستیم از برجام به عنوان یک الگوی خوب بهره بگیریم که بیشترین دستاورد را نصیب کشور کرده باشد ولی به واقع چنین نیست، تصریح کرد: کسانی که واقعیت‌های برجام را برای مردم نمی‌گویند، با مردم صادقانه برخورد نمی‌کنند و چنین جلوه می‌کنند که برجام تمام مشکلات کشور را حل کرده، می‌خواهند برای خود رأی بخرند!

شریعتمداری در پایان سخنانش از خطر ابعاد نفوذ سخن راند و از مردم خواست در انتخاب فرد اصلح برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تحقق و تفحص کنند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار