مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. اسفند 1394 - 18:51   |   کد مطلب: 17203
معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشجویان مراقب توطئه‌های دشمن باشند؛ چراکه پروژه نفوذ دشمن پیچیده و چندلایه است.

به گزارش صدای دانشجو، به نقل از فارس، سجاد ریحانی در نشست بصیرتی با موضوع نفوذ که به همت بسیج دانشجویی و با حضور دانشجویان در تالار لاله دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به موضوع نفوذ و تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی بر این موضوع اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب در امسال بارها بر موضوع نفوذ تأکید داشته‌اند و بارها و بارها در سخنرانی‌های خود ابعاد مختلف این نفوذ را بیان کرده‌اند.

وی افزود: رهبری در سخنرانی آخر خود بر موضوع نفوذ در انتخابات و حضور فعال دشمن در این عرصه اشاره کرده‌اند و حتی رادیو بی‌بی‌سی را مثال زدند که برای مردم تعیین تکلیف برای رأی دادن در خبرگان می‌کند که به چه کسی رأی بدهید و به چه کسی رأی ندهید.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: موضوع نفوذ از ابتدای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف فرهنگی اجتماعی سیاسی و نظامی در ارکان نظام وجود داشته است و ما این را می‌توانیم در انتخاب بنی‌صدر و قائم‌مقام رهبری آیت‌الله منتظری و جریاناتی که اتفاق افتاد مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن بعد از جنگ با تغییر استراتژیک برنامه‌های راهبردی خود جنگ نرم را در دستور کار قرار داد و نفوذ فرهنگی را در پیش گرفت و تلاش کرد با امواج رسانه و ماهواره و اینترنت به اهداف خود دست یابد که در این مسیر نیز ناکام ماند.

ریحانی با اشاره به دو فتنه 78 و 88 که توسط دشمن برنامه‌ریزی شد و مزدوران داخلی آن اجرا کردند، گفت: در این دو فتنه رد پای دشمن کاملاً آشکار بود و متأسفانه عده‌ای از خواص و نخبگان داخلی در این عرصه وارد و سبب شدند تا این مشکلات به وجود آید.

وی بیان کرد: رهبری معظم که می‌فرمایند دشمن بر روی نخبگان جامعه در حال اثرگذاری است نکته بسیار مهمی است چراکه نخبگان اثرگذار در جامعه می‌توانند معادلات را تغییر دهند و این سبب می‌شود تا جامعه دچار تردید و شک شود و فتنه برپا شود.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به توجه دشمن بر روی نخبگان و قشر تأثیرگذار جامعه عنوان کرد: دانشجویان یکی از اقشار تأثیرگذار در جامعه هستند که دشمن تلاش دارد از روش‌های مختلف بر آن‌ها تأثیر گذاشته و سبب شود آنچه خودش می‌خواهد رخ دهد.

وی با تأکید بر بصیرت و هوشیاری دانشجویان در برهه کنونی گفت: دانشجویان باید مراقب توطئه‌های دشمن باشند؛ چراکه آن‌ها از شما به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و از شور و نشاط اجتماعی شما بهره‌برداری خود را می‌کنند.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به تأکید رهبری انقلاب بر وحدت و همدلی و بصیرت و روشنگری اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما و به‌خصوص شما دانشجویان تحلیل درست و منطقی مبتنی بر بصیرت و ایجاد وحدت و انسجام داخلی است تا دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد.

ریحانی پروژه نفوذ دشمن را پیچیده و چندلایه بیان کرد و افزود: دشمنان با شگردهای مختلف می‌خواهند بر فرهنگ و اعتقادات و سیاست و اجتماع ما اثر بگذارند و این چندلایه بودن این نفوذ سبب می‌شود ما بیشتر دقت کنیم و مراقب باشیم و بدانیم رهبری انقلاب به‌عنوان ستون خیمه انقلاب تحرکات دشمن را دقیق رصد می‌کنند و باید در خط ولایت حرکت کرده و مراقب توطئه‌ها هجمه‌های دشمنان باشیم و با بصیرت تصمیم‌گیری کنیم.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال نفوذ در حوزه اندیشه ماست، افزود: غرب با نفوذ در حوزه اندیشه، به دنبال ترویج فرهنگ آمریکایی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از جنس خودمان است.

وی عنوان کرد: بسیج دانشجویی به فرموده امام خمینی (ره)، پاسدار انقلاب اسلامی و سد راه نفوذ غرب و شرق است.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی، ساختارسازی و کادرسازی را اساس تداوم یک انقلاب دانست و گفت: در مدل حکومت‌داری از منظر امام (ره)، ساختارسازی بر دو اصل مهم یعنی ولایت‌فقیه و جمهوری اسلامی بنا شده است که چارچوب حکومت، جمهوری و محتوای آن اسلام است.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مراکز کادرسازی حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها است، بیان کرد: سلامت و تقویت این دو مرکز می‌تواند تربیت نیروهای پویا، خوش‌فکر و تراز انقلاب اسلامی را به همراه داشته باشد.

ریحانی افزود: بیداری این دو مرکز استراتژیک، می‌توانند همچون سدی در جلوی راه نفوذ دشمن باشد و جلوی تغییر در ذائقه‌ها و خطاهای فکری و محاسباتی را بگیرد.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی تأکید کرد: مانیفست اصلی ما، سخنان و راه امام (ره) و جانشین بر حق ایشان است؛ و شما دانشجویان بسیجی، به دنبال برنامه‌های تأثیرگذاری باشید که روند کنونی در جهان را تغییر دهد.

در پایان این نشست دانشجویان پرسش‌های خود در خصوص نفوذ و انتخابات را مطرح کردند و سخنران پاسخ گفت.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار