مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 24. مرداد 1391 - 15:01   |   کد مطلب: 1695
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:
حقوق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی همدان کم نمی‌شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به دنبال تجمع اعتراض‌آمیز کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گفت: با قول معاون توسعه و پشتیبانی وزیر بهداشت یک ریال از آخرین فیش حقوقی پرسنل دانشگاه کم نخواهد شد.
حقوق پرسنل دانشگاه علوم پزشکی همدان کم نمی‌شود

به گزارش صدای دانشجو به نقل از فارس، پس از تجمع اعتراض‌آمیز کارمندان دانشگاه علوم پزشکی به دلیل کاهش حقوق و مزایای آنها، رضا صفی آریان ظهر امروز با حضور در بین خبرنگاران از پرداخت کامل حقوق پرسنل شاغل در مراکز پزشکی همدان در این ماه خبر داد و افزود: با وجود مشکلات مالی بسیار زیاد دانشگاه و با جابه‌جایی بودجه‌های عمرانی مربوط به دانشگاه این ماه نیز تمام حقوق و مزایای پرسنل را پرداخت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بحث حق جذب کارکنان در بودجه سال 91 قرار نگرفته است، اظهار داشت: با ارائه این طرح در مجلس قرار شد بودجه این طرح از خزانه دولت در سال 91 پرداخت شود که متأسفانه وارد نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: در مدت چهار ماه ابتدایی سال این پرداخت‌ها از محل درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها تأمین می‌شد که متأسفانه با کاهش شدید بودجه دانشگاه توانایی پرداخت را نداریم.

وی اختلاف درآمد بین کارمند و پزشک از جمله پزشکان هیئت علمی را دلیل اضافه شدن آیتمی با عنوان حق جذب برای کارکنان دانست و افزود: وزرات علوم با توجه به کمی پرسنل خود این طرح را انجام داد ولی وزارت بهداشت با وجود زیادی پرسنل با مشکل مواجه شد.

صفی آریان ادامه داد: مشکل به وجود آمده طرح را به صحن مجلس کشاند که با رأی مساوی 50-50 نمایندگان روبه‌رو شد و دولت خود را ملزم به انجام این کار ندانست.

وی پرداختی حق جذب پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در ماه را 9.5 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: با توجه به منفی شدن درآمد بیمارستان‌ها و افزایش تعرفه‌ها با هدفمندی یارانه‌ها قادر به پرداخت حق جذب نبودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان حذف حق بدی آب و هوا را نیز موضوعی کشوری بیان کرد و گفت: استان‌های دیگر نیز با توجه به بودجه در اختیار، این پرداختی را در ماه‌های اخیر قطع و یا بعد از این ماه قطع خواهند کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پرداخت با تأخیر کارانه پزشکان را از جمله راه چاره برای تأمین حق جذب و حق بدی آب و هوای کارکنان دانست و اظهار داشت: مجبوریم از کانال‌های مختلف این مشکل را حل کنیم.

صفی آریان از طلب یک‌هزار و 400 میلیاردی وزارت بهداشت از بیمه‌ها خبر داد و افزود: سهم دانشگاه علوم پزشکی همدان از این طلب 35 میلیارد تومان است که هنوز پرداخت نشده است.

وی از ارسال نامه‌ای به استاندار وقت همدان (پیریایی) مبنی بر پیگیری پرداخت طلب این دانشگاه از بیمه‌ها پرده برداشت و گفت: در این نامه که با لفظی تهدیدآمیز و خودداری از پذیرش بیماران نوشته شد خواستار پیگیری استاندار شدیم که متأسفانه مورد بازخواست قرار گرفتیم.

 

معاون توسعه و  پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه این اعتراض و تجمع کارکنان می‌توانست اوائل سال اتفاق بیافتد، گفت: از ابتدای سال این کار مدیریت شد تا مشکلی به وجود نیاید.

 

اسماعیل اسکندرلو با تکذیب قطع حق جذب کارکنان افزود: در این رابطه فقط نقدینگی دانشگاه کاهش داشته که موجب این اتفاق شد.

 

وی پرداختی بیمه‌ها، 10 درصد نقدی بیمارستان‌ها، فرانشیز، فیش غذایی دانشجویان، بستری بیمار و 30 درصد در سرپایی را از جمله محل‌های درآمد این دانشگاه عنوان کرد.

 

معاون توسعه و  پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان تأخیر در پرداخت کارانه پزشکان را قانون مصوب مجلس بیان کرد و گفت: این قانون به عنوان دستورالعمل در اختیار دانشگاه‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

 

وی اضافه کرد: بر اساس این قانون سهم پزشکان متخصص بین 40 تا 70 درصد و سهم پرسنل 25 درصد است و مابقی نیز سهم خدمات بیمارستان است که همگی دستورالعمل‌های کشوری دارد.

 

اسکندرلو از اختصاص 3.5 میلیارد تومان در نیمه سال 90 برای تجهیز و  ماندگاری پزشک در مرکز پزشکی خبر داد و افزود: درصد کمی از پزشکان متخصص ما بالای 10 میلیون تومان دریافت کارانه دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود 40 تا 50 درصد پزشکان کارانه 2 تا 3 میلیون تومانی دریافت می‌کنند که اکثر پزشکان نیز کارانه‌های بسیار کمی را دریافت می‌کنند.

 

معاون توسعه و  پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان افزود: جلسه‌ای با حضور معاونین توسعه و پشتیبانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای بررسی و مدیریت این طرح فردا در تهران انجام می‌شود.

 

وی تأکید کرد با تأمین اعتبار ما قادر به پرداخت حق جذب و حق بدی آب و هوا به پرسنل خواهیم بود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار