مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 2. اسفند 1394 - 20:50   |   کد مطلب: 17123
تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در لیست اصلاح طلبان متخصصان اقتصاد جایی ندارند اذعان داشت: این لیست همانطور که عارف در برخی از سخنرانی های خود اعلام کرده است، رویکرد اصلی خود را رفع حصر سران فتنه قرار داده است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از راه دانا، رضا سراج کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی؛ در تحلیل جریان های حاضر در انتخابات و لیست های انتخاباتی اظهار داشت: انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی به جای اینکه سیاسی باشد، در ابعاد بیشتر از سیاست خود را بروز داده است.

 

وی افزود: مباحثی مانند امنیت ملی، سیاست خارجی، حوزه اقتصادی، فرهنگی و ... امروز وارد انتخابات شده است و به آرایش انتخاباتی امروز که توجه کنیم سه لیست مشاهده می شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در آرایش انتخاباتی اولین لیست متعلق به ائتلاف اصولگرایان است که نگاهشان، حوزه اقتصاد، امنیت ملی و سیاست خارجی است که بیشتر یک نگاه هویتی است و بیشتر از همه لیست ها به مطالبات مردم توجه کرده اند.

 

این تحلیلگر مسائل انتخابات افزود: لیست دوم متعلق به اصلاح طلبان است که پشت صحنه این لیست هاشمی رفسنجانی قرار دارد؛ هاشمی به صراحت از این لیست حمایت کرده و از مردم خواسته است که به آن رای بدند.

 

سراج خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان با انتشار این لیست و هدف های خودشان نشان دادند که نه تنها مطالبات معیشتی مردم را درک نکرده‌اند بلکه اساساً فهرست برنامه های آنها ربطی به وضعیت اقتصادی کشور ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه در لیست اصلاح طلبان متخصصان اقتصاد جایی ندارند اذعان داشت: این لیست همانطور که عارف در برخی از سخنرانی های خود اعلام کرده است، رویکرد اصلی خود را رفع حصر سران فتنه قرار داده است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اگر اصلاح طلبان به مجلس راه پیدا کند دوباره شاهد تکرار مجلس ششم و جنجال آفرینی های آنها در حوزه سیاسی خواهیم بود و توجهی به معیشت مردم نخواهد شد و در ادامه سفره مردم کوچکتر خواهد شد.

 

تحلیلگر مسائل انتخابات با تأکید بر اینکه در رویکرد جریان کلی اصلاح طلب مطالبات مردمی نیست تأکید کرد: پشت صحنه لیست اصلاحات افرادی هستند که از رانت های اقتصادی استفاده کرده‌اند؛ افرادی مانند کرباسچی که دارای سوء سابقه سیاسی و اقتصادی هستند در حال حمایت و پشتیبانی از لیست اصلاح طلبان هستند.

 

سراج با اشاره به لیست سوم که لیست صدای ملت است خاطر نشان کرد: یک لابی قدرت پشت این لیست بوده و از یک طرف سر در جریان اعتدال و توسعه و از طرف دیگر به جریان های دیگر متصل است و هدف اصلی آنها رسیدن به کرسی ریاست مجلس و خبرگان رهبری آینده است.

 

وی با بیان اینکه تلاش لیست سوم برای رسیدن به مجلس در راستای پیگیری منویات دولت در مجلس آینده و کم کردن فشار بر دولت از سوی مجلس است، تأکید کرد: ما در شرایط فعلی اقتصادی که مشاهده می‌کنیم دولت در حال پیگیری قراردادهای دراز مدت و محرمانه است و در واقع منافع ملی در حال هزینه شدن است.

 

این تحلیلگر مسائل انتخابات در پایان تصریح کرد: با روی کار آمدن مجلسی از لیست صدای ملت قطعا شاهد افزایش پدیده کشور فروشی در کشور خواهیم بود؛ اگر مجلس با لیست جریان اعتدال و اصلاحات شکل بگیرد یک مجلس وکیل الدوله خواهیم داشت و مجلسی خواهد بود که انگلیس و آمریکا امروز برای آن تبلیغ می کنند و انتظار آن را می کشند.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار