مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. بهمن 1394 - 21:08   |   کد مطلب: 16899
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه با ۵۰ میلیارد دلار خرج دولت در فرانسه و ایتالیا می‌شد در کشور ۱۰ میلیون شغل ایجاد کرد، گفت: خوب است رئیس‌جمهور به فکر اشتغال مردم ایران باشد نه دیگر کشورها.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، احمد چلداوی استاد تمام دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به معضلات اقتصادی کشور از جمله بیکاری، اشتغال و رکود حاکم بر کشور، گفت: با 50 میلیارد دلاری که دولت در سفر به ایتالیا و فرانسه برای خرید هواپیما و کالا هزینه کرد می‌شد در کشور 10 میلیون شغل ایجاد کرد.

وی افزود: اگر رئیس جمهور مدعی است که در خرید هواپیماها یک ریال از پول نفت هزینه نکرده است، خوب است که متن قرارداد با ایرباس را منتشر کنند. مطالبی که مسئولان در این رابطه بیان می‌کنند خلاف واقع است. قرارداهایی که در حوزه هواپیمایی با ایران منعقد کرده‌اند، اجاره به شرط تملیک است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه تصریح کرد: این قراردادها مشکل رکود و بیکاری کشور را برطرف نمی‌کند. خرید هواپیما افتخار نیست که رئیس جمهور ما برای آن به فرانسه سفر کرد.

چلداوی در پایان با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال و رفع گرانی باعث افتخار است، گفت: خرج 50 میلیارد دلار در فرانسه و ایتالیا، بیکاری جوانان را برطرف نمی‌کند. 50 میلیارد دلار هزینه رئیس جمهور در سفر به این دو کشور فاجعه اقتصادی است.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار