مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. بهمن 1394 - 10:45   |   کد مطلب: 17025
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی که اصل و چارچوب خود را از نظام می‌گیرد، هر فردی را که مقابل اصل نظام باشد را فتنه‌گر می‌داند و وی اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارد.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، داوود گودرزی در جمع روسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی، با اشاره به سیاست‌های کلان و برنامه‌ریزی‌های دانشجویی، گفت: وجه مشترک رؤسا و مدیران مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها، انقلاب اسلامی است؛ چراکه هر یک از مسئولان در این مراکز در سنگری از انقلاب مشغول به فعالیت هستند.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در تعریفی از بسیج می‌فرمایند: «هرکس منافع ملی را دوست دارد و احساس مسئولیت می‌کند، بسیجی است»، افزود: بسیج دانشجویی نیز بنابر این فرمایش، در بسیجی بودن افراد دیدگاهی انحصاری ندارد و همه افراد دلسوز نظام را بسیجی می‌داند.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان داشت: اصلی‌ترین نگاه بسیج دانشجویی تعامل با تشکل‌ها و واحدهای مختلف در دانشگاه‌ها است و خود را رقیب هیچ نهاد و یا جریانی در کشور نمی‌داند.

 

گودرزی با بیان اینکه بسیج دانشجویی دعوای سیاسی ندارد و گرایشات سیاسی نیز برای این تشکل اولویت ندارد، گفت: اگر بسیج دانشجویی در مباحث روز ورود پیدا می‌کند و گاهی موضع می‌گیرد، از زاویه حزب سیاسی نیست؛ بلکه از زاویه یک تشکل است.

 

وی با اشاره به وجود مجموعه‌ای از اصول در بسیج دانشجویی، گفت: همه باید کمک کنند تا این نهاد مقدس به تعالی خود برسد.

 

بسیج دانشجویی به دستور امام(ره) شکل گرفت

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه امام(ره) در سال آخر عمر پربرکت خود، بسیج دانشجویی را بنیانگذاری کردند و وجود این نهاد را در دانشگاه ضروری دانستند، گفت: امام راحل در دوم آذرماه 67 اهداف بسیج دانشجویی را مشخص کردند که بر حفظ استقلال کشور، جلوگیری از نفوذ شرق و غرب در کشور و تشکیل حکومت جهانی اسلامی تأکید داشتند.

 

گودرزی با بیان اینکه بسیج دانشجویی تشکلی دارای دو بعد است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سال 86 فرمودند بسیج دانشجویی در یک بعد به سپاه تکیه دارد؛ اما نظامی نیست و تنها از تجربه سپاه بهره می‌برد.

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی قواعد و آیین‌نامه‌های خاص خود را دارد، تصریح کرد: قانون مجلس و آیین‌نامه شورای عالی فرهنگی حد و حدود بسیج دانشجویی را مشخص کرده است.

 

مسئولان از ظرفیت بسیج دانشجویی برای پیشبرد رشد علمی کمک بگیرند

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور هدف مسئولان در دانشگاه‌ها را رشد علمی و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: گفتمان دانشگاه بر سایر بخش‌های کشور تاثیرگذار است؛ بنابراین بسیج و مسئولان باید بهتر از این به یکدیگر کمک کنند و از ظرفیت بسیج دانشجویی در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه‌ها استفاده کنند.

 

گودرزی رؤسای دانشگاه‌های خراسان جنوبی را افرادی انقلابی دانست و افزود: مسئولان بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌های دانشجویی از مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها رضایت دارند.

 

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها، انرژی مسئولان دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی صرف محدود کردن یکدیگر می‌شود؛ در حالی که اگر از کلان به مسائل بنگریم کشور ایران می‌تواند با همدلی به پیشرفت برسد.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور کادرسازی برای انقلاب اسلامی و تربیت نیروهایی برای آینده کشور را مهمترین رسالت بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیج نیروهایی فعال، با نشاط و بدون هیچ چشم‌داشتی هستند.

 

فتنه‌گران صلاحیت سخنرانی در دانشگاه‌ها را ندارند

 

گودرزی با اشاره به سخنرانی فتنه‌گران در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: جریان اصلاح‌طلب فتنه‌گر نیست؛ بلکه کسی فتنه‌گر است که اصل نظام، مردم و قانون را قبول ندارد و بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل انقلابی که اصل و چارچوب خود را از نظام می‌گیرد، هر فردی را که مقابل اصل نظام باشد، فتنه‌گر می‌داند و اجازه ورود به دانشگاه‌ها را نمی‌دهیم؛ چراکه این افراد صلاحیت سخنرانی را ندارند.

 

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی به دنبال ایجاد فضای چندصدایی در دانشگاه‌ها است؛ به گونه‌ای که جریانات مختلف سیاسی باید در فضای دوسویه بدون هیاهو تبادل‌نظر کنند.

 

پایه‌های نظام با شبهات مطرح شده در کرسی‌های آزاداندیشی سست نمی‌شود

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر کرسی‌های آزاداندیشی، گفت: ایجاد فضای گفتگوی منطقی در کمال آزادی بیان و آزادی پس از بیان در دانشگاه یکی از اهداف این کرسی‌ها است و مسئولان دانشگاه‌ها این امنیت خاطر را داشته باشند که پایه‌های نظام با حرف‌ها و شبهه‌های این کرسی‌ها متزلزل نمی‌شود.

 

گودرزی بیان داشت: در برابر کنسرت‌هایی که در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود تنها بسیج دانشجویی نباید موضع نشان دهد؛ بلکه مسئولان نیز باید مواضع خود را مشخص کنند.

 

وی تأکید کرد: وضعیت فرهنگی عمومی در خوابگاه‌ها باید به عنوان زیرساخت فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

 

برنامه پنج ساله بسیج دانشجویی در حال نهایی شدن است//

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه اولویت برنامه‌های بسیج دانشجویی حول محور تأمین چهار نشاط است، گفت: در داخل دانشگاه‌ها به دنبال نشاط علمی، نشاط معنوی و اخلاقی، نشاط سیاسی و نشاط فرهنگی هستیم.

 

گودرزی با بیان اینکه برنامه 5 ساله بسیج دانشجویی در حال نهایی شدن است، بیان داشت: بسیج دانشجویی اگر معتقد است که دانشگاه جای اردوی مختلط و کنسرت نیست، به دنبال احیای مدل اسلامی و جایگزین آن رفته است.

 

وی با بیان اینکه سازوکار بسیج دانشجویی در انتخابات این است که فضای دانشگاه را به سمتی ببرد که کاندیداهای تایید صلاحیت شده، با تریبون، سوالات و زمان یکسان به سخنرانی بپردازند.

 

فراهم کردن فضایی آرام برای سخنرانی تمامی کاندیداهای انتخابات

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه این نهاد در برابر فتنه‌گر محکم برخورد می‌کند، تأکید کرد: به دنبال این هستیم که فضایی آرام برای تمامی کاندیداها و با تمام گرایشات سیاسی در دانشگاه‌ها فراهم کنیم.

 

گودرزی بیان داشت: خراسان جنوبی می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب در زمینه تعامل میان بسیج، نهادهای دانشجویی با مسئولان دانشگاه‌ها معرفی شود.

 

وی در مورد اردوهای راهیان نور، گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم و سازمان بسیج تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکلات مالی این اردوها کردند که در این راستا ستاد ملی راهیان نور و به دنبال آن ستاد استانی در هر یک از استان‌های کشور تشکیل شد.

 

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور رفع مشکلات مالی اردوهای راهیان نور را در گرو همکاری وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: پیگیری کردیم که سال آینده برای اردوهای راهیان نور ردیف بودجه دولتی گرفته شود.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار