مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. اسفند 1394 - 23:15   |   کد مطلب: 17140
عبدالملکی: دغدغه امروز مردم مطالبات سیاسی نیست/ حضرتی: با کارشناسی و کارشناسی ارشد هم می شود مشکل اقتصاد را حل کرد

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ الیاس حضرتی در این مراسم با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگ ترین انقلاب های تاریخ در قرن بیستم و بیست و یکم است. افزود: انتخابات یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان تهران با اشاره به اینکه مردم در تعیین ساختار سیاسی کشور و جهت گیری مدیریت حکومت نظر می دهند فلسفه مردمسالاری را بر همین اساس معرفی کرد.
وی ادامه داد: دلیل اصلی اتخاذ نام جمهوری اسلامی برای نظام سیاسی ایران بر همین اساس بوده است.

حضرتی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه عده ای با اصل وقوع و تشکیل نظام جمهوری و وجود قانون اساسی و رای مردم مخالف بودند اما امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب شخصیت مقتدری بود که ارتباطی تنگاتنگ با مردم داشت که اجازه ندادند خواست مردم نادیده گرفته شود. گفت: اقتدار امام خمینی(ره) و رابطه عاطفی مردم با ایشان باعث شد تا گروه های لیبرالی، مارکسیستی و مذهبی با ایشان همراه شوند. جمهوریت و اسلامیت به مثابه دو بال پرواز نظام جمهوری اسلامی در منظر بنیانگذار کبیر انقلاب جایگاهی ویژه و مهم داشت.

این نامزد اصلاح طلب ادامه داد: عده ای می گفتند باید غرب زده شویم تا کشور را نجات دهیم و عده ای از این طرف می گفتند رای مردم معنا ندارد. امام درمقابل آنها مقاومت کرد. انتخابات را به عنوان پایه نظام کشور برگزید. امام گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد. امام احساس می کرد باید فرصت پیش آمده را غنیمت شمرد و باید از خواسته مردم و اسلام ناب استفاده کرد.

وی با اشاره به گفتگوی خبرنگار فرانسوی که از امام پرسید چه نوع جمهوری را برای نظام سیاسی ایران می خواهید اجرا کنید؛ گفت: امام(ره) در پاسخ فرمودند همان مدل جمهوری ای که در دنیا مرسوم است اما محتوای اسلامی داریم که پایه سند و میثاق ملی شد. متحجران و افراطی ها در طول همه سال های پس از انقلاب هزینه های سنگینی را به نظام و مردم تحمیل کرده اند.

حضرتی معتقد است اصلاح طلبان دردسرها و هزینه های سنگینی درباره جمهوریت داده اند. تحجرگرایان همچنان در دو طرف در مسیر انقلاب کارشکنی می کنند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ادامه داد: قانون اساسی به عنوان میثاق ملی مورد تایید امام و همه مردم ایران باعث شد تا منفعلان غرب زده و متحجران عقب نشینی کنند، همه حرف ما بر این است که دنبال اجرایی کردن کامل قانون اساسی هستیم که نتیجه تلاش مردم و خواست آنان است. با قرار گرفتن زیر چتر قانون، امنیت همه فراهم می شود. محوریت قانون می تواند مایه رفع نگرانی امت و ملت شود.

وی گفت: اگر در دانشگاه با تشکیلاتی مخالفت می شود یا اگر روزنامه ای مجبور به رعایت ممنوع التصویری می شوند یا کاندیدایی رد صلاحیت می شود باید به حکم قانون و نه سلیقه باشد.

حضرتی پیرامون ائتلاف اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان با تمام مشکلاتی که داشته اند با اعتدالگریان ائتلاف کرده و لیست انتخاباتی داده اند اما می بینیم که رسانه ملی باز هم در اختیار جریان رقیب است.

این نامزد اصلاح طلب ابراز عقیده کرد: رسانه ملی متعلق به همه مردم و جریان های سیاسی و فکری ایران است. اصلاح طلبان معتقدند که نهادها و تمامی ارگان های ملی باید در اختیار خواست و اراده مردم باشند نه آنکه گروهی سهم و اختیار بیشتری از رسانه ملی و نهادهای ملی داشته باشند.

وی پیرامون قانون گفت: قانون باید محور رفتار و عملکرد همه باشد. قانون مداری برای کشور و مردم آفرینش ساز است و از دید ما هر کس قانون را برنتابد محکوم است.

حضرتی در خصوص انتخابات پیش رو با بیان اینکه: حضور حداکثری مردم در تمامی بحران ها و بزنگاه ها مایه اقتدار ملی ایران شده است. افزود: برخی گروه های سیاسی با رفتارهای خطی و جناحی شان به دنبال بی انگیزه کردن مردم برای شرکت در انتخابات هستند. با وجود همه عوامل و بازی هایی که برخی برای بی انگیزه سازی مردم انجام می دهند تردیدی نیست که مردم پای صندق های رای می آیند و گام دوم را محکم تر از گام اول بر می دارند.

ین نامزد اصلاح طلب گفت: به شورای نگهبان اعتقاد دارم اما فیلتر اصلی مردم هستند. اعتبار و آبروی احزاب در گرو اعتباری است که در این فیلترها گذاشته شده است اما در حال حاضر و با وجود بیش از ٢٤٠ حزب پروانه دار، احزاب در ایران همچون مطبوعات بلاتکلیف اند.

وی در خصوص فضای انتخاباتی گفت: فعالیت احزاب در تهران نسبت به شهرستان ها قوی تر است اما وجود این همه حزب در کشور نشان دهنده بلاتکلیفی فعالیت حزبی در ایران است. نمایندگان تهران تاثیرگذار تر از نمایندگان شهرستان ها بوده اند که علت اصلی این اتفاق این است که شکل و شمایل انتخابات در تهران، شبه حزبی است.

این نماینده اسبق مجلس ابراز عقیده کرد: من به عنوان فردی که تجربه چهار دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد می گویم که ٨٠ درصد انرژی نمایندگان صرف اموری می شود که ربطی به وظیفه شان ندارد.  وی تاکید کرد: امیدوارم مجلس آینده مجلسی شجاع، جسور، کارشناس، مودب و در خدمت مصالح مردم باشد چرا که وکیل ملت باید با طبقات مختلف جامعه ارتباط تنگاتنگ داشته باشد.

الیاس حضرتی در پاسخ به این سوال که چرا در لیست اصلاح طلبان هیچ اقتصاددانی وجود ندارد، گفت: این گونه نیست که اقتصاددانی در لیست اصلاح طلبان نباشد بلکه افرادی با مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقتصاد حضور دارند و این کفایت می کند.

انتها پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار