مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. اسفند 1394 - 18:57   |   کد مطلب: 17205
دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق گزارش ها در این در این دور از انتخابات، مجموعاً 12 هزار و 67 نفر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام‌کردند. ثبت‌نام در دوره فعلی نسبت به انتخابات‌های پیشین افزایش چشم‌گیری داشت. پس از بررسی هیات‌های اجرایی و نظارت و رسیدگی به شکایات، و همچنین پس از آنکه یک هزار و 480 نفر از تایید صلاحیت‌شدگان انصراف دادند، در نهایت 4 هزار و 844 نفر در سراسر کشور برای انتخابات مجلس رقابت خواهند کرد.

در انتخابات مجلس خبرگان نیز، از تعداد 795 داوطلب انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، صلاحیت 161 نفر از داوطلبان توسط شورای نگهبان تایید شده است. مجلس خبرگان رهبری 88 نماینده دارد.

آغاز رای‌گیری، 8 صبح جمعه خواهد بود. هر شعبه‌ای که کار رای‌گیری‌اش به اتمام برسد با حضور هیئت نظارت شمارش آراء آغاز و صورتجلسه خواهد شد و پس از تجمیع آرا، نتیجه انتخابات آن حوزه اعلام خواهد شد. در برخی حوزه‌ها همان روز نتیجه آراء اعلام می‌شود. اعلام نتیجه نهایی در حوزه‌هایی مانند کلان‌شهر تهران ممکن است تا 3 روز نیز به طول بینجامد.

آنطور که ستاد انتخابات کشور اطلاع داده، 130 میلیون تعرفه در اختیار استان‌ها قرار گرفته و اگر تعرفه‌ای اضافه بیاید عودت داده خواهد شد و هرگز قابل استفاده نخواهد بود و به عنوان اوقاف دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

52 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور و 120 هزار صندوق رای برای انتخابات فردا از سوی وزارت کشور پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

اما در کنار همه این آمار، حضور دانشجویان در این انتخابات است که با توجه به جمعیت دانشگاهی کشور، طیف وسیعی از رای دهندگان را در برمیگیرد.

خبرنامه کاغذی دانشجویان ایران در جدیدترین شماره خود در اینفوگرافی با عنوان "یک دانشجو به کسی رای می دهد که..." پیشنهاداتی را به دانشجویان درباره انتخاب فرد مورد نظر در روز رای گیری کرده است. که در زیر این اینفو گرافی آمده است:

دیدگاه شما

آخرین اخبار