مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 28. بهمن 1394 - 0:16   |   کد مطلب: 17042
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دولت روحانی از معاون پیر‌تر است ومعاون از وزیر پیر‌تر. معلوم است دولت کهنسال در حوزه اجرایی نمی‌تواند تحرک داشته باشد. همین است که ۴۸۰۰ واحد تولیدی تعطیل می‌شود.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات در نشستی با عنوان مجلس، دولت و نفوذ اقتصادی که بعد ازظهر امروز در دانشگاه علامه برگزار شد ضمن تاکید بر اینکه مطالبه کردن به نفع کشور است و موجب حرکت می‌شود گفت: هر جا که بدنه مردمی مطالبه می‌کند مسئولان به فکر می‌افتند و حرکت به جلو می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: دو انتخابات مهم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش رو داریم نقش مجلس در یک ساختار حکومتی نقشی ۳۰ درصد و نقش راس عمومی از باب گلوگاهی دارد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه باید به تاریخ کشورمان نگاه کنیم خاطرنشان کرد: در این ۱۳۰ سال گذشته اتفاقات مهمی در ایران رخ داده است. یک دیدگاه می‌گوید ما می‌توانیم نظام و حکومت اسلامی برقرار کنیم و به تمدن اسلامی برسیم و دیدگاه دیگر می‌گوید فردی هست و به آن وصل می‌شویم در واقع جیره خواری مطرح می‌شود.

 

سلیمانی ضمن اشاره به اینکه این دو دیدگاه از مشروطیت با هم درگیر بودند بیان داشت: آخر سر هم نظام سکولار غالب شد و تلاش مجاهدین هم به جایی نرسید و از دل آن رضاخان به وجود آمد.

 

وی در مورد اینکه نقشه راه مقام معظم رهبری چند مرحله دارد تشریح کرد: استقرار نظام اسلامی شکل گیری اعتلای تمدن اسلامی و جامعه حضرت مهدی از این مراحل است و تشکیل شدن مجلس حتما باید از گذشته عبرت گرفته شود باید گذشته مدنظر انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان قرار گیرد.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه مسئولان و نظام اسلامی دارای ویژگی‌هایی هستند ادامه داد: از ویژگی‌های مهم این است که کار اقتصادی نکنند ما چرا به این دولت نقد داریم؟ برای اینکه دور این دولت شش نفر نشسته‌اند و هر کدام هزار میلیارد سرمایه دارند و تکذیب هم نمی‌کنند، نرخ سود پتروشیمی دو الی سه سنت بوده است اما امسال به ۱۳. ۵ درصد رسیده است.

 

وی با ذکر مثال‌هایی از توانمندی‌های کشور خاطرنشان کرد: تا سال ۸۷ به ایرانی‌ها اجازه ورود به بخش بالادستی صنعت نفت داده نشد و توتال و شن در آنجا حضور داشتند و بعد از اینکه رفتند طولی نکشید ایرانی‌ها وارد شدند و مثال همین فازهای ۱۵ و ۱۶ درست شد.

 

وزیر سابق ارتباطات ادامه داد: برخی می‌گویند ما پیشرفت نکردیم. آن آقایی که می‌گوید صنعت ما آبگوشت بزباشی است او همه را تحقیر کرده در یک جلسه‌ای مدیر عامل مپنا توضیح داد ما الان بزرگ‌ترین توربین برق را می‌سازیم و حدود ۴۰۰۰ نفر در این بخش کار می‌کنند اما بودجه‌اش را حذف کرده‌اند.

 

وی اظهار داشت: اگر مجلسی برپا شود که زیر دست همین آقایان برود چه اتفاقی در این کشور می‌افتد می‌خواهند ما را به عقب بازگردانند. اما امروز ما صاحب دانش فنی شده‌ایم در خودروسازی بیش از ۵۰ سال است که این صنعت را در کشور راه انداخته‌ایم اما خودرویی به دست مردم می‌دهند که کیفیتی در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌شود ندارد و پس از آنکه مردم تصمیم می‌گیرند آن‌ها را نخرند وزیر مردم را متهم به ضد انقلاب می‌کند و همین طور می‌گوید باید از خارج مدیر وارد کنیم.

 

وی در مورد قرارداد بسته شده با شرکت پژو تصریح کرد: می‌رویم با پژو قرارداد می‌بندیم آیا می‌خواهیم به‌‌ همان ۵۰ سال گذشته برگردیم اینجا نقش مجلس پررنگ است وکیل الدوله‌ها نمی‌توانند تحول زیربنایی درست کنند و باید دولت را وادار کنیم بیاید و در ریل پیشرفت قرار گیرد.

 

سلیمانی ضمن تاکید بر اینکه بخشی پتانسیل و ظرفیت جمهوری اسلامی نیروی انسانی است تصریح کرد: درب صنعت نفت و گاز چرا بسته است ما طرح بردیم به مجلس که از درآمد نفتی ۱۴. ۵ درصدی که به شرکت ملی نفت واگذار می‌شود نیم درصدش را برای توسعه در صنایع نفت قرار دهند اما در جلسه نهایی وزیر معزول علوم آمد و گفت این پول پیش خودتان باشد و اگر لازم داشته باشیم می‌گیریم اصلا با این گفتار طرح را پنچر کرد.

 

وی ضمن اشاره به اینکه باید به جوانان میدان بدهیم گفت: در دو سال و نیم گذشته غصه‌ای دیگر هم خورده‌ام و آن این است که وزیر از معاون پیر‌تر است ومعاون از وزیر پیر‌تر دولت کهنسال در حوزه اجرایی نمی‌تواند تحرک داشته باشد همین است که ۴۸۰۰ واحد تولیدی تعطیل می‌شود.

 

این نماینده مجلس در ادامه گفت: مسئولی که خانه‌اش چند هزار متر است نمی‌تواند کار کند یک یارانه به مردم می‌دهند کاری به غلط و درستی‌اش هم ندارم اما هر روز می‌آیند و می‌گویند این مصیبت عظما است اگر می‌خواهید پاک دست باشید نباید مسئولان کار اقتصادی کنند. مردم حاشیه سازی را دوست ندارند بلکه باید مسئولان به کارشان بچسبند مذاکرات هم که تمام شد الان فصل کار است فصل حاشیه نیست و فصل میدان داری در میدان عمل است آن وقت دولت هنوز برنامه ششم را ارائه نداده است و بودجه را نداده هزینه جاری دولت دو برابر هزینه جاری سال ۸۹ دولت است.

 

وی در ادامه افزود: مردم از مسئولان صداقت و صادق بودن می‌خواهند به وزیر در مجلس در مورد قراردادهای هواپیما گیر داده‌ایم قراردادی شبه دارسی برای ۲۵ سال بسته شده است البته با صحبت‌هایی که شده تعدیل‌هایی در آن به وجود آمده در بررسی‌ها دیدیم برخی از مدیران پاداش‌های صد‌ها میلیونی می‌گیرند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار