مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. اسفند 1394 - 22:19   |   کد مطلب: 17134
نماینده مجلس گفت: به ما گفتند کاسبان تحریم اما من پیشنهاد دارم حالا که ما کاسب تحریم شدیم اگر فقط ویلاهای شمالشان و نه جای دیگر را به مردم نشان دهیم مشخص می‌شودچه کسی کاسب تحریم و تاجر برجام است!

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از دانشجو، مهرداد بذرپاش در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در خصوص انتخابات پیش رو گفت: تفاوت انتخابات امسال با سال‌های قبل این است که تعداد کاندیدا‌ها در صحنه زیاد است و نکته جالب اینجاست که دولت با کلیت مجلس فعلی مشکلی ندارد. در حال حاضر آقای لاریجانی در لیست حمایت اصلاح طلبان در قم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر بازی‌هایی از سوی رسانه‌های غربی در خصوص رای ندادن به بعضی از افراد در لیست خبرگان ایجاد شده است تصریح کرد: باید‌‌ همان قدر که شأن قانون گذاری مجلس بالا است ظرفیت‌های نظارتی‌اش نیز افزایش پیدا کند. این دستگاه‌های اجرایی هستند که علاقه‌ای به اجرای قوانینی که مرتبا در مجلس ارائه و تصویب می‌شود ندارند چرا که می‌خواهند کمتر در بند قوانین باشند تا آزادانه‌تر عمل کنند.

بذرپاش ادامه داد: دولت‌ها همیشه قصد دارند مجلس همسوی خودشان را داشته باشند و از نظر من اگر با این دید مجلس آینده شکل بگیرد وکیل الدوله عنوان برازنده‌ای برای آن خواهد بود. مجلسی که کاری به دولت ندارد در صورتی که اصولا مجلس باید با دولت کار داشته باشد و این امر بدی است که قدرت‌ها با سوء استفاده از قدرت خود سعی بر سر کار آمدن مجلسی دارند که با آن‌ها کاری نداشته باشد.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بعضی نماینده‌ها از اول وکیل الدوله به مجلس می‌روند و بعضی وسط‌هایش وکیل الدوله می‌شوند که این هم چیز بدی است.

وی در خصوص اولویت اصلی لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان گفت: الگوی حاکم بر تصمیم گیری ما در ائتلاف اقتصاد و خارج کردن کشور از رکود است چرا که خوب است بدانید در دو سال اخیر ۹۲ درصد واردات کشور از کشور چین بوده است و یا واردات محصولات کشاورزی ما تا ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده واگن پارس ما روزانه تعدیل نیرو دارد آن وقت قرارداد ۶ میلیارد دلاری می‌بندیم تا واگن وارد کنیم. آیا مجلس باید نسبت به این مسائل سکوت کند یا نه؟ آیا مجلسی که حرف نزند خاصیتی برای جامعه و مردم خواهد داشت؟

بذرپاش در ادامه اظهارات خود در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: با همه این مشکلات مدام به ما می‌گویند آقا از حصر حرف بزنید! باشد اما بدانید قاچاق کالا در کشور به ۲۵ میلیارد دلار در سال رسیده. بحث اشتغال زایی به یک معضل در جامعه برای جوانان تبدیل شده و ما مشکلات این چنینی بسیار داریم من معتقدم جریان دیو و دلبر بازی که راه انداخته‌اند برای مردم شغل و پول نمی‌شود.

نماینده مجلس با اشاره به اینکه برخی می‌گویند چرا نمایندگان نسبت به هر اتفاقی در کشور سکوت می‌کنند یادآور شد: اگر من بذرپاشم که به عنوان معاون رئیس جمهور دولت قبل حرفم را زدم و دو سال و نیم از دولت مانده بیرون آمدم. حتی دولتی که اصولگرا بود و مجلسش هم به نوعی اصولگرا نشان می‌داد سکوتی در آن دیده نشد. مجلس آن زمان چهار وزیر دولتش را انداخت و حالا این بار مجلس سه وزیر این دولت را با وجود بیشترین رای اعتماد به وزیرانش که در طول تاریخ انقلاب اسلامی نظیر نداشت استیضاح کرد و انداخت.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: مادامی که ما (تا هفتم خرداد ماه) در مجلس هستیم آزادسازی قیمت‌ها را قبول نخواهیم کرد چرا که آزادسازی قیمت‌ها پدر کارمند و کارگری که حقوق بگیر ثابت هستند درمی آورد. گفتند با مسکن مهر مشکل داریم گفتیم خب اسمش را بگذارید مسکن اعتدال لااقل بگذارید مردم خانه دار شوند حالا سه سال از طرح مسکن اجتماعی دولت تدبیر می‌گذرد و هیچ خبری از آن نیست مسکن مهر را به مزایده گذاشتند و هر کدام از واحد‌هایش را صد و چند ده میلیونی می‌فروشند آیا از خود پرسیده‌اید اصلا این مسکن از اول برای چه کسانی ساخته شده بود برای کسانی که حتی پول پنج میلیون تومانی اول مسکن مهر را هم نداشتند.

بذرپاش در ادامه عنوان کرد: فشار اقتصادی سنگین شده و صدای مردم بلند شده است حالا هی بگویید همه چیز تقصیر دولت قبل است یک جایی باید پای همه چیز ایستاد و کار کرد.

نماینده مجلس هدف مجلس آینده را کاهش واردات، نقدینگی، افزایش اشتغال زایی برای جوانان عنوان کرد و گفت: ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در این دولت بالا رفته است و این یعنی فقط اسکناس چاپ شده اما ما همچنان درگیر رکود هستیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه این آمار‌ها را از کجا می‌آورید و از چه مبنایی به آن استدلال می‌کنید گفت: از نظر من نقدینگی در بانک‌ها و خانه‌های مردم بلوکه شده است بانک سود ۲۱ درصد به سپرده گذاران می‌دهند و این یعنی غلط در غلط در حال حاضر بانک‌ها مستولی بر دولت‌ها هستند.

بذرپاش در پایان سخنان خود در خصوص شایعه‌ای که روز گذشته کانال تلگرامی اصلاحات نیوز بر ضد وی منتشر کرده بود گفت: این کانال بدون هیچ سند و مدرکی خبری را مبنی بر اینکه معاون احمدی‌نژاد برای جمع کردن رای تراول صد هزار تومانی به مردم شهرری داده است گفت لااقل اگر می‌خواهند دروغ بگویند دروغ بزرگتری بگویند و شأن و شخصیت مردم را برای صد هزار تومان پایین نیاورند من به آن‌ها می‌گویم آن پنج میلیارد تومانی که از سوی بابک زنجانی برای ستاد انتخاباتیتان خرج کردید را به مردم شهرری بدهید. به ما گفتید کاسبان تحریم اما من پیشنهاد دارم حالا که ما کاسب تحریم شدیم از کل خاندان و دار و ندار ما فیلم بگیرید و زیر نظر قوه قضائیه و صدا و سیما به مردم نشان دهید و در مقابل زندگی دو نفر از کسانی که این قدر سرد و صدا می‌کنند و به ما کاسبان تحریم می‌گویند را در قالب فقط ویلاهای شمالشان و نه جای دیگر به مردم نشان دهید تا مردم قضاوت کنند و بفهمند چه کسانی کاسبان تحریم و تاجران برجام هستند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار